تکنولوژی معنی در دیکشنری آبادیس | 1biti

تکنولوژي را مي توان تمام دانش، کالاها، فرايندها، ابزارها، روش ها و سيستم هايي تعريف کرد که در جهت خلق و ساخت کالاها و ارائه خدمات به کار گرفته مي شوند. تکنولوژي ابزاري است که به وسيله آن مي توانيم به اهداف خود دست يابيم. تکنولوژي، اجراي عملي دانش است، ابزاري است که به کمک تلاش و سعي آدمي مي آيد.

  • فناوری (تکنولوژی) شیوه و شگرد ساخت و کاربرد ابزار، دستگاه‌ها، ماده‌ها و فرایندهایی است که گره گشای دشواری‌های انسان است.
  • در واقع یکی از نشانه‌های به روز بودن شما آگاهیِ هر چند حداقلی اما صحیح از مفهوم بلاک‌چین است.
  • مراحل مذکور باعث شد که برخی محققان چون «ما مفورد» بیندیشند که ماشین اصلی دوران صنعتی امروز ساعت است و نه بخار.
  • تکنولوژی، اجرای عملی دانش است، ابزاری است که به کمک تلاش و سعی آدمی می آید.

در صورتی که کولرِ خانه شما هوشمند باشد می‌توانید از طریق گوشیِ همراه خود نیم ساعت قبل از رسیدن به خانه کولر را روشن کنید. هم هوای مطبوعی به محض رسیدن خواهید داشت و هم اینکه در مصرف انرژی صرفه‌جویی خواهید کرد. تشخیصِ ساختارِ زبانی یا speech recognition در دل یک تکرارِ مکرر از یادگیری‌ها رشد می‌کند. همانطور که مثلاً انسان با تکرار چندین بارۀ واژه سیب و دیدن سیب می‌فهمد که سیب چیست. هم اکنون شما می‌توانید با اکثر گوشی‌های هوشمند به صورت صوتی ارتباط برقرار کنید.

تکنولوژی هوش مصنوعی چه ویژگی‌هایی دارد؟

یکی از دلایل ظهور جنبش بوم روستا (روستای پایدار) نیز به دلیل همین نگرانی ها بود. Neil Postman منتقد فرهنگی فقید، جوامعی که از ابزار استفاده می کنند را از جوامعی تکنولوژیکی و آنچه آن ها را تکنوپولیس ها قلمداد می کند جدا دانست. منظور از تکنوپولیس ها و جوامع تکنولوژیک، جوامعی است که زیر سلطه ایدئولوژی پیشرفت تکنولوژیکی و علمی هستند به طوری که سایر فعالیت ها و ارزش های فرهنگی و جهان بینی های مختلف در آن ها حذف می شوند یا آسیب می بینند. برخی منتقدان، این ایدئولوژی ها را به عنوان مثال هایی از علم گرایی و آرمان شهر تکنولوژیکی قلمداد می کنند و از ایده غلبه بر محدودیت های بدن انسان یا تکینگی تکنولوژیکی هراس دارند.

بخوان  گروه تکنولوژی پرتوشناسی رادیولوژی دانشکده پیراپزشکیمعاونت آموزشی | 1biti

چون قیمت مهم است

بعضی با مدیریت کارا و موثر، همکاری نزدیک بین مراکز تحقیقاتی و صنایع، توجه به فعالیتهای تحقیق و توسعه و حمایت موثر دولت، می توان درصد احتمال شکست در انتقال فناوری را به حداقل رساند. بنابراین، ضروری است که بپذیریم اموری چون «تفکر»، «عقل» یا «عقلانیت» اموری ثابت، جهانی، ازلی و ابدی نبوده، بلکه پدیدارهایی تاریخی هستند که با پسوندهایی چون «دینی»، «متافیزیکی»، «سنتی»، «جدید»، «تکنولوژیک» یا غیره از یکدیگر متمایز می‌شوند. به همین دلیل وصف «تاریخیت» این امور است که امروز، در روزگار ما نسبت میان دین و تکنولوژی به یک مساله تبدیل شده است. دانش و کاربرد ابزار، فنون و مهارت ها؛ نظام ها و شیوه های سازماندهی یا تولیدات ذهنی و مادی برآمده از این نظام ها می باشد. مترادفِ این واژه در زبان انگلیسی Technology می باشد، واژه سازند با توجه به تغییر معنای کلمه تکنولوژی از آغاز خود و با استفاده از توان درون نهفته زبان فارسی به برون راه نموده است. برای معنای اولیه این واژه که در یونان باستان رواج پیدا کرده، می توان در زبان فارسی به کلمات ساز، کلک، نیرنگ و نقش اشاره نمود، که همگی به معنای اولیه این واژه که بیشتر معنا و کارکردی ذهنی دارد نزدیک می باشد.

واژه فن آوری اغلب به نوآوری ها و ابزارهایی نو اشاره دارد که از اصول تازه دانشی بهره می برند. یعنی انسان ها برای تسلط داشتن به محیط اطراف و زندگی راحت تر نیاز به فناوری و تکنولوژی دارند. افزایش سرعت اینترنت باعث یکپارچه‌تر شدن شبکه جهانی و رونمایی از تکنولوژی‌های مجله خبری 1 بیتی جدید خواهد شد که برای دسترسی به آن‌ها نیازمند سرعت بالایی هستیم. انسان می‌تواند محیطِ خود را بشناسد و به صورتی روان در آن حرکت کند. شاید در این قسمت یادِ جاروبرقی‌های هوشمند بیوفتیم که خود به خود مسیر را تشخیص می‌دهند و یک محیط را جارو می‌زنند.

بخوان  کسب و کار موفق و جدید +18 نمونه از ایران تا آمریکا

http://118amoozesh.ir