پیش بینی مصنوعی درباره گرمایش جهانی در ۱۰ سال آینده

این مدل مصنوعی مصنوعی نشان می‌دهد که حتی اگر گازهای گلخانه‌ای به سرعت کاهش یابد و تا سال ۲۰۷۶ به صفر خالص برسد، احتمال ۵۰ درصد گرم شدن ۲ درجه سانتی‌گرادی تا سال ۲۰۵۴ و احتمال حدود ۳۰ درصد افزایش ۲ درجه سانتی‌گرادی بین سال‌های ۲۰۱۴ تا ۲۰۶۵. وجود دارد.

به گفته نویسندگان این مطالعه جدید، بسیار شدیدی است که در ابتدا برای کاهش انتشار گازهای گلخانه‌های و ماندن در محدوده دمای کمتر از 1.5 درجه سانتی‌گراد پیشنهاد شده است، در حال حاضر به احتمال زیاد برای جلوگیری از افزایش دو درجه سانتی‌گرادی نیاز است. سیاره افزایش دو درجه سانتیگرادی زمانی است که عواقب گرمایش جهانی به طور قابل توجهی برای زندگی در این بدتر می شود.

اما ما در حال حاضر شاهد تأثیرات متعدد آب و هوایی به شکل موج گرما، آتش‌سوزی جنگل‌ها، سیل و طوفان با افزایش ۱.۱ درجه سانتی‌گرادی گرمایش هستیم. بنابراین، محدود کردن این افزایش دما تا حد امکان است، زیرا هر مقدار، مهم است.

انتهای پیام



منبع

بد نیست به خاطر بیاوریم که افزایش دما را به ۱.۵ درجه سانتیگراد هدف بلندپروازانه توافقنامه در پاریس در سال ۲۰۱۵ محدود کرد.

این پژوهشی پیشنهاد می‌کند که انتشار صفرِ کربن دی اکسید، متان و سایر گازهای به دام انداختن گرما باید تا اواسط این قرن محقق شوند تا از گرم شدن بیش از دو درجه سانتیگراد جهان جلوگیری کنند. در حال حاضر، پنجاه نفر جمعیت بین سال‌های ۲۰ تا ۲۰۷۰ در نظر دارند تا سطح انتشار خود را به صفر برسانند.

پیش‌بینی مصنوعی مبنی بر اینکه جهان تا اوایل دهه ۲۰۳۰ یک و نیم درجه گرم می‌شود، با نتایج ششمین گزارش ارزیابی تغییرات آب و هوایی بین‌دولتی(IPCC) مطابق با آنچه در آن آمده است: تخمین اساسی از حد ۱.۵ درجه سانتی‌گراد می‌گذرد. در اوایل دهه ۳۰، اعتماد بیشتر را به ۲۰ هوش مصنوعی اضافه کرده است.

بخوان  سازمان های فضایی آمریکا و همکاری چین

به گزارش ایسنا و به نقل از سایت الرت، هوش مصنوعی پیش‌بینی می‌کند که آیا ظرف ۱۰ سال آینده به هدف آب و هوایی که تعیین‌ایم، می‌رسیم است؟

محققان می‌گویند، آنچه ما می‌دانیم این است که افزایش دما باعث ایجاد «نقاط اوج» بیشتر می‌شود و یک حلقه باز گرم می‌شود. به همین دلیل است که سطح افزایش 2 درجه سانتیگرادی که توسط تحقیقات بسیار مهم است، چرا که باعث کاهش و کاهش محصولات کشاورزی، بالا آمدن سطح دریا، فروپاشی اکوسیستم‌ها در خشکی و دریاها، رکود اقتصادی و شدیداً برای سلامت انسان احساس می‌شود. .

دیفن‌باگ می‌گوید: این تجربه صفر منحصر به فرد است.

این پژوهش در مجله PNAS منتشر شده است.

نوآ دیفن‌باگ، دانشمند هواشناس از دانشگاه استان کالیفرنیا می‌گوید: با استفاده از یک موقعیت کاملاً جدید که بر اساس وضعیت فعلی سیستم آب و هوا برای پیش‌بینی آینده متکی است، می‌بینیم که جهان در آستانه عبور از آستانه ۱.۵ درجه سانتی‌گراد است. مدل هوش مصنوعی ما کاملاً متقاعد شده است که در حال حاضر گرمایش به اندازه کافی گرفته شود، تا حدی که اگر به انتشار گازهای گلخانه‌ای به صفر خالص نیم قرن دیگر برسد، احتمالاً با افزایش دو درجه سانتیگراد فراتر می‌رویم.

الگوریتم‌های پیچیده هوش مصنوعی پیش‌بینی کرده‌اند که در اوایل دهه ۲۰۳۰، جهان ۱.۵ درجه سانتی‌گراد گرم‌تر از قبل از انقلاب صنعتی خواهد بود و هشدار دیگری برای تغییر آب و هوا به صدا درآورده است.

هنوز در مورد اینکه چه زمانی ممکن است به آن افزایش دو درجه سانتیگرادی برسیم، ابهام وجود دارد، چرا باید سعی کنید یک سیاره کامل را در سالهای آینده دقیقاً شبیه سازی کنید.

بخوان  فیلمی از پیاده‌روی فضای ۷ ساعته فضانوردان ناسا
دیفن‌باگ می‌گوید: این واقعاً آزمایش مهمی بود تا ببینیم آیا هوش مصنوعی می‌تواند زمان گرمایشی را که می‌دانیم رخ داده است، پیش‌بینی کند یا خیر. ما تا زمانی که نتیجه را ندیده بودیم، نسبت به اینکه این روش کارساز بسیار بد بود. اکنون این کاملاً هوشمند است که از دقت بالایی برخوردار است، اعتماد من را نسبت به پیش بینی های آن درباره گرمایش جهانی در آینده افزایش می دهد.

برای آزمایش صحت تخمین‌های آینده، از هوش مصنوعی خواسته شده تا افزایش ۱.۱ درجه‌گرادی را بالاتر از سطح قبل از صنعتی شدن پیش‌بینی کند و درست عمل کند.

این شبکه‌های عصبی از تعداد زیادی الگو برای شناسایی الگوهای موجود استفاده می‌کنند، الگوهایی که می‌توانند در آینده برون‌یابی شوند. به طور مشخص، هوش مصنوعی‌های سرعت‌های بالاتر را در مکان‌های خاص در مقایسه با سال‌های ۱۹۵۱ و ۱۹۸۰ بررسی کرد.

برای دستیابی به این تخمین‌ها به جای استفاده از مدل‌های پیش‌بینی آب و هوا و کربن جهانی برای گرمایش در آینده، به یک هوش مصنوعی معروف به شبکه عصبی پایگاه داده‌ای از تغییرات دما روی آوردند.

هوش مصنوعی میگوید: مهم نیست که گازهای گلخانه در دهه آینده افزایش یا کاهش می یابد، افزایش می یابد.

وی افزود: نتایج ما نشان می‌دهد که می‌تواند مانع از افزایش دو درجه سانتیگراد گرمایش جهانی شود.