تکنولوژی معنی در دیکشنری آبادیس | 1biti

یک مقوله بسیار مهم است که در ارتقای تکنولوژی یک کشور و در نهایت حرکت به سمت توسعه پایدار و عالی به کار می‌رود. زیرا تکنولوژی نباید در همان حالت ابتدایی که ابداع شده است، باقی بماند و برای اینکه افراد بتوانند چیزهای به روزتر و بهتری را در زندگی فرا بگیرند باید شروع به خلق تکنولوژی جدید بکنند که این بستگی به تلاش و هوش و ذکاوت افراد دارد. براساس موارد موثر ذکر شده، این انتقال باید به مجله خبری 1 بیتی صورتی باشد که حتی باعث خلق تکنولوژی جدید نیز شود و توسعه را با خود به همراه داشته باشد. و تولید محصولات دیگری مثل انواع روکش‌ها، کامپوزیت‌ها، سیم‌ها، سیالات، لیتوگرافی، ترانزیستورها، تصفیه کننده‌های آب و فاضلاب، انواع مواد نرم کننده، انواع پودرهای شست و شو، انواع مایع‌های شوینده و غیره. کتاب علم شناسی1- فلسفه تکنولوژی چیست؟ به نویسندگی کارل میچم توسط انتشارات سروش منتشر شده است.

  • نانو درواقع به مواد بسیار ریزی گفته می‌شود که از طریق فرایند مخصوصی که توسط دانشمندان این حوزه ابداع شده است، تشکیل می‌شود.
  • تکنولوژی، یکی از پدیدارها و جلوه‌های دوران مدرنیته است و مثل هر پدیدار تاریخی دیگری، ربطی بسیار وثیق با شبکۀ گسترده‌یی از معانی، نشانه‌ها، مناسبات و نهادهای دوران خویش دارد.
  • ارتباطات نیز با اختراع تلگراف، تلفن، رادیو و تلویزیون به طرز چشمگیری پیشرفت کرد.
  • اما همه این حالت ها تکنولوژی به شمار می روند و بهره برداری از آن مبنای همه برتری ها در رقابت است.

یک وان حمام که تقریبا مشابه نمونه های امروزی بود در کاخ Knossos کشف شد. چندین مورد از خانه های شخصی مینوسی ها نیز دارای توالت بود که با ریختن آب تمیز می شد. رومی های باستان نیز توالت های عمومی بسیاری داشتند که به داخل یک سیستم فاصلاب جامع تخلیه می شدند. فاضلاب اصلی در رم، Cloaca Maxima نام داشت که ساخت آن ۶ قرن قبل از میلاد مسیح شروع شد و هنوز نیز مورد استفاده قرار می گیرد. فناوری نوآورد (cutting-edge) به فناوری‌ای گفته می‌شود که به تازگی در بازار آمده و قابلیت‌های نوین و نوآورانه‌ای ارائه می‌کند.

بخوان  چگونه موبایل من را به یک فروشنده بهتر تبدیل کرد

فرهنگ فارسی

سومری های باستان هم در بین النهرین از سیستمی پیچیده از کانال ها و خاکریز ها برای منحرف کردن آب دجله و فرات برای مصارف آبیاری استفاده می کردند. گسترش استفاده از کاغذ و چاپ به غرب، مشابه این دستگاه چاپ فشاری، به دانشمندان و سیاستمداران کمک کرد ایده های خود را به راحتی به اشتراک بگذارند که منجر به عصر روشنگری شد. در عصر پیشرفته ما، هنوز هم این تکنولوژی است که جانمان را نجات می‌دهد.

معنای واژه تکنولوژی چیست؟

مثلاً گوگل با همکاریِ Levi Strauss قصد دارد ژاکتی را تولید کند که بتواند به گوشی همراه متصل شود. یا از آب و هوا باخبر می‌شوید، وضعیت ترافیک را آنالیز می‌کنید یا از آخرین اخبار مطلع می‌شوید. احتمالاً حدود قیمت ژاکت معمول 198 دلار و ژاکت برای محیط‌های سردتر 248 دلار باشد که قیمت بسیار خوبی هم به نظر می‌رسد. نظر شما چیست؟ آیا استفاده از فکر هم یک تکنولوژی است؟‌ یا فکر کردن مهارت می‌خواهد یا فنِ خاصی تا آن را یاد بگیریم؟ بهتر است در ادامه ببینیم چگونه تخیلِ انسان‌ها می‌تواند به واقعیت نزدیک شود. ۲ – تجهیزات و روش های علمی که در حیطة خاصی به کار برده شود، فناوری . بسیاری از افراد، از جمله لادایت ها و فیلسوف برجسته Martin Heidegger، نگرانی های جدی(اما نه تعیین کننده) در مورد تکنولوژی دارند.

از سوی دیگر، «رویکرد فرهنگی» است، که در آن فناوری، که در ابتدا به عنوان «مجموعه اعمالی که انسان برای دگرگون کردن جهان مادی استفاده می‌کند، شیوه‌های دخیل در ایجاد و استفاده از اشیاء مادی» تعریف می‌شود، بیشتر به‌عنوان «بیان خلاقانه» تلقی می‌شود. فرهنگ انسانی [ … ] آغشته به ارزش‌ها و تلاش‌های انسانی با تمام پیچیدگی‌های متناقض آن‌ها» (ص 2-3). مهندسان آلمانی قرن نوزدهم فرهنگ محور، لوئیس مامفورد، و منتقدان فناوری دهه 1960 دیدگاه فرهنگی فناوری را داشتند. تکنولوژی در قرن بیستم و در ارتباط با انقلاب دوم صنعتی رواج یافت. معانی این واژه در اوائل قرن بیستم، زمانی که دانشمندان علوم اجتماعی آمریکا که اولین شان تورستن وبلن بود، ایده های پشت مفهوم آلمانی Technik را به واژه تکنولوژی منتقل کردند، تغییر کرد. در زبان آلمانی و سایر زبان های اروپایی، بین واژه های technik و technologie تمایزی وجود دارد که در زبان انگلیسی موجود نیست و در انگلیسی هر دو واژه به صورت تکنولوژی ترجمه می شوند.

بخوان  خرید بک لینک خرید بکلینک خرید بک لینک خوب خرید بک لینک دائم سئو اسمارت-خرید بک لینک،خدمات لینکسازی،خرید رپورتاژ،خرید PBN گلدلینک

http://118amoozesh.ir