اولین آزمایشگاه مالی کشور به بهره برداری رسید


اولین آزمایشگاه مالی کشور امروز در دانشگاه علامه طباطبائی افتتاح شد.

به گزارش ایسنا، به نقل از معاونت علمی ریاستجمهوری، عبدالمجید مرشدی، مدیرکل دفتر تامین مالی و سرمایه گذاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری در حاشیه مراسم افتتاح اولین آزمایشگاه مالی کشور گفت: آزمایشگاه مالی را می توان یکی از جدیدترین و کاربردی ترین زیرساخت های صنعت مالی ارزیابی کرد. که علاوه بر نقشی که در تعمیق آموزش دارد، کمک شایانی به کسب و کارهای مرتبط با حوزه مالی و نهادهای سیاست گذاری و نظارتی می‌کند. در واقع این موارد با استفاده از تجهیزات این آزمایشگاه‌ها، به عنوان یک مرکز تخصصی، برای تحلیل داده‌های مالی و تولید اطلاعات ارزشمند انجام می‌شود و به همین دلیل است که در اکثر دانشگاه‌های پیشرو در جهان راه‌اندازی می‌شود.

وی بیان کرد: در همین راستا معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان با توجه به اهمیت و کارکرد این آزمایشگاه‌ها، مذاکراتی را با دانشگاه‌هایی که در زمینه‌های مالی و رشته‌های مرتبط دارای وجود داشته‌اند، آغاز می‌شود که در نهایت از این بابت جلوگیری می‌شود. دانشگاه علامه طباطبایی و تهران به نتیجه رسید و امروز خوشحالیم که اولین آزمایشگاه مالی کشور را در دانشگاه علامه طباطبایی افتتاح می کنیم.

مرشدی با اشاره به منابع اختصاصی، سختافزاری و سختافزاری و آموزش کارمندان، ادامه داد: به سخت‌افزاری برای راه‌اندازی این آزمایشگاه هم از معاونت علمی و هم از سمت دانشگاه گرفته می‌شود. معاونت علمی را با نهادهای سیاست‌گذاری و نظارتی از جمله بانک مرکزی، بیمه مرکزی و سازمان بورس و اوراق بهادار جهت استفاده از اطلاعات و داده‌های مورد نیاز آزمایشگاه انجام داده است که در حال حاضر سازمان بورس دسترسی کامل برای استفاده از اطلاعات ارائه شده است. امیدواریم این همکاری‌ها با نهادهای دیگر نیز هرچه سریعتر عملیاتی شود و باعث ارتقاء مکان و کاربرد آزمایشگاه شود.

بخوان  تجربه استشمام رایحه‌های مختلف در مجازی

وی در پایان طرح کرد: امیدوارم این آزمایشگاه را فصلی در زمینه نهادهای نظارتی و سیاست گذاری در حوزه های مالی و دانشگاه ها و مراکز علمی باشد و دفتر تامین مالی و سرمایه گذاری به عنوان اولین نهاد آمادگی دارد تا از این آزمایشگاه به عنوان بازوی مطالعاتی و تحقیقاتی استفاده شود. در برنامه های خود استفاده کنید.

انتهای پیام



منبع