شمارش معکوس تا پرواز آزمایشی سرنشیندار شرکت «ویرجین گلکتیک»

این مأموریت مانند چهار پرواز فضایی پیشین ویرجین گلکتیک، آزمایشی خواهد بود اما انتظار می‌رود که آخرین آزمایش از این دست باشد. ویرجین گلکتیک در بیانیه روز هشتم مه گفت: یونیتی ۲۵، ارزیابی نهایی سیستم کامل پرواز فضایی و تجربه فضانوردان پیش از آغاز خدمات تجاری در ماه ژوئن به شماره می‌رود.

پس از پرواز برانسون در سال ۲۰۲۱، ویرجین گلکتیک هم وی‌اس‌اس‌یونیتی و هم ویام‌اس ایو را برای نگهداری و ارتقای هر دو وسیله نقلیه، به تاسیسات شرکت در موهاوی کالیفرنیا برد. این کار شامل تعویض دکل ویام‌اس ایو بود که بین بدنه‌های دوقلوی هواپیما قرار و یونیتی به آن متصل می‌شود.

موزس، مربی ارشد فضانوردی شرکت ویرجین گلکتیک است. او پیشتر در دو پرواز فضایی این شرکت حضور داشته است. سه مسافر دیگر همگی در پروازهای فضای تازه‌کار هستند.

این پرواز، چهار کارمند شرکت ویرجین گلکتیک شامل «جمیلا گیلبرت» (جمیلا گیلبرت)، «کریستوفر هوی» (کریستوفر هوی)، «لوک میس» (لوک میز) و «بث موزس» (بت موز) را به کابینت هواپیمای فضایی خواهد کرد. فرستاد. «مایک ماسوچی»(Mike Masucci) و «سی.جی استورکو»(CJ Sturckow) نیز خلبانی یونیتی را بر عهده داشتند.

پرواز آزمایشی آینده شرکت «ویرجین گلکتیک» که برای هموار کردن راه‌اندازی عملیات تجاری طراحی شده است، ماه مه انجام می‌شود.

انتهای پیام



منبع

این شرکت روز هشتم مه اعلام کرد که ماه جاری را برای ماموریت «یونیتی ۲۵»(Unity ۲۵) هدف قرار داده است. این پنجمین پرواز فضایی تاریخ‌ساز برای ویرجین گلکتیک و اولین پرواز از ژوئیه ۲۰۲۱ به شماره می‌رود که «ریچارد برانسون»(ریچارد برانسون)، بنیان‌گذار آن را به همراه سه مسافر دیگر پرواز کرد.

بخوان  اپل تبلیغ جدید Vision Pro را نشان می دهد، زیرا متا قصد دارد رقابتی به سبک اندروید داشته باشد

ویرجین گلکتیک با استفاده از دو وسیله نقلیه شامل یک هواپیمای فضایی خلبانی به نام «ویاس‌اس یونیتی» (VSS Unity) و یک هواپیمای حامل به نام «ویاماس ایو» (VMS Eve)، مسافران را در سفرهای کوتاه به فضای زیر مداری می‌برد.

ویرجین گلکتیک از آن زمان، هر دو وسیله نقلیه نوسازی شده را به سرعت ارائه می کند. به عنوان مثال، این شرکت در ماه گذشته یک پرواز گلاید را در جو زمین با اتحادیه انجام داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، اگر همه چیز طبق برنامه پیش برود، شرکت «ویرجین گلکتیک»(Virgin Galactic) برای اولین بار از نزدیک به دو سال، این ماه به فضا پرواز خواهد کرد.

ویاماس ایو، یونیتی را به ارتفاع حدود ۱۵ هزار متری می‌برد. سپس، هواپیمای فضایی را رها می‌کند تا راه خود را به سوی فضای زیر مداری در پیش بگیرید. افراد یونیتی، چند دقیقه بی‌وزنی را تجربه می‌کنند و پیش‌تر از اینکه وسایل نقلیه را برای فرود به زمین باز می‌کنند، زمین را در برابر فضای سیاه می‌بینند.

یونیتی ۲۵ به این دلیل نامگذاری شده است که بیست و پنجمین پرواز از هر نوع (از جمله پروازهای «گلاید» در جو زمین) برای هواپیمای فضایی خواهد بود. این ماموریت از «فرودگاه اسپیس پورت آمریکا» (Spaceport America) در نیومکزیکو بلند خواهد شد که مرکز تجاری ویرجین گلکتیک است.