معرفی برترین های رویداد راه هوشمند در نمایشگاه حمل و نقل



در رویداد نهایی «راه هوشمند» که همزمان با نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و حمل و نقل و لجستیک برگزار می‌شود، برترین فناوران حوزه‌های مرتبط خواهند شد.

به گزارش ایسنا، حمل و نقل جاده‌ای به عنوان اصلی‌ترین روش حمل و نقل و حمل در کشور، نقش حیاتی در جابجایی کالا و مسافر دارد ولی در عین حال با چالش‌هایی از جمله ایمنی کاربران، مسیرهای ترافیکی، ممکن است از این امر جلوگیری شود. فناوری های نوین به نظر می رسد.

رویداد فناورانه «راه هوشمند» فرصتی است که ایده‌پردازان و فناوران می‌توانند ایده‌ها، اختراعات، فناوری‌ها و محصولات خود را ارائه دهند و با سرمایه گذاران و سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با حوزه توسعه فناوری راهداری و حمل و نقل هوشمند، برای پیاده‌سازی ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه باشند. و کاربردی خود ارتباط برقرار کنند. از این رو این رویداد با هدف پیوند بین صاحبان ایده و فناوری، دانشگاه، صاحبان سرمایه و صنعت از یک طرف و از طرف دیگر ایجاد زیرساخت تجاری جهت‌سازی طرح‌های کاربردی در این حوزه می‌شود.

رویداد نهایی راه هوشمند، از ۲۷ آغاز به کار می‌کند و تا روز ۲۹ آذر در سالن شبستان مصلای امام خمینی(ره) ادامه دارد. این رویداد با برپایی نمایشگاه بین‌المللی حمل و نقل و حمل و نقل، لجستیک و صنایع وابسته است و طی آن فناوران برگزیده در رویداد دامود، به ارائه طرح‌های خود، با هدف جذب سرمایه‌گذاری و تجاری سازی و عقد قرارداد خواهند پرداخت.

رویداد فناورانه راه هوشمند با حمایت سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای و همکاری معاونت علمی، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و جمعی از سازمان‌ها و نهادهای مرتبط از شهریور ماه ۱۴۰۲ آغاز به کار کرد.

بخوان  شکایت متقابل ایلان ماسک از توئیتر

این رویداد، فرصتی برای فناوران و ایده‌پردازان بود تا ایده‌ها، اختراعات، فناوری‌ها و محصولات خود را ارائه کرده و با سرمایه‌گذاری و سازمان‌ها و نهادهای مرتبط با حوزه توسعه فناوری راهداری و حمل و نقل هوشمند، برای پیاده‌سازی ایده‌ها و طرح‌های نوآورانه و کاربردی. خود ارتباط برقرار کنند.

به بیان دیگر، هدف از برگزاری این رویداد، پیوند بین صاحبان ایده و فناوری، دانشگاه، صاحبان سرمایه و صنعت از یک طرف و از طرف دیگر ایجاد زیرساخت جهت‌سازی تجاری طرح‌های کاربردی در این حوزه و به کارگیری آن‌ها در جهت ارتقا و خدمات هرچه بهتر به کاربران راهها بوده است.

در این راستا بیش از صد طرح فناورانه در 10 مرکز به دبیرخانه این رویداد ارسال شد که در مرحله غربالگری، 6 ایده و طرح به کارگاه های توانمندسازی رویداد راه یافتند. پس از اتمام کارگاه‌ها، بیش از 40 فناور در دو گروه منتخب و فرصت مجدد در رویداد دومدی (15 آذر) به رقابت با هم پرداختند.

در پایان این رویداد، ۱۸ تیم منتخب به رقابت و ارائه طرح در هیئت داوران می‌پردازند. این رویداد همزمان با هفته حمل و نقل، از ۲۷ الی ۲۸ آذر ماه در مصلای امام خمینی (ره) برگزار خواهد شد. سرمایه‌گذاران، بهره برداران، شتاب‌دهنده‌ها، کسب و کارهای استارتاپی، نوپا و دانش بنیان، دانشجویان و علاقه‌مندان حوزه راه‌هوشمند می‌توانند جهت حضور در رویداد نهایی از طریق وب سایت رویداد به نشانی irsmartroad.ir ثبت نام کنند.

انتهای پیام



منبع