تبدیل جلسات دادگاه آنلاین با آواتارها

از زمان همه‌گیری ویروس کرونا، کنفرانس‌های ویدئویی به یک اتفاق روزمره در مشاغل مختلف تبدیل شده است. جلسات دادگاه آنلاین نیز در سراسر جهان اهمیت فزاینده ای پیدا می کنند. در کشورهای بزرگی مانند کانادا و استرالیا، جلسات دادگاه مجازی برای جلوگیری از سفرهای طولانی امری عادی شده است.

آنها در حال ایجاد یک سیستم دادگاه مجازی مبتنی بر نرم افزار هستند که می تواند برای بهینه سازی و توسعه برنامه های کاربردی فناوری ویدئو در عدالت مدنی مورد استفاده قرار گیرد. برنامه این است که در ابتدا از فضای دادگاه مجازی برای تخلفات استفاده شود، به عنوان مثال در مواردی که شامل اختلاف بین همسایگان است.

در بسیاری از برنامه های ویدئو کنفرانس، از عینک های VR استفاده می شود تا حس قرار گرفتن در یک مکان فیزیکی را به کاربران بدهد. با این حال، محققان Fraunhofer در این پروژه به VR تکیه نمی کنند. در عوض، خروجی ویدیو روی مانیتور نمایش داده می شود. شرکت کنندگان در دادگاه مجازی با استفاده از آواتارها – کاراکترهای گرافیکی سه بعدی که نشان دهنده افراد واقعی هستند، ارتباط برقرار می کنند.

قبل از شروع جلسه در دادگاه مجازی، شرکت کنندگان مشخصات نقش مناسب را برای خود انتخاب می کنند، مانند قاضی، وکیل مدافع، دادستان، شاهد یا متهم. یک وب کم چهره آنها را ضبط می کند. این نرم افزار که همراه با یک موتور گرافیکی سه بعدی استفاده می شود، مجهز به ردیابی چشم برای تشخیص جهتی است که کاربر به آن نگاه می کند. این حرکت چشم به حرکت سر آواتار ترجمه می شود و تماس مستقیم چشمی بین طرفین را شبیه سازی می کند. این تماس چشمی است که در حال حاضر در کنفرانس های ویدئویی از طریق تیم های MS یا Zoom وجود ندارد.

بخوان  راه حل دانشمند ایرانی برای نظارت بر سطح آب

کنفرانس های ویدئویی در شرایط برابر

“در نهایت، ما می‌خواهیم محیط دادگاه را به یک محیط کاملا مجازی منتقل کنیم و کنفرانس‌های ویدئویی دادگاه مدنی را در شرایط برابر برگزار کنیم. از آنجایی که حرکات چشم، حالات چهره و ژست‌ها قابل مشاهده است، جلسات آنلاین مانند چهره پویایی شخصی خواهند داشت. این محقق می گوید: تعاملات رو در رو در آینده.

ارائه شده توسط Fraunhofer-Gesellschaft


“سیستم دادگاه مجازی ما به هیچ تجهیزات فنی پیچیده ای نیاز ندارد. شرکت کنندگان می توانند در هر مکانی – در یک ساختمان عمومی، ایستگاه پلیس یا در خانه – تا زمانی که به لپ تاپ و وب کم دسترسی داشته باشند، مستقر شوند. این تنها چیزی است که آنها برای شرکت در آن نیاز دارند. فولکر ستگاست، محقق ارشد واحد تجاری محاسبات بصری در فراونهوفر اتریش در گراتس می‌گوید: در یک جلسه دادگاه مجازی. در نمایش مجازی دادگاه، همه کاربران به لطف ردیابی چشم می توانند یکدیگر را ببینند و بگویند که همه به کجا نگاه می کنند. وب کم نه تنها حرکات چشم بلکه حالات چهره را نیز تشخیص می دهد.

