«اسپیس‌ایکس» ۱۰ ماهواره جدید را برای «نیروی فضایی آمریکا» پرتاب کرد

اسپیس‌ایکس به درخواست برنامه توسعه فضایی، نماهای زنده را از پرتاب یا جداسازی محموله از مرحله فالکون ۹ نشان نداد و مدت کوتاهی پس از فرود تقویت‌کننده، به پخش زنده خود پایان داد.

یک موشک «فالکون۹»(Falcon ۹) همراه با ۱۰ ماهواره برای «آژانس توسعه فضایی»(SDA) نیروی فضایی آمریکا، روز یکشنبه ساعت ۱۰:۲۹ صبح به وقت منطقه زمانی شرقی، از «پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ»(VBG) کالیفرنیا بلند شد. تقویت‌کننده مرحله اول موشک پس از پرتاب، به سلامت به زمین بازگشت و کمتر از هشت دقیقه پس از بلند شدن، در منطقه فرود ۴ وندنبرگ فرود آمد.

انتهای پیام



منبع

در شرح مأموریت اسپیس‌ایکس، جزئیاتی در مورد زمان استقرار ماهواره «Tranche 0» ذکر نشده است که خیلی تعجب‌آور نیست زیرا جزئیات مربوط به مأموریت‌های امنیت ملی مانند این موارد به سختی به دست می‌آید. با وجود این، اطلاعاتی در مورد ماهواره Tranche ۰ وجود دارد. به عنوان مثال، این ماهواره‌ها اولین اعضای شبکه موسوم «PWSA» هستند که آژانس توسعه فضایی قصد دارند آنها را در مدار پایین زمین جمع کند.

«مجله نیروی هوایی و فضایی» (Air and Space Forces Magazine) در مورد PWSA نوشت: این طرح، نیروی فضایی آمریکا صدها ماهواره کوچک خواهد داشت و هر چند سال یک بار ماهواره‌ای را به فضا پرتاب می‌کند تا قابل قبول و قابلیت‌ها را در مدار قرار دهد. افزایش دهنده.

«اسپیس‌ایکس» ۱۰ ماهواره جدید را برای «نیروی فضایی آمریکا» پرتاب کرد

موشک فالکون۹ پیشتر به پرتاب فالو از ماهواره‌های اینترنتی «استارلینک»(Starlink) به مدار نیز کمک کرده است. «جسی اندرسون» (Jessie Anderson)، مهندس تولید اسپیس‌ایکس گفت: این دومین پرتاب و فرود برای این تقویت‌کننده ویژه و صدوهشتادوسومین بازگشت موفق برای موشک کلاس مداری ما بود.

بخوان  ۱۰ حقیقت شگفت انگیز در مورد شبکه های عصبی مصنوعی

این مجله نوشته است که هر کدام از ۱۰ ماهواره Tranche ۰ حدود ۱۵ میلیون دلار هزینه دارند. هشت مورد از ماهواره‌های پرتاب‌شده در روز یکشنبه، داده‌ها را ارسال می‌کنند و دو ماهواره به ردیابی موشک‌ها می‌پردازند. اولین مجموعه ماهواره‌ها در درجه اول برای نشان دادن قابلیت‌هایی است که ماهواره‌های آینده آژانس توسعه فضایی، آنها را عملیاتی خواهد کرد.

۱۰ ماهواره جدید متعلق به «نیروی فضایی آمریکا» روز یکشنبه با موشک «فالکون۹» شرکت «اسپیس‌ایکس» به مدار پرتاب شدند.

به گفته مجله نیروی هوایی و فضایی، انتظار می‌رود یک دسته دیگر از ماهواره‌های Tranche ۰ در ماه ژوئن به فضا پرتاب می‌شوند. کل مجموعه شامل ۲۸ ماهواره است که ۲۰ ماهواره برای انتقال داده و هشت ماهواره برای ردیابی موشک به کار می‌روند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) پس از چند روز تأخیر در هفته گذشته، مجموعه‌ای از ماهواره‌های پیشرفته جدید را برای «نیروی فضایی آمریکا» (USSF) به مدار پرتاب کرد.