دستگاهی که به کمک غریق نجات‌ها می‌آید

اکنون محققان می‌خواهند که دستگاه‌ها را در بسیار کوچکتر و ساده‌تر بسازند و از آن پس می‌توانند آن را به صورت تجاری تجاری تولید کنند.

نمونه اولیه یک دستگاه پوشیدنی که هنگام غرق شدن کاربر، برای غریق نجات هشدار ارسال می‌کند، به رهبری محقق ایرانی در دانشگاه مک‌کواری استرالیا توسعه یافته است.

اگر تأیید شود که کاربر در حال غرق شدن است، یک ماژول فرستنده از وایفای (Wi-Fi) از دستگاه جدا شده و روی سطح آب شناور می شود. سپس تصمیمی را به اپلیکیشنی در تلفن هوشمند یا تبلت نجات غریق ارسال می‌کند تا هم هشدار را به صدا در بیاورد و هم موقعیت شناگر را در استخر نشان دهد.

انتهای پیام



منبع

تمام این داده‌ها به‌طور مداوم بوسیله یک سیستم‌عامل بر روی هوش مصنوعی پردازش می‌شوند، که تعیین می‌کند آیا ترکیب داده‌ها نشان می‌دهند از غرق شدن فرد یا خیر.

مقاله ای در تحقیقات مربوط به این موضوع است که توسط دکتر محسن اسدنیا هدایت می شود، به تازگی در مجله “Sensors” منتشر شده است.

به گزارش ایسنا و به نقل از نیواطلس، غریق نجات‌ها یک هدف حیاتی دارند و آن نجات جان فرد در حال غرق شدن است. با این حال گاهی اوقات تحت نظر گرفتن تمام شناگران ممکن است برای آنها باشد. اکنون یک دستگاه آزمایشی جدید طراحی شده است که با ارسال هشدار در صورت غرق شدن کاربر، به غریق نجات کمک می کند.

برخی از عوامل مانند سن و سطح جسمانی، ضربان و سایر موارد در موارد متفاوتی هستند و مواردی هستند که یک نفر ممکن است برای دیگری صدق نکند نشان دهد. به همین دلیل، می‌توانم از اپلیکیشن این دستگاه برای برنامه‌ریزی دستی همه این موارد استفاده کنم تا هیچ هشدار کاذبی به صدا در نیاید.

بخوان  ویدیو/ عطارد، جدیدترین گزینه برای حیات بشری در سیاره‌های دیگر

این دستگاه که در حال حاضر نمونه اولیه آن توسعه یافته است، به نسبت بزرگی دارد. این گجت که به مچ دست بسته می‌شود، توسط گروهی از دانشگاه مک‌کواری استرالیا به رهبری دکتر محسن اسدنیا ساخته شده و «APPTRAKK» نام گرفته است. این دستگاه دارای حسگرهایی است که ضربان قلب، سطح در خون و الگوهای حرکت کاربر را به همراه عمقی که در آن قرار دارد و مدت زمانی که در آنجا بوده، کنترل می‌کند.

این دستگاه علاوه بر غریق نجات‌ها در استخرهای عمومی، می‌تواند مورد استفاده والدین برای نظارت بر فرزندان خود در استخرهای خانگی قرار گیرد. دستگاه‌های پوشی‌های دیگری نیز دارند که هدفی یکسان دارند، می‌توانند به نظر می‌رسند «APPTRAKK» ویژگی‌های پیچیده‌تری را برای انجام این کار پیش‌گرفته است.

ارسال چنین حرکتی از سوی دستگاه اصلی که در آب غوطه‌ور می‌شود احتمالاً کارساز نمی‌شود، زیرا رادیویی به خوبی در آب نمی‌شود و بنابراین از دستگاه باید به سطح برسد.