نانو تکنولوژی چیست و چه کاربردهایی دارد؟ دانشمنامه کیان تن پوش | 1biti

در این فرآیند کالاها و خدمات اختراع می‌شوند، توسعه می‌یابند، تولید و استفاده می‌شوند. گروه تحقیقاتی طلوع با هدف ارائه آموزش و مشاوره با روش های نوین در زمینه رشته های علوم انسانی، علوم پایه و رشته های فنی و مهندسی پایه گذاری شده است. دلالت دارد بر فعالیت عملی در راه بهبود روش‌ها و وسائل صنعتی قدیمی بدون ارجاع به اصول علمی، یعنی گرایش به اختراع اشیاء و فرایندهای جدید یا ایجاد بهبود در اشیاء و فرایندهای قدیمی تر.. و شاید اکثر اختراعات فنی و ترقیات بی هیچ نوع کمکی از سوی علم محض صورت گرفته‌است.

  • به علاوه دستیابی به چنین راه حلی در مدت زمانی که کشورهای کم رشد جهت رسیدن به توسعه اقتصادی درنظر گرفته اند امکان پذیرنیست(اسلامی،1378).
  • شخص ارسال کننده پیام (خواهان ارتباط calling party))، از تلفن معمولی برای گرفتن شماره پیجر طرف مقابل استفاده می کند و پیام عددی یا حرفی یا صوتی خود را ارسال می کند.
  • ژنتیک یکی از مباحثِ علمی است که در سال‌های اخیر پیشرفت‌های چشمگیری را طی کرده است.

ابزار های سنگی اولیه تنها کمی بیشتر از یک تکه سنگ خرد شده بودند اما حدودا ۷۵ هزار سال قبل، صاف کردن قسمت های تیز سنگ از طریق فشار اعمالی توسط سنگی دیگر موجب شد تا ابزار های ظریف تری ساخته شوند. واژه فناوری اغلب به نوآوری‌ها و نو ابزارهایی اشاره دارد که از اصول و فرایندهای تازه یافتهٔ دانشی بهره می‌گیرند. حتی نوآوری‌های بسیار کهن مانند چرخ هم نمونه‌هایی از فناوری بوده و به‌شمار می‌روند. دلالت دارد بر مجموعه‌ای از دانش و مهارتی که مبشر اختراعات و ترقیات فنی بوده یا بالقوه قابل استفادهٔ آن‌ها باشد. کاربرد صنعتی نتایج علم که کار فن شناسان و مهندسان است و «علم» یا «علم محض» اختصاص داده شده‌است.

بخوان  مرور سریع QRS تکنولوژی پرتوشناسی | 1biti

فناوری

V تکنولوژی روش انجام کار و ابزاری است که توسط آن به اهداف خود نائل می‌شویم. یکی از زمینه‌های اعمال مدیریت تکنولوژی که مستلزم جامع نگری و درونگری است، انتقال تکنولوژی است. امروزه، صنعتی شدن بطور عمیقی به انتقال تکنولوژی وابسته است انتقال تکنولوژی عبارت است از بکارگیری و استفاده از تکنولوژی در مکانی بجز مکان اولیه ایجاد و خلق آن. به‌عبارتی دیگر فرایندی که باعث جریان یافتن تکنولوژی از منبع به دریافت کننده آن می‌شود، ‌انتقال تکنولوژی نامیده می شود. خرید و انتقال تکنولوژی بدون مطالعه و بررسی لازم، نه تنها مفید نخواهد بود، بلکه ممکن است علاوه بر هدر رفتن سرمایه و زمان، به تضعیف تکنولوژی ملی هم بیانجامد.

مطالب مرتبط

خود این واژه نیز از همان دو واژه یونانی که پیشتر درموردشان صحبت کردیم گرفته شده است. نام فناوری را می‌توان بر هرچیزی اطلاق کرد که ایجاد شده است این چیز به طور طبیعی رخ نمی‌دهد و سبب بهبود روند، نتیجه یا ادراک می‌شود. فرایندهای صنعتی موجود و پیشین، منابع نیرو و مواد، و روش‌های انتقال مجله خبری 1 بیتی و ارتباط، که تصور می‌شود به تولید یا بهبود کالاها و خدمات مربوط باشند. چنین توربینی بیشتر برق مورد نیاز انسان را در سراسر جهان تأمین می‌کنند. مصرف برق و استاندارد زندگی ارتباط نزدیکی با یکدیگر دارند.[۱] تصور بر این است که برق رسانی بزرگترین دستاورد بشر در قرن ۲۰ بوده‌است.

از نظر مدیران بازرگانی، تکنولوژی مهم‌ترین دارایی شرکت‎ها است که کمتر موردتوجه قرار می‎گیرد. اکثر مدیران معتقدند که آینده‌ی شرکت آن‌ها تا حد زیادی به استفاده از تکنولوژی بستگی دارد. با این وجود، بسیاری از شرکت‎ها هنوز استراتژی تکنولوژی و روش مناسبی برای ارزیابی و ارزش‎گذاری دارایی‎های تکنولوژیک خود تدوین و پیاده‎سازی نکرده‎اند.

بخوان  تکنولوژیست رادیولوژی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | 1biti

http://118amoozesh.ir