رونمایی از بزرگترین هواپیمای باری برقی و خودران جهان

هواپیمای «پلیکان کارگو» به عنوان بزرگترین هواپیمای باربری برقی خودران جهان رونمایی شد.

طول این هواپیما ۷.۳ متر و ارتفاع آن ۲.۱ متر است. یک محموله ۱۸۱ از جلو از طریق دماغه در فضای ۱.۸۷ متر مکعبی آن قرار می‌شود. طول بال‌های این هواپیما ۱۱.۵ متر است و برای پرواز یک باند ۱۸۳ × ۱۵ متری که می‌توان سنگفرش، سنگ ریزه، خاک یا چمن باشد، نیاز دارد. سرعت آن بین ۸۰ تا ۹۰ گره(۱۴۸-۱۶۷ کیلومتر در ساعت) است.

رونمایی از بزرگترین هواپیمای باری برقی و خودران جهان

هواپیمای بدون سرنشین «Pelican Cargo» برای انجام عملیات لجستیک سریع‌السیر توسعه یافته است و «Pyka» سفران می‌کند که هواپیما به طور ویژه برای تحویل محموله به جوامع روستایی دوردست مفید است.

قابلیت‌های پرواز خودکار آن حول محور یک موتور پروازی اختصاصی ایجاد می‌شود که شش پردازنده در دو سیستم رایانه‌ای، لیدار رو به جلو، جی‌پی‌اس، رادار و لیزر دارد. این شرکت بر این باور است که شرکت‌های لجستیکی قادر خواهند بود با حداقل آموزش هواپیما را به کار گیرند.

این وسیله نقلیه دارای یک مجموعه باتری لیتیوم یونی 50 کیلو وات ساعتی است که در هر بار شارژ تا 200 مایل(32 کیلومتر) می‌توان از آن استفاده کرد و 20 دقیقه نیز ذخیره می‌شود. چهار موتور الکتریکی ۲۵ کیلوواتی(۳۳.۵ اسب بخار) روی آن نصب شده است که به دو ملخ ثابت در جلو و پشت هر بال نیرو می‌دهند و هواپیما از یک پیشران، کنترل و مجموعه حسگر کاملاً دارای مزایای می‌برد.

انتهای پیام



منبع به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، در سال ۲۰۲۰، استارت‌آپ «پیکا» مستقر در کالیفرنیا، سمپاش هوایی برقی خودران به نام پلیکان را راه‌اندازی کرد. اکنون این شرکت، بار این هواپیما را توسعه داده است که به عنوان بزرگترین هواپیمای باری برقی خودران جهان می‌توان از آن نام برد.

بخوان  Microsoft 365 vs Office Online: چه چیزی رایگان است، چه چیزی نیست و آیا به نسخه پولی نیاز دارید؟

مایکل نورچیا (مایکل نورچیا)، سازنده و یکی از بنیانگذاران این شرکت، می‌گوید: پلیکان کارگو بر روی زندگی مردم تاثیرگذار است. ما این هواپیما را برای حذف انتشار دی‌اکسید کربن از لجستیک طراحی کرده‌ایم. این هواپیما علاوه بر آن بر آن‌ها نیز مانند سرعت قابل توجه نسبت به حمل و نقل زمینی و هزینه‌های عملیاتی کمتر از حمل و نقل هوایی معمولی است.