مجریان مصنوعی در شبکه خبری هوش مصنوعی!



در یک شبکه خبری مخصوص موسوم به «کانال ۱» که قرار است در سال ۲۰۲۴ تأسیس شود، مجریان خبری تولید شده توسط هوش مصنوعی‌های مافوق بشری را به نمایش می‌گذارند.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیو اطلس، یک شبکه خبری جهانی جدید در سال ۲۰۲۴ راه‌اندازی می‌شود که با هوش مصنوعی به طور کامل انسان‌ها را برای خبرخوانی در کنار می‌گذارد. مجریانی که برخی از قابلیت‌های فرای را به نمایش می‌گذارند که حکایت از این دارد که روزهای گویندگان خبرهای انسانی به شماره افتاده است.

گوینده‌های خبر مصنوعی این کانال خبری موسوم به کانال ۱ در اشکال و اندازه‌های مختلف هستند. همه آنها می‌توانند کم و بیش به هر زبانی صحبت کنند، در حالی که زبان بدن مستحکم و رسمی را در گوینده‌های خبر رایج است، آشنا می‌کنند. آنها حتی می‌توانند در حد مجریان اخبار برای بیان طنز انجام دهند.

این یک سرویس جمع‌آوری اخبار کاملاً شخصی و محلی خواهد بود و می‌گوید که این شبکه از هوش مصنوعی برای تولید اخبار خود استفاده نمی‌کند، بلکه درعوض، گزارش‌های انسانی توسط «منابع مورد اعتماد» در سراسر جهان را جمع‌آوری می‌کند، سپس آنها را به عنوان می‌رسانند. اخبار روایی و ویرایش شده است که با هم در فهرست موضوعات شخصی مورد علاقه کاربران اجرا می‌شوند، به همراه فیلم و تصاویر از هر رویداد در یک بسته خبری جمع می‌شوند.

این رخداد به خودی خود انقلابی خواهد بود. در حالی که وقتی پای هوش مصنوعی در میان باشد، از قابلیت‌های اضافی در آینده خواهد بود. به عنوان مثال در برخی موارد، می‌توان فیلم‌هایی از رویدادهایی ایجاد کرد که دوربین‌ها آن را ثبت کردند. همچنان می‌تواند مهم یا نکات ظریفی را برای یک گزارش خبری ارائه کند.

بخوان  دستگاهی که به کمک غریق نجات‌ها می‌آید

پژوهشگران می‌گویند هر کجا که از هوش مصنوعی استفاده می‌شود یا به هر طریقی منابع موجود یا تصاویر واقعی رویدادها تغییر یافته باشد، به بیننده این تغییر را متذکر می‌شود. ضمن اینکه ویراستاران و تولید کنندگان انسانی نیز در بررسی دقت و مشاهده در هر مرحله از عمل نقش دارند.

هوش مصنوعی علاوه بر ایجاد فیلم‌ها و تصاویر برای همراهی با گزارش‌ها، می‌تواند برای ترجمه گزارش‌های شاهدان عینی به هر زبانی، با حرکات مناسب لب و شخصیت شخصی به فرد صوتی گوینده اصلی استفاده شود. همچنین هوش مصنوعی می‌تواند تجزیه و تحلیل و تحلیل خود را اضافه کند.

یکی از این مجریان غیر واقعی می‌گوید: کانال ۱، یک راه حل به فرد جدید برای حسی که از ابزار مصنوعی ما برای خواندن و تجزیه و تحلیل استفاده می‌کند. به عنوان مثال من به سرعت آخرین 30 هزار توییت ارسال شده در مورد سایبرتراک(Cybertruck) –وانت برقی تازه عرضه شده تسلا- را خواندم و دریافتم که بر اساس مفاهیمی که مردم استفاده می کنند، احساسات در مورد این وسیله نقلیه بسیار متفاوت است.

به نظر می‌رسد این سیستم همچنین می‌تواند از اخبار بازار سهام و سایر منابع زنده، زمینه‌های مرتبط را استخراج کند.

کانال ۱ با برنامه‌های خبری روزانه برای مردم و زبان‌های سراسر جهان کار خود را آغاز خواهد کرد، اما زمانی که شروع به ارائه‌های اختصاصی از طریق یک برنامه تلفن هوشمند کند، به پتانسیل کامل خواهد رسید.

این سیستم به شما امکان می‌دهد مجری، زبان و سبک خود را انتخاب کنید. خبرها و داستان‌های متناسب با سلیقه شخصی شما را برای شما به ارمغان می‌آورد که از غول‌های خبری مانند رویترز و آسوشیتدپرس تهیه می‌شود و به روشی که دوست دارید، با اطلاعات دقیق و در زمان دلخواه شما می‌توانید ارائه دهید.

بخوان  ساخت کاتالیزور برای تصفیه آب و تولید هیدروژن

دهان این مجریان هوش مصنوعی به خوبی با صدای آنها همگام شده است و حتی اگر برخی از حرکات تکراری، حواس‌پرت کننده و اشتباه در میان باشد، با پیشرفت این فناوری بهبود پیدا خواهد کرد.

به نظر می‌رسد که یک اتاق خبر تحت مدیریت انسان‌ها در درازمدت نمی‌تواند با رقابتی که می‌تواند خبرهای شخصی‌سازی را با چنین سرعتی ارائه کند، کند. اما هنوز باید خبرنگاران انسانی در منطقه حضور داشته باشند که فیلم را بخرند و در مورد چیزها بنویسند، اما بقیه مراحل توسط هوش مصنوعی بسیار سریع انجام خواهد شد.

به طور طبیعی، پیامدهایی برای رسانه های سنتی وجود خواهد داشت. مطمئناً باد در جهت موافق برای آنها نمی‌وزد، به ویژه برای سایت‌هایی که از محتوای تولید شده توسط هوش مصنوعی استفاده نمی‌کنند.

جز صنعت تنها صنعتی نیست که با تحولات انقلابی روبروست و هوش مصنوعی رسانه مولد شروع به تحول در صنایع و زمینه‌ها شده است.

انتهای پیام



منبع