اختراع یک رفع مشکل دندان‌ها

این مطالعه در مجله ACS Biomaterials Science & Engineering منتشر شد.

هر دوی این یافته‌ها نشان می‌دهند که این روش را می‌توان در برابر تنش‌های مکانیکی و حرارتی طولانی مدت در محیط طبیعی دهان که دندان با آن می‌شود، مقاومت ایجاد کند.

پژوهشگران فرمول بر پپتید خود را علاوه بر قرص، در دهانشویه، ژل‌های دندان، سفیدکننده‌های دندان و خمیردندان نیز گنجاندند.

پژوهشگران با اندازه‌گیری سختی لایه‌های معدنی تازه ایجاد شده‌اند که به طور قابل توجهی سخت‌تر از عاج غیرمعدنی و طبیعی انسان است. همچنین با آزمایش آن با استفاده از روش فرسودگی حرارتی، لایه معدنی از دندان جدا نشد.

اکنون پژوهشگران دانشگاه یک درمان جدید ایجاد کرده‌اند که می‌توان مواد معدنی را از دست رفته دندان را ساخت و راه حلی دائمی برای مشکل بیش از حد از حد عاج ارائه کرد.

تحقیقات راهی برای ساختن مواد معدنی از دست رفته دندان‌ها که باعث می‌شوند، ابداع کرده‌اند.

تحقیقات بیشتر برای بررسی نفوذپذیری و پایداری شیمیایی لایه‌های معدنی برای دستیابی به درمان و کاربرد آسان برای یک محیط ساده، از جمله اجرای روش هدایت پتید در شرایط آزمایشگاهی مورد نیاز است.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلسچه چیزی بدتر از این که نمی‌توانیم خوراکی‌های لذیذی مانند بستنی بخوریم، چرا که نمی‌خواهم از آسیب ناشی از سرما به دندان‌های حساس‌شده‌مان را دوباره تحمل کنیم.

مینای دندان می‌تواند در اثر سایش، پوسیدگی یا دندان قروچه فرسوده شود و نمی‌توانم آن را با فرآیندهای طبیعی ترمیم کرد، زیرا تنها بافت غیر زنده در بدن ماست.

بخوان  پیش بینی واکنش انسان به داروهای جدید توسط هوش مصنوعی

هانسون فونگ یکی از نویسندگان این مطالعه می‌گوید: روش‌های طراحی و تحویل بسیار زیاد وجود دارد. مهم‌ترین چیز پپتید است که اصلی‌ترین کلیدی در فرمول ماست و کار می‌کند.

پژوهشگران هدف ایجاد یک زیست مشابه است، چیزی که بسیار شبیه یا تقلید کننده از فرآیندهای طبیعی بیوشیمیایی باشد که در بدن اتفاق می‌افتد. بنابراین آنها بر روی یک پپتید – زنجیره کوتاهی از اسیدهای آمینه – کشف کردند که کلید رشد بیولوژیکی دندانهای انسان است. این پپتید است که نام sADP5 به یونهای کلسیم و فسفات، مواد معدنی اصلی موجود در دندان‌ها متصل می‌شود و از آنها برای ساخت ریزلایه‌های معدنی جدید استفاده می‌کند.

دنیز یوسیسوی، نویسنده اصلی این مطالعه گفت: فناوری ما همان مواد معدنی موجود در دندان، از جمله مینا، سمنتوم(ساروجه) و عاج را می‌دهد که قبلاً از طریق دمینرالیزاسیون حل شده بود.

این مشکل به زودی به تاریخ می‌پیوندد، زیرا پژوهشگران روش را می‌توان برای ساخت مواد معدنی از دست دندان‌ها توسعه داد که راه حلی طولانی مدت را برای این مشکل ارائه می‌کند.

در سالهای اخیر، افزایش محصولات سفیدکننده دندان بر روی پراکسید، سایش مینای دندان را تشدید کرده است و در حال حاضر تنها راه درمان بیش از حد از حد عاج، از آن و درمان آن است.

وی افزود: ریزلایه‌های معدنی تازه تشکیل شده کانال‌های ارتباطی با اعصاب دندان را می‌بندند و پس از آن کشف بیش از حد مشکلی ایجاد نمی‌کنند.

با باز شدن فضای نرم‌تر دندان، اعصاب و رگ‌های خونی آن، مستعد واکنش به گرما، سرما، لمس، فشار یا غذاهای اسیدی می‌شود که باعث درد می‌شود.

بخوان  ۴ فضانورد AX-2 به ایستگاه فضایی رسیدند

انتهای پیام



منبع

دندان‌هایی که به‌عنوان نتیجه‌گیری از حد عاج دندان‌ها نیز می‌گویند، رخ می‌دهد که لایه‌های داخلی دندان و لوله‌های درون آن را در معرض دید قرار می‌گیرند که معمولاً از بین بردن دندان‌ها در فرآیندی که به آن دمینرالیزاسیون می‌شود، می‌پردازند. ) می‌گویند.

هر یک از دیسک‌ها دارای لوله‌های عاج بودند. پژوهشگران پس از سه دور درمان با هدایت پپتید، موفق به ایجاد یک لایه معدنی جدید بر روی عاج در معرض دید قرار گرفتند که به داخل لوله‌های عاج کشیده شده و آنها را مسدود کردند.

پژوهشگران در آزمایش‌های پیش‌بالینی، یک قرص کوچک با هسته‌های کلسیم و فسفات پوشیده شده در طعم‌دهنده‌های sADP5 ساخته شده‌اند که آن را روی دیسک‌های عاج برداشت‌شده از دندان‌های انسان آزمایش می‌کنند.

سامی دوگان، یکی از نویسندگان این مطالعه می‌گوید: ما [دندان‌پزشکان] بیمارانی را با دندان‌های حساس می‌بینیم، اما واقعاً نمی‌توانیم به آنها کمک کنیم. همه ما این گزینه‌های ترمیمی را در بازار داریم، اما همه آنها گذرا هستند، چرا که آنها بر درمان و عدم موفقیت به دلیل اصلی تمرکز می‌کنند.