درمان سرطان با سم کاترپیلار!

این کرم به ویژگی شگفت انگیزی سوراخ کردن مولکولی را برای بیش از 400 میلیون سال پس از انتقال آن از طریق انتقال ژن از باکتری‌ها حفظ کرده است. از نظر زیست‌شناسی تکوینی، این یک مکانیزم بقای قدرتمند است.

مسیر کشفسیل قابل توجه از پنی‌ین تا راپاماسین، یک مسیر تصادفی بوده است. اکنون پژوهشگران امیدوارند که شگفت‌انگیز دیگری را کشف کنند که باری دیگر با باکتری‌ها مرتبط است، پتانسیل این را داشته است که برای از بین بردن سلول‌های سرطانی مورد استفاده قرار گیرد.

درمان سرطان با سم کاترپیلار!

اندرو واکر از موسسه علوم زیستی مولکولی در دانشگاه کوئینزلند می‌گوید: سمومی که سوراخ‌هایی را در سلول‌ها ایجاد می‌کنند، به دلیل استفاده از آنها برای سلول‌ها، پتانسیل در دارورسانی می‌تواند برای مهندسی مولکول برای انتقال داروهای مفید به سلول‌های سالم یا مفید باشد. کشتن انتخابی سلولهای سرطانی وجود داشته باشد.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، دانشمندان دانشگاه کوئینزلند در یک مطالعه جدید دریافتند که زهر موجود در یک نوع کرم موسوم به «کاترپیلار افعی» (asp caterpillar) با نام علمی Megalopyge opercularis می‌تواند به همان روشی که سموم باکتریایی E.coli و سالمونلا باعث بیماری می‌شوند، سوراخ‌هایی شود. سلولها ایجاد کند.

کاترپیلار افعی که نام‌های بسیار زیادی دارد و حتی به شوخی در آن «کاترپیلار ترامپ» نیز گفته می‌شود، حالت لاروی پروانه فلان‌های جنوبی و در سراسر ایالات متحده آمریکا، در کشورهای جنوبی آن پیدا می‌شود.

این پژوهش در مجله Proceedings of the National Academy of Sciences منتشر شده است.

واکر می‌گوید: ما شگفت زده شدیم که متوجه شدیم سم کاترپیلار کاملاً متفاوت از هر چیزی است که قبلاً در حشرات دیده شده بودیم. زهر آن منابع غنی از مولکول‌های است که می‌توانند در آینده‌ها، آفت‌کش‌ها یا به‌عنوان ابزارهای علمی استفاده شوند.

بخوان  نرم افزار تشخیص چهره که حجاب را برمی دارد

واکر می‌گوید: بسیار از کاترپیلارها دفاع‌های پیچیده‌ای در برابر شکارچیان ایجاد کرده‌اند، از جمله قطرات سیانید و چسب‌های دفاعی که باعث درد شدید می‌شوند و ما علاقه‌مندیم بدانیم که همه آنها چگونه مرتبط هستند.

واکر، پروفسور گلن کینگ و گروهی از موسسه علوم زیستی مولکولی بر این باورند که عملکرد سم – شبیه به سموم باکتریایی عامل بیماری است که به سطح سلول می‌شود و ساختارهای دونات مانندی را تشکیل می‌دهند که سوراخ‌ها را می‌سازند- پتانسیل شگرفی برای استفاده. پزشکی دارد.

علاوه بر این، راه را برای تحقیقات بیشتر باز می‌کند، زیرا سم کاترپیلار در مقایسه با مارها و عنکبوت‌ها خیلی کم مورد مطالعه قرار گرفته است.

انتهای پیام



منبع

این موجود، نیش دردناکی دارد که توسط خارهای سمی آن که در میان آب آن پنهان می‌شود، به پوست نفوذ می‌کند. عوارض جانبی این موجود، متفاوت است و از یک علامت سوختگی ناخوشایند گرفته شده تا واکنش‌های شدیدتر که بر اثر آن افراد به اورژانس مراجعه کنند، متفاوت است.

درمان سرطان با سم کاترپیلار!

محققان می‌گویند، اکنون از پتانسیل این موجود برای تولید درمان کشنده علیه سرطان و موارد دیگر استفاده می‌کنند، می‌توانند برای ما مفید باشند.