تکنولوژیست رادیولوژی ویکی‌پدیا، دانشنامهٔ آزاد | 1biti

کارشناسان رادیولوژی اجازه راه اندازی مرکز تصویر برداری را ندارند و تنها مجوز راه اندازی مرکز تصویر برداری به دکتر متخصص رادیولوژی داده می شود. به عبارت دیگر، رشته تکنولوژی پرتوشناسی، نحوه تصویربرداری از اعضای مختلف بدن را برای تشخیص پزشكی آموزش می دهد. آن دسته از داوطلبانی که هنوز تصمیمی بر انتخاب رشته دانشگاه های آزاد نگرفته اند می توانند با مطالعه مقاله زیر از جزئیات مزایا و معایب انتخاب رشته تکنولوژی پرتوشناسی (رادیولوژی)در دانشگاه آزاد مطلع شوند. تفاوت توانمندی های کاردان و کارشناس این رشته نیز در آن است که در تکنولوژی پرتوشناسی از دستگاه های متفاوتی استفاده می شود و از اعضای مختلف بدن تصویربرداری می گردد. مثل تصویربرداری از دست، پا و انگشتان، اما برخی از تصویربرداری ها تداخلی است.

  • دانشگاه بعد از بررسی رزومه‌ی تحصیلی داوطلب و امتیازی که طبق استانداردهای دانشگاه کسب می‌کند، درخواست کمک هزینه‌ی تحصیلی را قبول یا رد می‌کند.
  • در صورتیکه تکنولوژی پرتوشناسی را به عنوان رشته تحصیلی خود انتخاب می کنید باید بدانید که ساعت کاری شما می تواند تمام وقت باشد و باید آمادگی کار در بیمارستان ها، درمانگاه ها و مراکز رادیولوژی را داشته باشید.
  • با استفاده از خدمت نوبت دهی بیمارستان می‌توانید بدون مراجعه حضوری به مراکز درمانی، نوبت خود را رزرو کنید.
  • برای مثال دانشجویان دانشگاه می‌توانند در بیمارستان کودکان یا بیمارستان بارنز جویش تجربه‌های عملی داشته باشند.
  • در این میان تصویربرداری های ساده بر عهده فارغ التحصیلان كاردانی و تصویربرداری های تخصصی و كار با دستگاه های M.R.I و C.P بر عهده فارغ التحصیلان كارشناسی است.
بخوان  تکنولوژی شارژ بی سیم چیست و هر کدام از استانداردهایش چه مزایایی دارند؟ 1 بیتی

خیر، خانم‌ها و آقایان شرایط کاری تقریبا برابری در این زمینه دارند البته طبق قوانین و عرف کشور ایران انجام برخی تصویربرداری‌ها اعم از ماموگرافی باید توسط کارشناس خانم انجام شود. کار در این رشته همیشه هست اما کار با شرایط و حقوق مصوب انجمن پرتونگاری کمتر پیدا می‌شود. اکثرا کار در این رشته با حقوقی کمتر از حقوق مصوب و عدم پرداخت حق اشعه همراه است که این هم از معایب نداشتن نظام در این رشته است.کار در زمینه‌های پردرآمد این رشته همانند ام آر آی نیازمند مهارت و دانش است که بازارکار آن کمتر است ولی به زحمت برای به دست آوردنش می‌ارزد.

بازار کار و آینده شغلی رشته رادیولوژی در دنیا

برخی از این تصویربرداری ها ساده است؛ مانند تصویربرداری از دست، پا و انگشتان، اما بعضی از تصویربرداری ها تداخلی است؛ مانند تصویربرداری از سیستم‌ گوارش، عروق و ادرار كه اینگونه‌ تصویربرداری ها، اختصاصی و نسبتاً دشوار می باشد و نیاز به دانش ویژه دارد. در این میان تصویربرداری های ساده بر عهده فارغ التحصیلان كاردانی و تصویربرداری های تخصصی و كار با دستگاه های M.R.I و C.P بر عهده فارغ التحصیلان كارشناسی است. نشر کتاب پارسا، با بیش مجله خبری 1 بیتی از 25 سال سابقه و در اختیار داشتن امکانات مدرن و پیشرفته، پرسنل مجرب و کارآزموده در حوزه توزیع کتاب های تخصصی پزشکی و دیگر موضوعات فعالیت دارد. با مراجعه به صفحه پزشکانمتخصص تکنولوژی پرتوشناسی- رادیولوژی، می‌توانید لیست تمام پزشکان تکنولوژی پرتوشناسی- رادیولوژی ایران را مشاهده کنید. شرایط دانشگاه‌های مختلف دنیا با هم متفاوت است و شما بدون گذراندن دوره پزشکی در دانشگاه مورد تایید ایران نمی‌توانید در ایران کار پیدا کنید.

بخوان  نحوه دریافت اینترنت برای کمتر از 100 دلار

دروس اختصاصی رشته کارشناسی تکنولوژی پرتوشناسی

رادیولوژی در مرحله اول در تشخیص بیماری مورد استفاده قرار می‌گیرد و در مواردی کاربرد‌های درمانی هم دارد. در شرایط کنونی و همه‌گیری بیماری کرونا, از رادیولوژی به عنوان اولین مرحله برای تشخیص این بیماری استفاده می‌شود. کارشناس رادیولوژی میتواند در بخش رادیولوژی بیمارستان‌ها و یاکلینیک‌های تصویربرداری پزشکی مشغول به کار شود. کارشناس میتواند با توجه به علاقه و توانایی‌های خود در زمینه رادیولوژی، سی‌تی‌اسکن یا ام‌آرآی فعالیت کند. اگر فرد توانایی و اطلاعات لازم را داشته باشد سریعا میتواند وارد بازار کار شود.

تکنیک جادویی انتخاب رشته کنکور تجربی 1402 + 50% تخفیف

برای ورود به این رشته در اغلب کشورها، عموماً احتیاج به دو سال تحصیل (کاردانی یا فوق دیپلم) و در ایران ۴ سال (کارشناسی) می‌باشد. فسفر، جامع‌ترین مرجع معرفی رشته‌های تحصیلی و دانشگاهی و همچنین مشاغل حرفه‌ای در ایران، و نیز معرفی فرصت‌های مهاجرتی برای هر رشته و شغل، در تلاش است تا از یکی از بزرگترین مشکلات موجود در جامعه یعنی بیکاری و همچنین عدم تطابق شغل افراد با حرفه، مهارت، رشته و علایق آنها جلوگیری کند. امید است تا با کمک همه مخاطبان فسفر، این مجموعه بتواند به این مهم دست یابد.

http://118amoozesh.ir