چین توپ مافوق صوت ساخت



چین ادعا می‌کند که یک توپ ریلی الکترومغناطیسی ساخته شده است که با بهره‌گیری از هوش مصنوعی می‌تواند ۱۲۰ گلوله را با سرعت مافوق صوت شش ماخ بدون هیچ آسیبی به ساختار خود شلیک کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، کشتی‌های چینی در نمایش خیره‌کننده‌های فناورانه اعلام کرده‌اند که یک توپ ریلی (ریل گان) الکترومغناطیسی ساخته شده است که مهندس می‌تواند گلوله را با سرعت مافوق صوت بدون هیچ آسیبی به خود شلیک کند.

این پیشرفتی که در یک مقاله به تفصیل شرح داده شده است، به عنوان یک شاهکار جدید برای این کشور در سراسر جهان عمل می‌کند و خبر از خوردن غذای روزانه در نبرد دریایی می‌دهد، چرا که بالقوه توازن قدرت را در صحنه تغییر جهانی می‌کند. می دهد.

این توپ ریلی با پرتاب گلوله‌هایی با سرعت دو کیلومتر در ثانیه (۶ ماخ)، برد فوق‌العاده‌ای بین ۱۰۰ تا ۲۰۰ کیلومتر است که با قابلیت‌های توپخانه‌های معمولی مطابقت دارد.

طبق اعلام مهندسان چینی، این توپ ریلی در طول آزمایش، ۱۲۰ گلوله بدون شلیک کرد و عملیات عملیاتی فوق‌العاده خود را به نمایش گذاشت، شاهکاری که حتی از پیشرفته‌ترین نمونه‌های اولیه آمریکایی نیز فراتر است.

عاملی که پروفسور جونیونگ، رهبر تیم تحقیقاتی در آزمایشگاه ملی کلید انرژی الکترومغناطیسی می‌گوید، این منبع نشانگر یک تغییر چشمگیر در چشم اندازهای جنگ و نبرد است.

وی توضیح می دهد: این پیشرفت نشان دهنده یک تغییر پارادایم از انرژی شیمیایی به الکترومغناطیسی است. شلیک های ماشین زیرساختی سیستم پرتاب ریلی الکترومغناطیسی است و ما با موفقیت به آن دست یافته ایم.

بخوان  دستگاهی که از هوای آب تولید می کند!

تحقیقات بر این باورند که این پیشرفت، چین را قاطعانه در خط مقدم این تغییردهنده بازی قرار می‌دهد و به طور بالقوه مسیر درگیری‌های آینده را به شدت تغییر می‌دهد.

پروژه متروکه توپ ریلی ایالات متحده آمریکا

نیروی دریایی ایالات متحده چندین دهه سرمایه گذاری کرد بر روی تحقیقات اسلحه های ریلی انجام شد، اما در سال 2021 این پروژه را رها کرد، زیرا محدودیت های مهندسی، فناوری و همچنین منابع مالی مانع می شوند و در عوض خود را روی موشک های مافوق صوت می گذارند. .

یکی از مشکلات اصلی ایالات متحده این بود که توپ ریلی آن را نمی توان فشار آورد و فرسودگی را از شلیک مکر را تحمل کرد.

با این حال، موفقیت چین در غلبه بر همان فنی است که تلاش‌های آمریکا را با مشکل مواجه کرده است، به ویژه موضوع شلیک بود، پیشرفت‌های سریع فناوری این کشور را برجسته می‌کند.

سیستم اندازه گیری و تشخیص انقلابی چین، راز موفقیت آن است. این سیستمی که قادر به تجزیه و تحلیل داده‌های بیش از 100 هزار حسگر است – تقریباً 10 برابر تعداد موجود در یک هواپیمای مدرن – امکان شناسایی بلادرنگ و رفع مشکلات احتمالی وجود دارد.

بر اساس گزارش‌ها، این فناوری فناوری به‌هوشمندی‌ها، بارها و سلاح‌ها را از آسیب‌های مهم آن نجات می‌دهد و نقش مهمی را در طول عمر عملیاتی توپ ریلی نشان می‌دهد.

کاربرد فراتر از جنگ دریایی؟

کاربردهای این فناوری پیشگامانه بسیار فراتر از جنگ دریایی است. تیم پروفسور لو جونیونگ استفاده از آن را در تحول در حمل و نقل و انتقال پرسرعت متصور است و توسعه قطار خلاء را پیشنهاد می‌کند که از سرعت صوت فراتر برود.

بخوان  رونمایی از آنتن بزرگ تلسکوپ فضایی «نانسی گریس رومن»

علاوه بر این، این فناوری دارای پتانسیل بسیار زیادی برای سفرهای فضایی با پرتاب موشک های ارزان تر و کارآمدتر است.

چین با آماده شدن ناو هواپیمابر فوجیان(Fujian) برای آزمایش یکی از سیستم‌های پرتاب الکترومغناطیسی با کمک منجنیق آماده است تا موقعیت خود را به عنوان یک رهبر در این زمینه پیشرفته مستحکم کند.

توسعه ریلی الکترومغناطیسی نه تنها برای ارتش چین، بلکه برای آینده جنگ و نوآوری به عنوان یک کل، لحظه‌ و نقطه عطفی مهم را رقم می‌زند.

انتهای پیام



منبع