ابداع روشی برای تشخیص تومورهای سرطانی کوچک

انتهای پیام



منبع

آرتورک می‌گوید: حالا تصور کنید وقتی این نقشه‌ها را با قدرت می‌توانید ترکیب کنید، چه کارهایی می‌توانیم انجام دهیم.

ارتورک می‌گوید: اسکن‌های MRI و PET فقط تومورهای بزرگ را به شما نشان می‌دهند.

پژوهش‌ها در مطالعه خود آورده‌اند که از طریق این وب‌سایت، یک ابزار آنلاین در نظر گرفته شده است که برای تحقیقات زیست‌پزشکی مفید است و می‌توانید این سیستم‌ها را در موش‌های کامل بدون نیاز به تکرار آزمایش‌های مشابه در آینده بررسی کنید.

آیا این روش از روشهای اسکن قبلی بهتر است؟

مشابه با نحوه مشاهده مغز آلن برای همه اطلاعات، این مجموعه مطالعه وب سایت را ایجاد کرده است که به محققان اجازه می دهد مرجع خود را بررسی کنند و این داده ها را در اطلاعات آنلاین در دسترس جامعه علمی قرار دهند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اس دی، پروفسور علی اِرتورک قبلاً در سال ۲۰۱۸ روی این موضوع کار کرده بود که چگونه یک موش مرده را شفاف کند! اکنون در دو سال گذشته، گروه همکاران او در آلمان روی ایجاد یک اطلاعات تومور کار کرده و تا سلول‌های سرطانی را می‌توان به روشی اسکن کرد که انجام نشد.

دانش روشی موسوم به wildDISCO را برای تشخیص تومورهای سرطانی کوچک توسعه داده است که از پادتن‌های استاندارد برای نقشه برداری از بدن با استفاده از نشانگرهای فلورسنت استفاده می‌شود.

این گروه می‌خواهد از قدرت ماشینی برای شبیه‌سازی سیستم‌های پیچیده بیولوژیکی استفاده کند تا درمان‌های را توسعه دهد.

آنها روشی را به نام wildDISCO ابداع کرده‌اند که از پادتن‌های (آنتی‌بادی‌ها) استاندارد برای طراحی بدن موش‌ها با استفاده از نشانگرهای فلورسنت استفاده می‌کند.

بخوان  احساسات بارد: حتی کارمندان خود گوگل هم رقیب ChatGPT خود را به سخره می گیرند

دانش‌آموزان از موش‌ها برای مطالعه پیشرفت بیماری در بدن انسان استفاده می‌کنند. این مطالعه در پژوهش خود از موش‌ها برای تولید نقشه‌های سلولی و ساختار کل بدن بسیار شبیه به «اطلس مغز آلن» (Allen Brain Atlas) استفاده می‌شود که به آنها اجازه می‌دهد مناطقی را در مغز مشاهده کنید که امکان مشاهده اتصالات عصبی را می‌کند. .

دکتر هانگ‌چنگ مای و دکتر جی لو نویسندگان ارشد این مطالعه می‌گویند: اطلس‌های آنلاین ما قبلاً داده‌هایی را برای مقالات منتشر شده تولید کرده‌اند. سایر داده‌های مهم را از اطلاعات ما به دست آورده، در زمان و منابع صرفه‌جویی می‌کنند و از حیوانات کاهش می‌دهند.

ارتورک پادتن‌های IgG را به موش‌های مرده و شفاف اضافه کرد تا قسمت‌های مختلف بدن آن برجسته شود. در نهایت، این پادتن‌ها به انواع بافت‌ها در موش‌ها چسبیدند و چه ارتورک به آن علاقه‌مند بودند را برجسته کردند.

روش‌های موسوم به CUBIC، PACT، PEGASOS و uDISCO وجود دارد که تصویربرداری از کل را امکان‌پذیر می‌سازد، اما روش wildDISCO به غلبه بر روی لینک‌های فنی موجود از روش‌های قبلی کمک کرده است.

ارتورک چشم این پروژه را در یک بیانیه مطبوعاتی این گونه توضیح داد: دانستن اینکه هر کسی در کجا بیان می‌کند، برای ایجاد درک جامع از عملکرد بدن و آنچه در بیماری‌های پیچیده اشتباه پیش می‌رود، ضروری است.

پیوند دادن این مطالعه با هوش مصنوعی

دانشمندان قصد دارند این روش را با هوش مصنوعی ادغام کنند تا بیماری‌ها را بهتر درک کنند.

روش قادر به تشخیص تومورهای سرطانی در مراحل اولیه شکل گیری بود.

اطلس مغز موش و انسان آلن، پروژه‌هایی در موسسه علوم مغز آلن هستند که با ایجاد نقشه‌های بیان ژن برای مغز موش و انسان به دنبال ترکیب ژنومیک با نوروآناتومی هستند. این پروژه‌ها در سپتامبر ۲۰۰۳ با کمک ۱۰۰ میلیون دلاری «پل جی آلن» آغاز شد و اولین اطلس در سپتامبر ۲۰۰۶ آغاز شد.

بخوان  تاریخ رسمی پرتاب بزرگ‌ترین موشک جهان اعلام شد

نقشه بدن موش

این مطالعه در مجله Nature Biotechnology منتشر شده است.

این وب‌سایت حاوی تصاویر با وضوح بالا از کل سیستم‌های بدن موش، مانند سیستم عصبی، سیستم لنفاوی و سیستم سیستمی است.