نرم افزار تشخیص چهره که حجاب را برمی دارد

نقل قول: نرم افزار تشخیص چهره که حجاب را برمی دارد (2022، 9 اوت) بازیابی شده در 3 اکتبر 2022 از

نقاب

اعتبار: Unsplash/CC0 دامنه عمومی

احمد لیسانس حسنات از دانشگاه موته در کراک و عبیر احمد البوستانجی از وزارت محیط زیست در امان، اردن، احمد س. تاراونه از دانشگاه ایوتوس لوراند در بوداپست، مجارستان، ملک الرشیدی، منصور الغمدی، و ابراهیم س. الخازی از دانشگاه تبوک، هانی الحربی از دانشگاه اسلامی مدینه، عربستان سعودی، محمد آلانازی از دانشگاه کرانفیلد، بریتانیا، و VB Surya Prasath از دانشگاه سینسیناتی، اوهایو، ایالات متحده، از یک شبکه عصبی پیچیده عمیق برای توسعه سیستم تشخیص خود استفاده کردند. شبکه عصبی دارای 4096 ویژگی در هر لایه فرآیند شناسایی است.

فناوری تشخیص چهره به سرعت در حال پیشرفت است و در امنیت و بیومتریک، بازاریابی، آموزش، تحقیقات جنایی و بسیاری از زمینه‌های دیگر کاربرد دارد. اکنون نه تنها می تواند فرد را تشخیص دهد، بلکه می تواند حالت چهره او را نیز تشخیص دهد. تحقیق در مجله بین المللی بیومتریک به عنوان مثال، هنگامی که صورت فرد تا حدی توسط یک حجاب یا ماسک صورت محافظت می شود، با محدودیت های نرم افزار تشخیص چهره مقابله می کند.

محققان مستقر در مجارستان، اردن، عربستان سعودی، بریتانیا و ایالات متحده، دقت تشخیص چهره را با رویکرد یادگیری عمیق خود گزارش کردند که 99.95٪ برای تشخیص چهره حتی برای فردی که نقاب پوشیده است، که بیشتر صورت را می پوشاند، دقیق است. جز چشم ها این نرم افزار برای تشخیص جنسیت و تعیین سن 99.9% دقت دارد. با آنالیز چشم‌ها با دقت 80.9 درصد می‌تواند تشخیص دهد که یک فرد محجبه یا فردی که ماسک کووید دارد لبخند می‌زند یا خیر. آزمایشات بر روی پایگاه داده تصویری 150 نفر، 41 مرد و 109 زن 8 تا 78 ساله انجام شد.

این تیم اشاره می کند که اثبات اصل آنها – معروف به DeepVeil – شامل استفاده از یک پایگاه داده تصاویر داخلی با تصاویر چهره به چهره از افراد محجبه از فاصله نزدیک است. گام بعدی کار با مجموعه متنوع تری از تصاویر ثبت شده در طیف وسیعی از تنظیمات از جمله عکس های گرفته شده از زوایای مختلف خواهد بود. گفته می‌شود، در روزهای اولیه سیستم‌های تشخیص چهره مرسوم، یک تصویر شفاف از چهره برای تأیید هویت یک فرد مورد نیاز بود، اما با تکامل الگوریتم‌ها و نرم‌افزارها دیگر اینطور نیست. بنابراین، با رویکرد صحیح و توسعه بیشتر، احتمالاً همین امر برای DeepVeil نیز صادق خواهد بود.


مطالعه جدید نشان می دهد افراد می توانند احساسات افراد دیگر را در ماسک تشخیص دهند


اطلاعات بیشتر:
VB Surya Prasath و همکاران، DeepVeil: یادگیری عمیق برای شناسایی چهره، جنسیت، تشخیص بیان در شرایط پنهان، مجله بین المللی بیومتریک (2022). DOI: 10.1504/IJBM.2022.10048981

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع