مدل دیجیتال انسان به طراحی موتورسیکلت ها بر اساس موقعیت سواری کمک می کند

مدل دیجیتال انسان به طراحی موتورسیکلت ها بر اساس موقعیت سواری کمک می کند

راه بهتری برای موتور سواری

جاستین دیویدسون، دکترای بیومکانیک. کاندیدای دپارتمان حرکت شناسی و علوم سلامت در دانشگاه واترلو، از یک مدل انسان دیجیتال برای تجزیه و تحلیل وضعیت یک موتورسوار استفاده کرد. اعتبار: دانشگاه واترلو

موتورسیکلت ها به گونه ای طراحی شده اند که یک راکب با جثه متوسط ​​را در خود جای دهند و هم راکبان قد بلندتر و هم سواران کوتاه قد را در معرض ناراحتی قرار دهند.

یک مطالعه جدید از دانشگاه واترلو از نرم افزاری استفاده کرد که رفتارهای واقعی موتور سواری را با در نظر گرفتن عوامل انسانی و مبادلات ارگونومیک پیش بینی می کرد. دریافتم که افراد کوتاه قدتر و بلند قدتر برای دستیابی به موقعیت سواری ترجیحی خود، نیاز به تنظیم مفصل دارند. این مطالعه در منتشر شد محیط کار.

سواران قد بلندتر باید قوزک، زانو، باسن و آرنج خود را بیشتر خم کنند تا به درستی با موتورسیکلت درگیر شوند، و سواران کوتاه قدتر انتخاب های کمتری در تنظیمات زاویه مفصل احتمالی دارند که به آنها امکان می دهد به طور همزمان به صندلی، فرمان و گیره های پا دسترسی داشته باشند.

این مطالعه با استفاده از مدل دیجیتال انسان (DHM) – نمایشی به شکل آواتار از یک انسان با هر وزن، اندازه یا جنسیت – در یک محیط مجازی انجام شد. این ابزار به محققان اجازه می دهد تا تعاملات انسانی با قطعات یا محصولاتی مانند موتورسیکلت را کنترل کنند.

جاستین دیویدسون، دکترای بیومکانیست، می‌گوید: «استفاده از DHM در طراحی اولیه خودروهای دو چرخ می‌تواند به سازندگان کمک کند ایمنی، وضعیت بدنی و راحتی را بهبود بخشند و همچنین هزینه‌ها را کاهش دهند.» کاندیدای دپارتمان حرکت شناسی و علوم بهداشتی واترلو و یکی از نویسندگان این مطالعه.

“اگر یک سازنده خودرو در ابتدای طراحی خود به استفاده از DHM ها فکر می کند، ممکن است برخی از مراحل آزمایش و خطای قبلی را حذف کند. ما می توانیم قبل از ساخت هر چیزی طراحی را در برنامه کامپیوتری تغییر داده و بهبود دهیم، که در طولانی مدت آن را بسیار ارزان تر می کند. اجرا کن.”

دیویدسون افزود، امید برای آینده این است که شرکت‌ها طرح‌های خود را برای سازگاری با گروه‌هایی که خارج از محدوده اندازه متوسط ​​هستند، بهبود بخشند، که می‌تواند با مطالعه آواتارها با وزن، قد و جنسیت مختلف در DHM انجام شود.

ارگونومی موتورسواری موضوعی است که تا حدودی مورد مطالعه قرار نگرفته است، حتی اگر موتورسواری در حال تبدیل شدن به یک فعالیت فزاینده در سراسر جهان است. دیویدسون پیشنهاد کرد که با افزایش فروش موتورسیکلت، شرکت‌های طراحی موتور سیکلت در تلاش هستند تا فناوری‌هایی مانند DHM را بیابند تا به آنها در کسب مزیت کمک کند.

دیویدسون گفت: «DHM ها آنطور که می توانند رایج نیستند، و پتانسیل آنها برای مداخله زودهنگام در طراحی می تواند نه تنها در هنگام استفاده از موتورسیکلت، بلکه هنگام نشستن در ماشین یا حتی نشستن پشت میز کار مفید باشد.

بخشی از هدف ما از این تحقیق این است که سعی کنیم این زمینه را به گونه‌ای پیش ببریم که مردم بتوانند با اطمینان بیشتری از ابزارهای مدیریت سلامت انسان استفاده کنند تا بتوانیم زودتر مداخله کنیم و اوضاع را برای مردم بهتر کنیم و امیدواریم مردم را ایمن‌تر کنیم. راحت تر.»

اطلاعات بیشتر:
جاستین بی. دیویدسون و همکاران، پیش‌بینی حالت‌های ترجیحی موتورسیکلت‌سواری برای حمایت از عوامل انسانی/تحلیل‌های مبادله ارگونومیک در یک مدل انسان دیجیتال چندهدفه مبتنی بر بهینه‌سازی، محیط کار (2024). doi: 10.1080/00140139.2024.2329694

ارائه شده توسط دانشگاه واترلو

نقل قول: Digital Human Aids Motorcycles Design, based on Riding Position (2024, 6 May) بازیابی شده در 6 مه 2024 از https://techxplore.com/news/2024-05-digital-human-aids-motorcycles-based .html

این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. علی‌رغم هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوا فقط برای مقاصد اطلاعاتی ارائه شده است.

منبع

بخوان  تخریب بخشی از تاریخ پروازهای فضایی در ۱۰ ثانیه