شرکت سازنده «ChatGPT» پادزهر آن را ساخت!

انتهای پیام



منبع

بنابراین، این ابزار می‌تواند نتایج کاذب را در هر دو حالت به همراه داشته باشد، اما این آزمایش درجه‌بندی را از دقت در آن نشان می‌دهد. با این حال، شرکت «OpenAI» هشدار می‌دهد که از این ابزار نباید برای تعیین صحت محتوای استفاده کرد. علاوه بر این عملکرد آن با متون دارای ۱۰۰۰ کلمه یا بهتر است.

ابزار جدید شرکت «OpenAI» می‌تواند به شما کمک کند متن نوشته شده توسط هوش مصنوعی «ChatGPT» را شناسایی کنید. اما این ابزار ممکن است در تشخیص خود اشتباه کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از انگجت، شرکت «OpenAI» ابزاری منتشر کرده است که به شما کمک می‌کند تعیین کنید آیا یک متن توسط انسان نوشته شده است یا مصنوعی. با این حال، سازنده «ChatGPT» هشدار می‌دهد که این ابزار ممکن است اشتباه کند.

این استارتاپ از انتشار ابزار «ChatGPT» خود در ماه نوامبر، از سوی اساتید تحت فشار قرار گرفته است. این هوش مصنوعی می‌تواند در چند مقاله را بر اساس پیام‌های متنی ساده ایجاد کند و حتی در آزمون کارشناسی ارشد بازرگانی و حقوق قبول شود و در عین حال فرصت‌های وسوسه‌انگیز باشد برای تقلب دانش‌آموزان ارائه کند. در نتیجه، مدارس دولتی نیویورک از این ربات را در شبکه‌های وایفای و دستگاه‌های مدرسه خود ممنوع کرده‌اند.

این ابزار متشکل از کادری است که می‌توان متنی را با حداقل ۱۰۰۰ کاراکتر در آن جای داد. سپس این ابزار عباراتی مانند «بسیار بعید است که این متن توسط هوش مصنوعی تولید می‌شود» یا «این متن احتمالاً با هوش مصنوعی تولید شده است»، می‌کند.

بخوان  سردرگمی، خطاها و تاخیرها: واقعاً در Google Bard چه می گذرد؟

ساخت «ChatGPT» در حال حاضر بهترین مدل هوش مصنوعی با زبان طبیعی در دسترس عموم است، گوگل، بایدو و دیگران در حال کار بر روی رقبای آن هستند. هوش مصنوعی «LaMDA» گوگل به اندازه کافی متقاعد کننده است که یک محقق سابق سال گذشته با ادعای اینکه این چت‌بات حساس است، از کار خود در گوگل کنارگیری می‌کند. گوگل تنها نسخه‌های بسیار محدودی از چت‌بات خود را در نسخه بتا منتشر کرده است.

«ChatGPT» که ورود پر سر و صدایی است و پای آن حتی به رسانه‌هایی که مشتاق تولید خودکار مقالات سازگار با سئو هستند نیز باز شده، تجارت بزرگی برای شرکت «OpenAI» است. بر اساس گزارش ها، این شرکت اوایل ماه جاری یک سرمایه گذاری ۱۰ دلاری از سوی مایکروسافت داشت. مایکروسافت قصد دارد آن را با بینگ و آفیس ۳۶۵ ادغام کند. ظاهرا شرکت «OpenAI» اخیراً در سال گذشته درباره فروش سهام آن به ارزش ۲۹ میلیارد دلار صحبت کرده است که آن را به یکی از با ارزش‌ترین استارتاپ‌های ایالات متحده تبدیل می‌کند.

نویسنده این خبر می‌نویسد: من از «ChatGPT» برای نوشتن مقاله در مورد الگوهای مهاجرت پرندگان استفاده کردم و سپس این ابزار را با استفاده از آن آزمایش کردم. پاسخ ابزار «احتمالاً توسط هوش مصنوعی تولید شده» بود. همزمان با این ابزار تشخیص مصنوعی، مقاله نوشته شده توسط انسان را «بسیار بعید که توسط هوش مصنوعی تولید می‌شود» ارزیابی شود.