با اولین سیاهپوستی که به ماه می‌رود بیشتر آشنا شوید

آقای گلاور ادامه داد که معلمان و والدینش از او خواستند که به مدرسه مهندسی برود و در نهایت خلبان آزمایشی شود که تبدیل شدن به او به فضا تبدیل شود.

ناسا تنها تعداد انگشتان از هزاران نفر را که هر سال برای عضویت در گروه فضایی کشور درخواست می‌کند، انتخاب می‌کند. تنها ۱۵ فضای سیاه پوست از ۳۴۸ داوطلب انتخاب شده‌اند.

در سال ۱۹۹۹ به عنوان عضوی از نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا به خدمت گرفته شد. پس از اتمام دوره آموزشی پرواز در تگزاس در سال ۲۰۰۱ عنوان خلبانی به او اعطا شد.

انتهای پیام



منبع

آرتمیس ۲ چیزی بیش از یک ماموریت به ماه و بازگشت از آن است. این چیزی بیش از یک ماموریت است که باید از فرستادن انسان به سطح ماه اتفاق بیفتد. این گام بشریت بعدی برای سفری است که به مریخ می‌رساند.

بیشتر بخوانید:

گلاور از زمان انتخاب شدن به عنوان فضانورد در سال 2013، در حرفه خود، بیش از 300 ساعت پرواز در 40 هواپیمای مختلف ثبت شده است.

او سپس به سن دیگو نقل مکان کرد تا با مک دانل داگلاس F/A-18 هورنت (McDonnell Douglas F/A-18 Hornet) که به عنوان یکی از هواپیماهای همه کاره‌ای نیروی دریایی شناخته می‌شود، پرواز کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی‌میل، ویکتور گلاور، ۴۶ ساله، برای شرکت در ماموریت آرتمیس ۲ آژانس فضایی ناسا انتخاب شده است. آرتمیس اولین نماینده ایالات متحده آمریکا به ماه پس از نیم قرن است.

در صورت موفقیت این ماموریت، ناسا قصد دارد یک ماموریت برای فرود روی ماه با عنوان آرتمیس ۳ انجام دهد. و برنامه بعدی سفر به مریخ توسط ناسا است.

بخوان  ۵ برنامه آیفون برای بهبود تصاویر تار و قدیمی با کمک هوش مصنوعی

گلاور همچنین اولین مرد سیاه پوستی بود که در سال ۲۰۲۰ در ایستگاه فضایی بین‌المللی به کار و زندگی پرداخت و همچنین در میان ۱۵ آمریکایی تباری آفریقایی قرار داشت که به عنوان فضا انتخاب شده‌اند.

گلاور در سال ۱۹۷۶ در پومونا، در حدود ۳۰ مایلی (۴۸ کیلومتری) شرق لس‌آنجلس به دنیا آمد. او گفت که والدین و معلمانش به عنوان مربی در دوران رشدش به او کمک کرد. پدر و مادرم مرا تشویق می کنند و من را به چالش کشیدند و مرا در استانداردهای بالا نگاه می کنند. همه مرا به چالش کشیدند و آنها را متهم کردند.

ویکتور گلاور (Victor Glover) اولین فضانورد سیاه پوست ناسا است که قرار است طی ماموریت آرتمیس ۲ به ماه سفر کند.

او در سال ۱۹۹۴ از دبیرستان انتاریو کالیفرنیای جنوبی فارغ التحصیل شد و به دانشگاه ایالتی پلی تکنیک کالیفرنیا و تحصیلات تکمیلی خود در دانشگاه هوایی و آکادمی نیروی دریایی ایالات متحده آمریکا به پایان رسید.

گلاور اهل پویایی کالیفرنیا است و اولین فرد رنگین پوستی خواهد بود که به اعماق فضا سفر خواهد کرد پیش از این افراد رنگین پوست دیگری به مدار زمین و ایستگاه فضای سفر کرده اما ماه صدها هزار مایل فراتر از ایستگاه فضای بین المللی است.

با اولین زنی که به مدار ماه می‌رود بیشتر آشنا شوید

ماموریت آرتمیس ۲ که در ماه نوامبر سال ۲۰۲۴ پرتاب می‌شود شامل چهار سرنشین خواهد بود که سه مرد و یک زن هستند و سوار بر فضاپیمای اوریون (Orion) به سفری در مدار ماه می‌روند اما روی آن فرود نمی‌آیند.

بخوان  پرتاب JUICE به فردا موکول شد

گلاور در روز دوشنبه در یک کنفرانس خبری گفت: می‌خواهم از خدا برای این فرصت شگفت‌انگیز تشکر کنم. این یک روز بزرگ است. ما چیزهای زیادی برای جشن گرفتن داریم. این بسیار بیشتر از چهار نام است که اعلام شده است. ما باید این لحظه از تاریخ بشر را جشن بگیریم.

هدف آزمایش‌های فناوری‌های جدید، از جمله سپری‌های حرارتی هستند که از کپسول اوریون در هنگام حرکت با سرعت ۲۴۵۰۰ مایل در ساعت (۳۹ هزار کیلومتر بر ساعت) در دمای ۵۰۰۰ درجه فارنهایت (۲۷۶۰ درجه سانتی‌گراد) در مسیر بازگشت به زمین محافظت می‌کنند.

ناسا می‌گویند انواع مختلفی از سرنشینان را نشان‌دهنده تغییرات فرهنگی می‌کنند که از زمان مأموریت‌های اولیه آپولو، که در سال ۱۹۷۲ پایان یافت و در آن تنها مردان سفید پوست بر روی اکتشافات فضایی تسلط یافت، رخ داده است.

او می‌گوید: من اولین فرد در خانواده هستم که از التحصیل می‌شوم فارغ‌التحصیل شده‌ام. این برای من غیر واقعی، جالب و خاص بود.

اکثریت قریب به اتفاق ۴۱ فضانوردی کنونی، مانند گلاور، سابقه نظامی دارند.

گلاور در دفتر جان مک‌کین (John McCain) سناتور مجلس سنای ایالات متحده آمریکا در نهایت در سال ۲۰۱۳ توسط ناسا به عنوان فضا انتخاب شد.

او آموزش فضانوردی خود را در سال ۲۰۱۵ به پایان رساند. سه سال بعد، او به عنوان عضوی از اولین عملیات پروازی کرو دراگون شرکت اسپیس‌ایکس انتخاب شد و به عنوان بخشی از این ماموریت، از تاریخ ۱۷ نوامبر سال ۲۰۲۰ تا دوم ماه سال ۲۰۲۱ را در ایستگاه فضایی بین‌المللی گذراند. اقامت نزدیک به شش ماه او در ایستگاه، گلاور را به اولین فضانورد سیاه پوستی تبدیل کرد که در این ایستگاه ساکن است.

بخوان  «آسترانیس»، یک رقیب جدی برای استارلینک

با اولین سیاهپوستی که به ماه می‌رود بیشتر آشنا شوید