ما از عملکرد خوب ویندوز 11 با 176 مگابایت رم شگفت زده شده ایم – اما این کار را در خانه امتحان نکنید

درست است، همانطور که در کلیپ ویدیویی بالا می بینید، دسکتاپ وجود ندارد و سیستم در یک خط فرمان بوت می شود. سپس باید دستورات دستی (در متن) را برای اجرای برنامه ها و عملکردهای مختلف تایپ کنید، که به سختی ایده آل است. در واقع، این یک راه کار بسیار نابسامان است، اما به سیستم عامل اجازه می دهد تا بسیار سریعتر باشد.

با تلاش موفقیت آمیز NTDEV در راه اندازی ویندوز 11 تنها در 176 مگابایت، سیستم نسبتاً پاسخگو اجرا می شود و به عنوان مثال Task Manager تنها در چند ثانیه نمایش داده می شود. (نه، این کار آسانی نیست، اما آن را با 15 دقیقه انتظار برای نمایش Task Manager با نمایش 196 مگابایتی مقایسه کنید).

تقلبی که NTDEV برای انجام این کار استفاده کرده این است که Tiny11 را حتی بیشتر کاهش داده و یک عنصر اصلی – File Explorer – را حذف کرده‌اند که به ویندوز 11 اجازه می‌دهد سریع‌تر اجرا شود زیرا نیازی به نمایش دسکتاپ نیست.

ویندوز 11 که با مقدار کمی رم سیستم اجرا می شود، چیزی است که قبلاً دیده بودیم، اما این یک پایین بودن جدید برای سیستم عامل است (به روشی خوب).

چه طور ممکنه؟ با حذف تقریباً هر چیزی که برنامه‌نویس می‌توانست، و با استفاده از یک فرآیند آزمایش و خطای گسترده برای دیدن اینکه کدام سرویس‌ها و درایورهای ویندوز 11 باید بوت شود (سپس از شر هر چیز دیگری خلاص می‌شوید).

این چه فایده ای دارد؟ خوب، این یک تمرین سرگرم کننده است و نه بیشتر، زیرا هیچ کس عاقلی نمی خواهد ویندوز 11 را به این روش اجرا کند. بسیار شبیه اورکلاک‌های بزرگ در پردازنده‌های گرافیکی و پردازنده‌های مرکزی که کاملاً غیرعملی هستند – و برای چند ثانیه اتفاق می‌افتند، فقط به لطف خنک‌سازی عجیب با مثلاً نیتروژن مایع – اینها شاهکارهایی هستند که فقط برای اثبات انجام آن انجام می‌شوند. اگرچه در این مورد، هدف اعداد بزرگ نیست، بلکه اعداد کوچک هستند – تا حد امکان.

بخوان  مراکز بهره‌مندی عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از اعتبار مالی

NTDEV، توسعه‌دهنده‌ای که مسئول نسخه‌ی بازشده ویندوز 11 به نام Tiny11 است، سیستم عامل مایکروسافت را در رایانه‌ای با تنها 176 مگابایت حافظه سیستمی کار می‌کند.



منبع

آیا 176 مگابایت برای اجرای ویندوز 11 (عملکردی) یک رکورد جهانی کم است؟ ما فکر می کنیم می تواند باشد، اما از نظر فنی، اگر دسکتاپ وجود نداشته باشد، آیا از ویندوز استفاده می کنید؟ البته هنوز هم ویندوزهایی وجود دارد – از طریق خط فرمان ارائه می شود – اما بدون دسکتاپ و آیکون ها، رابط گرافیکی اصلی، این واقعا ویندوز نیست، اینطور است؟

Tiny11 قبلاً با 196 مگابایت رم اجرا می‌شد، نکته جالب این بود که سیستم‌عامل بسیار کند بود. شما می‌توانید کارهایی را انجام دهید، تقریباً، اما با سرعت یخبندان.

مطمئناً این یک تفاوت چشمگیر است، اما یک نکته مهم در اینجا وجود دارد که در ادامه به آن خواهیم پرداخت.


تجزیه و تحلیل: یک شاهکار چشمگیر با یک تقلب

با این حال، NTDEV برای دستاوردی چشمگیر باقی می ماند.