ابزار جدید هوش مصنوعی یوتیوب به شما امکان می دهد آهنگ رویایی خود را با صدای یک خواننده معروف بسازید


یوتیوب در حال آزمایش یک جفت ابزار آزمایشی هوش مصنوعی است که به کاربران راهی برای ایجاد آهنگ‌های کوتاه یا از طریق پیام متنی یا نمونه صوتی خود می‌دهد.

اولین مورد آهنگ Dream Track نام دارد، قابلیتی که صدای گروهی متشکل از 9 هنرمند جریان اصلی را برای تولید آهنگ های موسیقی 30 ثانیه ای برای YouTube Shorts به کار می گیرد. روش کار به این صورت است که یک پیام متنی را در موتور وارد می‌کنید که آنچه را می‌خواهید بشنوید توصیف می‌کند و سپس خواننده‌ای را انتخاب می‌کنید که در چرخ فلک ابزار ظاهر می‌شود. نوازندگان شرکت کننده عبارتند از: جان لجند، سیا، و تی پین. همه آنها رضایت خود را برای حضور در برنامه اعلام کردند. در اواخر اکتبر، گزارشی از بلومبرگ منتشر شد مبنی بر اینکه یوتیوب در حال کار بر روی فناوری هوش مصنوعی است که به سازندگان محتوا اجازه می‌دهد «آهنگ‌هایی را با استفاده از صدای خوانندگان معروف تولید کنند»، اما به دلیل مذاکرات مداوم با شرکت‌های ضبط، نتوانست آن را راه‌اندازی کند. به نظر می رسد Dream Track همان هوش مصنوعی است.

آهنگ رویای YouTube در تلفن همراه

(اعتبار تصویر: یوتیوب)

برای عرضه اولیه، Dream Track برای گروه کوچکی از تولیدکنندگان محتوای آمریکایی در دستگاه های تلفن همراه در دسترس خواهد بود. هیچ اطلاعاتی در مورد اینکه آیا و چه زمانی نسخه گسترده تر یا نسخه دسکتاپ را مشاهده خواهد کرد، وجود ندارد.





منبع