تجهیز یک جت جنگنده چینی به یک پهپاد

جفت شدن FH-97A با J-20، این جنگنده رادارگریز را از عملیات‌های رزمی در خط مقدم آزاد می‌کند تا در فعالیت‌هایی مانند فرماندهی و کنترل، داده‌ها و اختلالات در ارتباطات تخصص خود را به کار گیرند.

ارتش چین به سرمایه‌گذاری بیشتر در جنگ هیبریدی ادامه می‌دهد، حوزه‌هایی که سیستم‌های تسلیحات انسانی و بدون سرنشین را با هم ترکیب می‌کند، چرا که بدون هواپیماهای سرنشین در عملیات‌های جنگی در کنار هواپیماهای دارای خلبان بسیار مهم است.

چین جت جنگنده رادارگریز J-۲۰ خود را با یک پهپاد جنگی جدید جفت می‌کند تا امکان حمل هشت موشک کوچک‌تر و هوای هوشمند به هوا را فراهم کند و مهمات جت J-۲۰ را جبران کند.

وی مدعی شد که ارتش چین سرمایه‌گذاری خود را در جنگ هیبریدی که ترکیبی از سیستم‌های تسلیحاتی سرنشین‌دار و بدون سرنشین است، در نتیجه استفاده از هواپیماهای بدون سرنشین در جنگ‌های بیشمار افزایش یافته است.

انتهای پیام



منبع

به گفته‌های، این موضوع احتمال زنده ماندن خلبانان جت‌ جنگنده و هواپیماهای آنها را در میدان نبرد می‌دهد.

این پهپاد توسط شرکت Feihong که زیرمجموعه شرکت دولتی علوم و فناوری هوافضای چین است، در حال توسعه است.

همچنین به ترتیب می‌توان هشت موشک کوچک‌تر و هوشمند هوا به هوا را توسط پهپاد جنگی حمل و مهمات J-۲۰ را جبران کرد.

پهپاد Kratos XQ-58A Valkyri متعلق به ایالات متحده است که پپادی با نیروی جت است که برای پرواز در کنار جت های جنگنده سرنشیندار مانند F-35 یا F-22 ساخته شده و به طور مستقل توسط رسانه های غربی توسط رسانه های غربی با این پهپاد رزمی پرسرعت چینی ساخته شده است. مقایسه شده است.

بخوان  چینی ها با استفاده از نور زلزله به ترکیه را می کنند

در ماه نوامبر ۲۰۲۲ پهپاد FH-97A اولین رزمایش خود را در نمایشگاه هوایی سالانه Zhuhai در جنوب چین انجام داد.

گزارش رسانه دولتی دولتی ساوث چاینا مورنینگ پست(SCMP) می‌گوید که طرح‌های J-۲۰ و بدنه FH-97A مطابقت دارد که نشان می‌دهد FH-97 ممکن است به سرعت این نیروها پرواز کند.

با این حال، ژو چنمینگ که یک تحلیلگر نظامی مستقر در پکن است، ادعا می کند که آنها دو طرح متفاوت با شایستگی های خاص خود هستند.

وی توضیح داد که والکری یک پهپاد زیر سرعت صوت است، در حالی که FH-97A یک پهپاد فوق سریع و مافوق صوت است.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، پیشرفته‌ترین و پیچیده‌ترین هواپیمای جنگنده رادارگریز چین «J-۲۰ Mighty Dragon» نامی دارد که اکنون در کنار یک پهپاد جنگی پیشرفته موسوم به FH-97A است که این کشور در حال توسعه آن است، احتمالاً سرعت آن ممکن است با سرعت یکسان باشد. .

به گزارش SCMP، یک کارشناس نیروی دریایی ارتش ادعا می کند که اگر بیشتر از این پهپادها ساخته شده و به کار گرفته شوند، جنگ پهپادی ممکن است به ارتش چین برای جلوگیری از انجام عملیات شناسایی از فاصله نزدیک در اطراف سواحل جنوب شرقی چین توسط هواپیماهای مسافربری انجام شود. کمک کند.