طبق گزارشها، آمازون در حال آزمایش یک دستیار هوش مصنوعی جدید در برنامه تلفن همراه خود است که میتواند به سوالات مشتریان در مورد محصولات خاص پاسخ دهد.
به نظر می رسد این ویژگی در ابتدا توسط شرکت تحقیقاتی تجارت الکترونیک کشف شده است نبض بازار. به گفته این شرکت، هوش مصنوعی را می توان در زیر “در جستجوی اطلاعات خاصی؟” بخش در صفحات محصول LLM (مدل زبان بزرگ) که این ویژگی را تقویت می کند به جزئیات لیست ارائه شده توسط شرکت ها و نظرات کاربران برای ایجاد پاسخ به سوالات متکی است. به عنوان مثال، می توانید بپرسید که آیا یک پیراهن تمرینی خاص برای دویدن مناسب است یا به خوبی روی افراد قد بلند می آید. Marketplace Pulse بیان میکند که هدف اصلی آن این است که مردم را از دردسر خواندن نظرات فردی با خلاصه کردن تمام اطلاعات موجود در یک بلوک مختصر از متن نجات دهد.
از آنجایی که در مراحل اولیه است، دستیار هوش مصنوعی در کارهایی که می تواند انجام دهد محدود است. نمیتوانید به آن دستور دهید که دو مورد را مقایسه کند یا «گزینههای جایگزین را بیابد». اگرچه نمی تواند محصولات خاصی را توصیه کند، چت ربات آمازون می تواند پیشنهادات نرمی ارائه دهد. در مثالی دیگر، MarketPlace Pulse از دستیار برنامه پرسید که آیا دوچرخه های الکترونیکی برای قرارهای عاشقانه خوب هستند یا خیر. هوش مصنوعی گفت “نه واقعا” و به جای آن خرید دوچرخه پشت سر هم را توصیه کرد.
ویژگی های عجیب و غریب و ناخواسته
چندین ویژگی وجود دارد که روی ربات چت تأثیر می گذارد. جای تعجب نیست که «مستعد است [to] اطلاعات اشتباه توهمآمیز» در مورد یک مورد. MarketPlace Pulse حتی ادعا می کند که کاملاً از “پاسخ دادن به سوالات اساسی” خودداری کرده است. علاوه بر این، دستیار قادر است به درخواستهایی پاسخ دهد که ظاهراً «آمازون آن را برای آن ساخته نیست».
میتواند کد پایتون تولید کند، درباره یک محصول جوک بنویسد یا به زبانهایی غیر از انگلیسی پاسخ دهد. CNBC به این آزمایش دسترسی داشت و طبق گزارشها در توصیف موارد «به سبک یودا از جنگ ستارگان» موفق بود. با وجود این توانایی ها، نمی توانید مانند ChatGPT یک مکالمه منظم با هوش مصنوعی داشته باشید.
مشخص نیست که این آزمایش چقدر گسترده است. ما به تلفن خود دسترسی نداشتیم. آمازون تاکنون چیزی رسمی نگفته است، اما ما با این پلتفرم تماس گرفتیم و اطلاعات بیشتری در مورد هوش مصنوعی خواستیم. ما همچنین از Marketplace Pulse پرسیدیم که آیا میداند این دستیار برای افراد زیادی در دسترس است یا فقط یک گروه منتخب. این داستان متعاقبا به روز رسانی خواهد شد.
ارتقاء الکسا
جاه طلبی های هوش مصنوعی آمازون به همین جا ختم نمی شود گزارش از Business Insider فاش می کند که این غول فناوری در حال حاضر روی نسخه بازسازی شده و پولی الکسا کار می کند. این ارتقا الکسا پلاس نام دارد که گفته میشود تجربه «مکالمهای بیشتر و شخصیتر» شبیه به ChatGPT را ارائه میدهد.
بر اساس این گزارش، تیم قصد دارد الکسا پلاس را در 30 ژوئن راه اندازی کند. متأسفانه توسعه به آرامی پیش نمی رود. یک منبع با دانش نزدیک به Business Insider گفت که این اصلاحات “کمتر از انتظارات است”. بر اساس گزارشها، هوش مصنوعی اطلاعات نادرست را توهم میکند، زیرا تیم برای کارکرد صحیح این فناوری با مشکل مواجه است. این پروژه همچنین ممکن است باعث دعواهای داخلی زیادی شود با برخی از افرادی که بحث می کنند نمی خواهند برای خدمات آمازون دیگری پول پرداخت کنند.
در یک نگاه، به نظر می رسد الکسا پلاس ممکن است مهلت 30 ژوئن را از دست بدهد.
اگر دوست دیجیتالی خود را میخواهید، فهرست TechRadar از بهترین دستیاران مجازی مجهز به هوش مصنوعی را بررسی کنید.