اپل کنترلرهای بازی را برای ویژن پرو نمی‌سازد – مایکروسافت و سونی ممکن است آن را پوشش دهند

اگر تعجب می‌کنید که کنترل‌کننده‌های رسمی Vision Pro اپل چگونه خواهند بود، فقط چیزی را تصور کنید که وجود ندارد. به این دلیل که ظاهرا اپل مصمم است هدست AR/VR خود را به منطقه ای عاری از کنترلر تبدیل کند.

این گزارش از طریق ناظر اپل، مارک گورمن، که در یک نوشته است خبرنامه بلومبرگ که اپل با یک دستگاه کنترل کننده مبتنی بر انگشت آزمایش کرده بود. همچنین تایید می‌کند که طبق گزارش‌ها، شرکت کنترلرهای VR شخص ثالث از جمله مدل‌های HTC را امتحان کرده است، اما تصمیم گرفته شده است. برای اپل، کنترل Vision Pro به معنای اسکن دست و چشم و کنترل‌های صوتی Siri است، نه کنترل‌کننده‌های دستی که با هدست‌هایی مانند HTC Vive Pro 2 دریافت می‌کنید.



منبع

با این حال، اپل هیچ برنامه ای برای ساخت کنترلر بازی Vision Pro خود ندارد و هیچ برنامه ای برای پشتیبانی از لوازم جانبی VR شخص ثالث ندارد. اینکه آیا این با گذشت زمان تغییر خواهد کرد و اپل معادل VR طرح گواهینامه Made for iPhone را پیدا خواهد کرد، چیزی که در طول سال‌ها درآمد کمی برای اپل داشته است، ناشناخته است.

بخوان  عکس‌های سوختن فضای روسیه در جو زمین از منظر «ایستگاه فضایی بین‌المللی»

من فکر نمی‌کنم عدم پشتیبانی شخص ثالث یا یک کنترل‌کننده سخت‌افزاری دستی مشکل بزرگی باشد، به خصوص بر اساس تمام احکام اولیه تاکنون. وقتی Vision Pro را امتحان کردیم، متوجه شدیم که ردیابی ژست‌ها و بینایی پس از یک روال تنظیم مختصر بسیار خوب کار می‌کند: “اگر به برنامه‌ای مانند Photos نگاه می‌کردم، سپس می‌توانستم انگشت شست و اشاره‌ام را به هم نزدیک کنم تا آن را باز کنم. یک پنجره را نیشگون می گرفتم، می گرفتم و دستم را به چپ یا راست یا بالا یا پایین می کشیدم.”

بله و خیر. به گفته Gurman، در حالی که اپل یک کنترلر فیزیکی برای آنچه که انتظار می رود بهترین هدست واقعیت مجازی باشد نمی سازد، از کنترلرهای PS5 و Xbox برای بازی پشتیبانی می کند.