رونمایی از آنتن بزرگ تلسکوپ فضایی «نانسی گریس رومن»

آنتن در یک فرکانس، دستورات را می‌کند و اطلاعات مربوط به وضعیت سلامتی و موقعیت تلسکوپ را می‌دهد. آنتن از فرکانس دیگری برای انتقال سیل به ایستگاههای زمینی در نیومکزیکو، استرالیا و ژاپن استفاده خواهد کرد. این مکان‌ها توسعه یافته‌اند تا گروه تلسکوپ فضایی نانسی گریس رومن به طور مداوم قادر به حفظ ارتباط با فضاپیما باشید.

تکمیل شده، در ماه دسامبر به ناسا تحویل داده شد. مهندسان شرکت سازه‌های کاربردی هوافضا و مرکز پرواز فضایی گاد، آن را به طور آزمایشی انجام داده‌اند تا آن را در محیط ناملایم فضا که محدوده‌ای منفی ۳۲ تا ۱۴ درجه سلسیوس را دارد، بر اساس انتظارات انجام دهد. همچنین، آنها آنتن را تحت آزمایش ارتعاشی قرار دادند تا مطمئن شوند که در برابر پرتاب تلسکوپ مقاوم هستند. هر سطح از آنتن در محفظه آزمایش، با قطعات فوم پوشیده شده است که بازتاب‌های مزاحم را در طول آزمایش به حداقل می‌رساند. سپس، مهندسان آنتن را به صورت الکتریکی با سیستم ارتباطات فرکانس رادیویی تلسکوپ رومن ادغام خواهند کرد.

تولید این آنتن، یک تلاش هماهنگ بین دولت آمریکا و بخش تجاری بود. ناسا مسئول طراحی فرکانس رادیوی بود. «شرکت سازه‌های کاربردی هوافضا»(AASC) در کالیفرنیا نیز شریک تجاری این پروژه است که برای طراحی مکانیکی پرواز نهایی و ساخت مجموعه بازتابنده کامپوز با آن قرارداد بسته شد.

انتهای پیام



منبع

بازتابنده آن، از یک ماده کامپوزیت کربن ساخته شده است که وزن بسیار کمی دارد، اما همچنان در برابر نوسانات ناشی از مقاومت می‌کند. این آنتن 1.7 متر قطر دارد، تقریباً به اندازه یک یخچال بلند است، آن تنها به 10.9 وزن می‌رسد. اندازه بزرگ این آنتن، به فضای تلسکوپی نانسی گریس رومن کمک می‌کند تا کنترل‌های رادیویی را در سراسر میلیون‌ها کیلومتری زمین به زمین بفرستد.

بخوان  کشف معمای حیات در مریخ با سنگ‌های آتشفشانی

به گزارش ایسنا و به نقل از ناسا، مهندسان «مرکز پرواز فضایی گادرد» (GSFC) ناسا، آزمایش یک آنتن کارآمد را برای «تلسکوپ فضایی نانسی گریس رومن» (Roman Space Telescope) به پایان رساندند. این تلسکوپ که انتظار می‌رود تا ماه ۲۰۲۷ راه‌اندازی شود، به کشف رازهای انرژی تاریک و ماده تاریک، جستجو و تصویربرداری از سیارات فراخورشیدی و کشف بسیاری از موضوعات مربوط به اختر فیزیک مادون قرمز کمک خواهد کرد. تصویر منتشر شده، این آنتن که قرار است ارتباط اولیه بین تلسکوپی نانسی گریس رومن و زمین را کند، در یک آزمایش محفظه نشان می دهد. این آنتن می‌تواند بالاترین حجم را نسبت به هر مأموریت اخترفیزیک ناسا که انجام شده است، به زمین بفرستد.

ناسا در عکس قدیمی، از آنتن تلسکوپ فضایی «نانسی گریس رومن» رونمایی کرد که آزمایش‌های آن به تازگی به پایان رسیده‌اند.