کاهش اشتها بدون نیاز به جراحی ممکن می شود

به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، در حالی که ثابت شده است که جراحی برای کاهش یک درمان طولانی مدت انجام می شود، اما می توان هزینه ها را هم داشت و عوارض جانبی ناخوشایندی به همراه داشته باشد.

کریستینا منی (Cristina Menni) از کینگز کالج لندن و نویسنده اصلی این مطالعه می‌گوید: با درک مواد پیچیده میان ژنتیک، میکروبیوم روده و رژیم غذایی در تنظیم سطح اسید صفراوی و تأثیر آنها بر روی اشتها و سلامت متابولیک، ممکن است بتوانیم روش‌های طبیعی را برای آن‌ها انجام دهیم. باغ و درمان چاقی و سندرم متابولیک ایجاد کنیم.

انتهای پیام



منبع

یافته‌های جدید نشان می‌دهد که ممکن است بدون نیاز به جراحی برای رسیدن به وزن ایده‌آل وجود داشته باشد.

این مطالعه در مجله Cell Reports Medicine منتشر شده است.

آنا والدز (آنا والدز)، سرپرست تیم تحقیقات از دانشکده دانشگاه ناتینگهام، می‌گوید: آنچه را که مطالعه می‌کنیم نشان می‌دهد که سوخت و ساز میکروبی خاص در برخی از این مزایا دخیل است و اگر چه به میزان متوسط، فیبر ممکن است. همه چیز از این را شبیه سازی کند. این یافته‌ها می‌توانند به طراحی مکمل‌های غذایی با هدف افزایش سیری و کمک‌های درمانی کمک کنند.

این یک روش تهاجمی است که حدود یک سوم از کسانی که آن را انجام می‌دهند طی پنج سال بعد به جراحی یا بستری شدن بیمارستان نیاز دارند. بنابراین، جای تعجب نیست که تنها حدود یک درصد از آن‌ها را که نگران‌های مربوط به وزن‌ها هستند، انجام می‌دهند.

تیم اسپکتور (Tim Spector)، استاد اپیدمیولوژی ژنتیک در کینگز کالج لندن، می‌گوید: این مطالعه، نقش کلیدی فیبر در تنظیم اشتها و متابولیسم را که توسط میکروب‌های خاص کنترل می‌شوند، نشان می‌دهد. میکروبیوم روده و فرآورده‌های شیمیایی آن‌ها مانند اسیدهای صفراوی نویدبخش کاهش وزن بدون نیاز به جراحی‌های تهاجمی هستند.

بخوان  سیاره تراپیست-۱ سی اتمسفر نازکی دارد

این تحقیق می‌کند که میکروب روده ما چقدر در متابولیسم و ​​تنظیم سطح اسید صفراوی نقش دارند.

اکنون یک مطالعه جدید بر روی بیماران متابولیسمی کاهش وزن، صفر ویژه تاثیر آن بر سطح اسید و نقشی که این عمل در تنظیم اشتها دارد پرداخته است. محققان دریافتند که تحت عمل جراحی قرار می‌گیرند، سطح بسیار پایین‌تری از اسید صفراوی می‌کنند. این اسید با اشتهای بالاتر و متابولیسم ضعیف‌تر مرتبط است.

این اولین باری نیست که برای کاهش وزن به میکروبیوم روی می‌آورد، اما محققان دانشگاه ناتینگهام، کینگز کالج لندن و مرکز پزشکی دانشگاه آمادم را در مورد مصرف ناشناخته‌ای کاهش وزن نشان می‌دهند و آن را کاهش می‌دهند.

مطالعه‌های سطح اسید صفراوی در گروهی از بیماران پس از عمل جراحی در آمستردام و همچنین دو گروهی که تحت عمل جراحی قرار گرفتند، دریافت کردند که یک فیبر مکمل به طور طبیعی سطح این اسید را کاهش می‌دهند. این نتایج را برای توسعه درمانی می‌گشاید که می‌تواند کاهش دهد و بهبود عملکرد متابولیسمی را به همراه داشته باشد تا به افراد کمک کند وزن خود را بدون استفاده از هیچ روشی کاهش دهند.

درک مکانیسم‌های متابولیک که منجر به کاهش اشتها می‌شود، می‌تواند باعث ایجاد درمان ایمن و کاهش وزن شود. چاقی با عارضه‌های جدی از جمله بیماری‌ها و بیماری‌های قلبی همراه است که بسیاری از آنها را با کاهش می‌توان یا حتی معکوس کرد.