ایجاد اولین شرکت تولیدکننده مواد بارورسازی ها در دانشگاه آزاد



مدیرکل سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی از شکل گیری اولین شرکت تولیدکننده مواد بارورسازی ابرها در دانشگاه آزاد اسلامی خبر داد.

به گزارش ایسنا، قباد بهزادی پور در حاشیه بازدید از مرکز رشد دانشگاه آزاد اسلامی واحد ارومیه با اشاره به شکل گیری اولین شرکت سازنده مواد بارورسازی ابرها در دانشگاه آزاد اسلامی گفت: هم اکنون این شرکت در حال تولید و به فعالیت است.

وی با بیان اینکه دانشگاه آزاد اسلامی دارای یک زیست بوم در کشور است که با اِلمان‌های داخل کشور بسیار متفاوت است. شکل مسئله‌ای در سطح منطقه و کشور حل کند.

دکتر بهزادی پور اظهار کرد: ۶۲ سرای نوآوری و ۱۶۲ مرکز رشد در سطح دانشگاه آزاد اسلامی وجود دارند که مأموریت‌های تخصصی را پیگیری می‌کنند. با تشکیل معاونت تحقیقات، فناوری و نوآوری در دانشگاه آزاد اسلامی، تعداد هسته‌ها و واحدهای فناور این دانشگاه از ۵۰ به بیش از ۲ هزار هسته و واحد فناور در مراکز رشد و سرای نوآوری افزایش پیدا کرده است.

وی حل مشکلات مردم و منطقه را یکی از اصلی‌ترین اهداف تشکیل سراهای نوآوری عنوان کرد و گفت: برای مثال در استان کرمان و شهرستان سیرجان مبرم به حوزه قطعه‌سازی است، به همین دلیل سرای نوآوری این واحد دانشگاهی در دل گل گهر ایجاد شده و مسئله است. قطعه سازی را دنبال می کند.

مدیرکل سراهای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی با اشاره به اینکه در حال حاضر ۳۰۰ قطعه در سرای نوآوری گل گهر تولید می‌شود، افزود: یکی از شرکت‌های واحد اصفهان در سال گذشته موفق به تولید ۱۵۵ میلیون بذر شد.

بخوان  نحوه استفاده از موتور جستجوی جدید Bing که توسط ChatGPT طراحی شده است

وی آغاز به کار سرای نوآوری امنیت غذایی، صنایع کشاورزی و دامی و سرای نوآوری اقتصاد دیجیتال و تجارت الکترونیک دانشگاه آزاد اسلامی ارومیه را بررسی و ارزیابی امیدواری کرد که این سراها برای بررسی بخشی از نیازهای استان، در زمینه مسائل و همچنین مشکلات موجود در استان. اعضای هیأت علمی برای اجرای پروژه های کلان گام بردند.

دکتر بهزادی‌پور با بیان اینکه سرای نوآوری دانشگاه آزاد اسلامی به استانی فعالیت می‌کنند، گفت: سرای نوآوری امنیت غذایی، صنایع کشاورزی و دامی واحد ارومیه برنامه‌های مناسب برای شهرستان‌های ماکو، خوی و میاندوآب می‌خواهند تا از پتانسیل‌های کشاورزی کشاورزی و این شهرستان‌ها داشته باشند. نیز استفاده شود.

وی بیان کرد: با حضور دکتر ولیلو در رئیس دانشگاه آزاد اسلامی آذربایجان غربی که در زمینه تحول در حوزه فناوری برنامه‌های اساسی دارد، اتفاقات مثبتی در حوزه سرای نوآوری این استان رخ خواهد داد.

مدیرکل سراهای فناوری دانشگاه آزاد اسلامی هدف از سفر به آذربایجان غربی را تبیین فناوری و اجرای برنامه شتاب دهی عنوان کرد و افزود: در سال گذشته ۱۸ رویداد فناورانه در دانشگاه آزاد اسلامی برگزار شد که همین امر باعث آشنایی بیشتر اعضای هیئت علمی و دانشجویان با حوزه فناوری شد. شد.

به نقل از روابط عمومی دانشگاه آزاد اسلامی، وی در پایان بیان کرد: حضور دانشجویان و اعضای هیئت علمی در حوزه فناوری باعث ایجاد شرکت‌های جدید، محصولات جدید و خدمات جدید شده و این امر باعث توسعه مراکز رشد می‌شود.

انتهای پیام



منبع