۲ فضانورد اسپیس‌ایکس مدال افتخار دریافت کردند

هریس گفت: باب و داگلاس با هم فصل در تاریخ پروازهای فضایی آمریکا را نگاشته‌اند. آنها از طریق نبوغ و شجاعت خود را به پل ارتباطی آمریکا در نزدیکی زمین و ایستگاه فضایی بین‌المللی کمک می‌کنند، جایی که ما برخی از مهم‌ترین و پیشرفته‌ترین تحقیقات علمی خود را در آنجا انجام می‌دهند.

۲ فضانورد اسپیس‌ایکس مدال افتخار دریافت کردند

هریس در ادامه مراسم گفت: چیزی که احتمالاً از شما می‌دانید، فضا هم برای باب و هم برای داگلاس، یک تجارت خانوادگی است. همسر داگلاس، کارن، سفرهای متعددی به ایستگاه فضایی بین‌المللی داشته و همسر باب، مگان، به تعمیر تلسکوپی فضای هابل کمک کرده است.

کامالا هریس، رئیس جمهور آمریکا در این مراسم که در کاخ سفید برگزار شد، گفت: از طرف رئیس جمهور جو باید از طرف کنگره ایالات متحده آمریکا و از طرف مردم ایالات متحده آمریکا و دولت آمریکا که ممکن است هرگز آنها را نبینید، گفت: همیشه به خاطر کار شما تحت تأثیر قرار خواهند گرفت، افتخار بزرگی است که به شما مدال افتخار فضایی کنگره را می‌کنم.

هرلی و بنکن اکنون بیست و نهمین و سی‌امین فضانوردانی هستند که از بیش از 360 آمریکایی که به فضا پرواز کرده‌اند، مدال افتخار فضایی را دریافت می‌کنند و همچنین اولین نفراتی را که در 17 سال گذشته نشان می‌دهند می‌سازند.

باب و داگلاس با هم فصل را در تاریخ پروازهای فضایی آمریکا رقم زدند. آنها اولین فضانوردان ناسا بودند که با یک فضای تجاری تجاری به فضا رفتند و اکنون بالاترین مدال ایالات متحده آمریکا را که متعلق به کهنه سربازان پرواز فضایی است، دریافت کردند. این مدال با مجوز کنگره در سال ۱۹۶۹، به فضانوردی که توسط مدیر ناسا توصیه می‌شود، اهدا می‌شود.

بخوان  انگلها در حال نابودی هستند

مدال افتخار فضای کنگره، پس از مدال افتخار طلایی کنگره و مدال آزادی جمهوری آمریکا سومین جایزه بزرگی است که یک فضانورد می‌تواند دریافت کند. این مدال از مدال افتخار نظامی جدا است که برای شجاعت و دلاوری در میدان نبرد اعطا می‌شود.

هرلی و بنکن در تاریخ ۳۰ مه ۲۰۲۰ با کپسول فضای کروی دراگون اندیور(Crew Dragon Endeavour) بر فراز موشک «فالکون ۹» همگی شرکت اسپیس‌ایکس از مرکز فضایی کِنِدی در فلوریدا به پرواز درآمدند.

این ماموریت همچنین اولین پرواز انسانی بود که از زمان پایان برنامه شاتل فضایی در سال 2011 از خاک ایالات متحده آمریکا انجام شد و اولین فضاپیمای خاک آمریکا بود که طی 45 سال از آزمایشی که در سال 1975 به فضا فرستاده شد. آمریکا بازگشت.

۲ فضانورد اسپیس‌ایکس مدال افتخار دریافت کردند

داگلاس هرلی و رابرت(باب) بنکن که در اولین ماموریت سرنشین‌دار شرکت اسپیس‌ایکس در سال ۲۰۲۰ به فضا پرواز کردند، از معاون رئیس جمهور آمریکا مدال افتخار دریافت کردند.

این مدال برای اولین بار در سال ۱۹۷۸ به شش فضانورد مأموریت‌های مرکوری(Mercury)، جمینی(Gemini) و آپولو(Apollo) اهدا شد. در میان آلن شپرد، اولین آمریکایی که به فضا پرواز کرد، جان گلن، اولین آمریکایی که به دور زمین چرخید، ویرجیل گاس گریسوم، فرمانده فقید خدمه ماموریت «آپولو ۱». فرانک بورمن، فرمانده «آپولو ۸» در اولین ماموریتی که به دور ماه چرخید، نیل آرمسترانگ، اولین کسی که بر روی کره ماه قدم گذاشت و چارلز پیت کنراد، فرمانده اولین خدمه ساکن در Skylab، اولین ایستگاه فضایی ایالات متحده آمریکا قرار داشت. این جایزه همچنین پس از مرگ به خدمه ماموریت آپولو ۱» و کسانی که در شاتل‌های چلنجر و کلمبیا جان باختند، اعطا کردند.

بخوان  Google I/O 2024 در 14 مه برگزار می‌شود – در اینجا انتظار می‌رود

انتهای پیام



منبع

هرلی و بنکن که در سال ۲۰۰۰ برای فضانوردی انتخاب شدند، قبل از پرواز در ماموریت دومو-۲ در دو ماموریت شاتل فضایی پرواز کردند. هرلی در آخرین ماموریت شاتل به عنوان خلبان پرواز کرد و بنکن از سال ۲۰۱۲ تا ۲۰۱۵ به عنوان رئیس دفتر فضانوردی خدمت کرد.

به گزارش ایسنا، کامالا هر معاون رئیس جمهور ایالات متحده آمریکا برای اولین بار از سال ۲۰۰۶، مدال افتخار فضایی کنگره آمریکا را به داگلاس هرلی(Douglas Hurley) و باب بنکن(Bob Behnken) اعطا کرد. این دو نفر اولین فضانوردانی بودند که در سال ۲۰۲۰ از یک ماموریت سرنشین‌دار از خاک آمریکا به فضا پرواز کردند و رهسپار ایستگاه فضایی بین‌المللی شدند و نزدیک به دو ماه در آنجا ماندند.

این ماموریت ۶۴ روزه موسوم به دمو ۲(Demo-2) به ایستگاه فضای بین‌المللی، اولین پرواز در برنامه تجاری خدمه ناسا و اولین پرتاب سرنشیندار اسپیس‌ایکس بود. پنج خدمه دیگر توسط اسپیس‌ایکس از آن زمان در ایستگاه‌های بین‌المللی پرواز کرده‌اند