طوفان خورشیدی شفق‌های قطبی را تا آسمان آمریکا می‌رساند

این نورهای درخشان رنگارنگ آسمان که با عنوان شفق قطبی نیز می‌شوند، مکان‌هایی مانند کانادا و اسکاندیناوی دیده می‌شوند، اما طوفان خورشیدی پیش رو می‌سازند که بخشی از آن‌ها در پهنه‌های جغرافیایی پایین‌تر شکل گرفته و در بخش‌هایی از ایالات متحده آمریکا قابل مشاهده هستند.

انتهای پیام



منبع

برای دیدن شفق قطبی، وجود «آسمانی تاریک و صاف» حیاتی است. برنامه‌های گفته‌ای موسسه ژئوفیزیک، بهترین زمان برای تماشای شفق قطبی، سه یا چهار بامداد است، اما شفق در طول شب رخ می‌دهد.

موسسه ژفیزیک در دانشگاه آلاسکا در انتظار «فعالیت شفق قطبی» در آلاسکا، اورگان، واشنگتن، آیداهو، مونتانا، وایومینگ، داکوتای شمالی، داکوتای جنوبی، مینه‌سوتا، ویسکانسین، میشیگان، نیویورک، نیوهمپشایر، ورمونت، ایندیانا، مین و مریم.

به گزارش ایسنا و به نقل از اینسایدرشفق قطبی می‌تواند روز پنجشنبه در ۱۷ ایالت ایالات متحده، از مناطق جنوبی مریلند، قابل مشاهده باشد.

به گفته موسسه ژئوفیزیک، در یک رویداد نادر در سال ۱۹۵۸، شفق شمالی حتی از مکزیکو سیتی قابل مشاهده بوده است.

اجرای یک طوفان خورشیدی عظیم فردا شفقهای قطبی خیره‌کننده‌ها را به آسمان ایالات متحده آمریکا می‌برد.

شفق قطبی زمانی اتفاق می‌افتد که جریانی از ذرات باردار است که توسط طوفان‌های خورشیدی ایجاد می‌شود با میدان مغناطیسی برخورد می‌کند و باعث درخشش اتم‌ها می‌شود.

اوج فعالیت خورشیدی یعنی زمانی که فعالیت خورشیدی در بالاترین حد خود تقریباً هر 11 سال یک بار اتفاق می‌افتد. می‌رود چرخه‌ای انتظاری در سال ۲۰۲۴ به اوج می‌رسد که به طوفان‌های خورشیدی و فعالیت‌های شفق‌های قطبی تا جنوب کالیفرنیا و آریزونا خواهد رسید.

بخوان  میزبانی مدیریت شده در مقابل بدون مدیریت | TechRadar

این گزارش می‌افزاید که مردم بخش‌هایی از کشور از جمله آناپولیس، مریلند و بویز، آیداهو نیز باید نورهای افق را ببینند.

نورهای روز پنجشنبه بیشتر قابل مشاهده است زیرا طوفان خورشیدی پیش‌بینی شده است باعث افزایش فعالیت شفق قطبی خواهد شد.