اعتراف دانشجویان «دانشگاه کاردیف» به استفاده از «ChatGPT» در مقاله نویسی

دانشگاه کاردیف ارائهان کرد که حوادث مربوط به سوءرفتار تحصیلی، از جمله کتاب های ادبی، بسیار جدی هستند. یک بیان این دانشگاه گفت: معمولاً به طور خاص به آن اشاره نشده است اما از نادرست از مصنوعی مصنوعی، تحت پوشش خط مشی آکادمیک فعلی ما قرار می گیرد. ما از تأثیر بالقوه برنامه‌های هوش مصنوعی مانند ChatGPT بر ارزیابی‌ها و دوره‌های آموزشی خود آگاه هستیم. حفظ درستی تحصیل، اولویت اصلی ما است و ما فعالانه هر دانشجویی را از ارتکاب رفتار نامناسب تحصیلی در شکل‌های متفاوت آن منع می‌کنیم.

با وجود این، جان نگران است که در آینده گرفتار شود. او گفت که می‌ترسد اگر رونوشت‌های ارتباطش با شبکه هوش مصنوعی پیدا شود، مدرکش را از او بگیری.

درخواست اخیر آزادی اطلاعات از دانشگاه کاردیف نشان داد که در طول دوره در ژانویه ۲۰۲۳، ۱۴ هزار و ۴۴۳ بازدید از سایت ChatGPT در شبکه‌های متصل به wi-fi خود دانشگاه انجام شده است. این در حالی است که یک ماه پیش، هیچ بازدیدی ثبت نشده است.

جان ادامه داد: وقتی برای اولین بار از ChatGPT استفاده کردم، از آن خواستم مطالبی مانند مقایسه یک نظریه با نظریه های دیگر به روشی آکادمیک بنویسد و ChatGPT نیز درخواست را تایید کرد.

در پی این اعتراف، دانشگاه کاردیف گفت که در حال بازنگری در مورد سیاست‌های خود است و به دستورالعمل‌های شما در سطح دانشگاه خواهد رسید.

«جان» (جان) که این نام واقعی او نیست، یکی دیگر از دانشجویان دانشگاه است که از ChatGPT برای انجام تکالیف خود استفاده کرده است.

بخوان  هوش مصنوعی در قلمرو موزه‌ها

جان گفت: من از ماه دسامبر تا به حال، بارها از ChatGPT استفاده کرده ام. فکر می‌کنم برای هر مقاله‌ای که داشته‌ام، آن را به کار برده‌ام. این اساسا بخشی از روند کاری من است و احتمالا تا زمانی که دیگر نتوانم به آن دسترسی داشته باشم، ادامه خواهد داشت.

همچنین، تام اعتراف کرد که به احتمال زیاد از ChatGPT برای برنامه ریزی و تنظیم مقالات خود ادامه خواهد داد.

به گزارش ایسنا و به نقل از بی‌بی‌سی، دانشجویان «دانشگاه کاردیف» (دانشگاه کاردیف) برای مقالاتی که با استفاده از چت‌بات‌های مصنوعی مصنوعی «ChatGPT» نوشته شده بودند، نام‌های برتر کلاس را دریافت کردند. چت‌بات‌های ChatGPT، برنامه‌ای مصنوعی است که می‌تواند پاسخ‌های انسانی و آکادمیک را تولید کند.

«تام» (Tom) که این نام واقعی او نیست، یکی از دانشجویانی است که از ChatGPT استفاده می کند. تام در ماه ژانویه، دو مقاله ۲۵۰۰ کلمه‌ای را فرستاد که یکی با کمک ChatGPT و دیگری بدون کمک آن نوشته شده بود.

به چند افزایش در طول دوره ارزیابی ژانویه، دانشگاه کاردیف معتقد است هیچ دلیلی وجود ندارد که این بازدیدها را برای بازدیدهای غیرقانونی نشان دهد. این دانشگاه گفت: بازدیدهای بیشتر از شبکه تحقیقاتی ما انجام شد. به عنوان مثال، دانشکده علوم کامپیوتر و انفورماتیک ما، علاقه‌های آکادمیک به پژوهش و آموزش هوش مصنوعی دارد.

تام: من همه چیز را کلمه به کلمه کپی نکردم اما سوالاتی از چت‌بات گفتیم که امکان دسترسی به اطلاعات را خیلی‌تر از حد معمول برای من سریع کرد.

در واکنش به احتمال دستگیر شدن، جان گفت که آیا هوش مصنوعی در کار یا غیر قابل کشف است. وی افزود: من هیچ روشی را نمی‌بینم که کسی با آن کمک کند، بین کار خودم و کاری که با کمک مصنوعی مصنوعی انجام شده، تمایز قائل شود.

بخوان  امشب شاهد هم ترازی پنج سیاره باشید

جان ادامه داد: خوشحالم که در سال آخر تحصیلم از این چت‌بات استفاده کردم زیرا احساس می‌کنم تغییر بزرگی در دانشگاه‌ها در مورد دروس در حال رخ دادن است. از آن جهت تقلب با کمک مصنوعی مصنوعی که بسیار آسان است. من دوست دارم فکر کنم که از این دوری کرده ام و در عین حال، از GPT در مهم ترین سال تحصیل خود بهره ببرم.

اعضای ChatGPT ارجاعات را درج نمی‌کند اما جان گفت که مشکلی برای آنها ندارد. وی افزود: من از آن برای خلاصه کردن مفاهیم درس خود نیز استفاده کرده‌ام که فکر نمی‌کنم استادان در توضیح دادن آنها عمل عالی داشته باشند. این کار حدود 20 درصد از کار را برای نوشتن یک مقاله به کار می‌برد، می‌دهد.

انتهای پیام



منبع

دانشجویان «دانشگاه کاردیف» اعتراف کرده‌اند که مقاله‌های خود را با کمک برنامه مصنوعی مصنوعی «ChatGPT» نوشته‌اند.

تام برای مقاله‌ای که با کمک ChatGPT نوشت، رتبه اول را گرفت. این بالاترین نمره‌ای بود که او تا به حال در دانشگاه داشته است. در مقابل، تام برای مقاله‌ای که بدون کمک ChatGPT نوشته بود، امتیاز ۲.۱ را دریافت کرد که امتیاز پایینی بود.