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع

با این حال، منتقدان خاطرنشان می‌کنند که فناوری مورد نیاز هنوز به بلوغ نرسیده است و بسیاری از سؤالات رویه‌ای بی‌پاسخ مانده‌اند: چگونه می‌توان کیفیت انتقال ویدیو را تضمین کرد؟ چگونه می توان جلسات استماع را با رعایت قوانین دقیق رفتار به فرمت دیجیتال منتقل کرد؟ محققان شرکت Fraunhofer Austria Research GmbH با همکاری سایر دانشمندان در این پروژه، از جمله پروفسور دیوید تایت، محقق دانشگاه وسترن سیدنی، در حال کار برای پاسخ به چنین سؤالاتی هستند.

بخوان  مایکروسافت در حال راه اندازی یک به روز رسانی بزرگ کپی و چسباندن است - اما فقط برای برخی از کاربران

نقل قول: تبدیل جلسات دادگاه آنلاین با آواتارها (2023، 3 ژوئیه) بازیابی شده در 3 ژوئیه 2023 از

تبدیل جلسات شنیداری آنلاین با آواتارها

در آینده، آواتارهای مجازی نماینده شرکت کنندگان در دادگاه آنلاین خواهند بود. اعتبار: © Fraunhofer Austria

جلسات دادگاه آنلاین اهمیت فزاینده ای پیدا می کنند. از زمان بحران کروناویروس، روند رسیدگی به پرونده‌های دادگاه آنلاین افزایش یافته است و بسیاری از دادگاه‌ها به جلسات آنلاین تبدیل شده‌اند. این چندین مزیت را ارائه می دهد، به عنوان مثال، می توان جلسات شنوایی را با سرعت بیشتری انجام داد و شرکت کنندگان نیازی به سفر مسافت های طولانی ندارند. علاوه بر ساده‌سازی روند دادرسی، صرفه‌جویی در هزینه و زمان نیز از دیگر مزایای پرونده‌های مجازی است.

یک تیم تحقیقاتی در Fraunhofer اتریش در حال حاضر روی نرم افزاری کار می کند تا پرونده های دادگاه آنلاین را به سطح جدیدی برساند: هدف توسعه آواتارهای مجازی است که نماینده شرکت کنندگان در دادگاه آنلاین باشد. حالات چهره و حرکات چشم شرکت کنندگان توسط یک وب کم ضبط می شود و سپس به آواتارها منتقل می شود. این امکان را برای همه شرکت کنندگان فراهم می کند تا با یکدیگر ارتباط چشمی برقرار کنند و ارتباط چهره به چهره را شبیه سازی کنند.

ستگاست توضیح می‌دهد: «از آنجایی که وب‌کم حرکات دهان و حالات چهره را ضبط می‌کند، می‌توان در مورد وضعیت عاطفی شرکت‌کنندگان نتیجه‌گیری کرد. “در کنفرانس‌های ویدئویی سنتی، تصویر ویدئویی منتقل می‌شود، اما به دلیل استفاده از آواتارها، این کار در سیستم ما ضروری نیست. فقط جریان صوتی و داده‌های به‌دست‌آمده از ردیابی چشم و تشخیص حالات چهره منتقل می‌شوند. جریان داده باید انجام شود. بنابراین انتقال کاهش می یابد.”

برنامه‌هایی برای تطبیق سالن‌های دادگاه مجازی برای برآورده کردن الزامات خاص کشور وجود دارد و همچنین کار برای بهبود انیمیشن آواتار در حال انجام است. برای مثال، ستگاست و تیمش می‌خواهند دست‌های شرکت‌کنندگان را با تشخیص ژست‌ها ترکیب کنند. نسخه مبتنی بر مرورگر این نرم افزار نیز برای آینده برنامه ریزی شده است. آزمایش بتا در حال حاضر آغاز شده است و اولین کارگاه ها و آزمایش های کاربر در آزمایشگاه تحقیقات و آموزش تجسم دانشگاه هاروارد، گروه علوم زمین و سیاره و در آزمایشگاه عدالت سایبری دانشگاه مونترال انجام شد.