مشکلات بینایی ممکن است نشانه احتمال بروز حمله قلبی باشد

این مطالعه اولین ارتباط قوی علت اصلی نابینایی (دژنراسیون ماکولا وابسته به سن) و بیماری قلبی است. علاوه بر این، خونرسانی به چشم مستقیماً توسط این بیماری کاهش می‌یابد یا به دلیل آسیبی که جریان خون را در سراسر بدن کاهش می‌دهد یا از طریق یک سرخرگ کاروتید مسدود می‌شود، جریان خون را مختل می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از اس افنتایج یک مطالعه جدید نشان می‌دهد که یک بیماری شایع چشمی که می‌تواند منجر به نابینایی شود، ممکن است یک علامت هشدار دهنده برای حمله قلبی یا سکته در آینده باشد.

این مطالعه، اولین مطالعه ای است که ارتباط بیماری های بیماری های قلبی پرخطر با مشکل چشم طباهی لکه زرد یا دژنراسیون ماکولا را می کند.این بیماری علت اصلی نابینایی در افراد بالای 65 سال است. این بیماری ناشی از آسیب به ناحیه مرکزی شبکیه به نام ماکولا است که مسئول خواندن و مشاهده در رانندگی است.

“آر. تئودور اسمیت” (آر. تئودور اسمیت) چشم پزشک دانشکده پزشکی آیکان در مانت سانای گفت: برای اولین بار، این بیماری از بیماری های قلبی پرخطر را به شکلی که از دژنراسیون ماکولا وابسته به سن دارای رسوبات دروس نویید زیر شبکیه است، می شود. SDDs) است، مرتبط باشیم.

این رسوبات شامل لیپیدهای است که در زیر سلولهای حساس به نور شبکیه در پشت چشم تشکیل می شود. در نتیجه می توان نتیجه گرفت که از دست دادن بینایی می شود. تشخیص این مشکل است و به اسکن تصویربرداری با تکنولوژی بالا نیاز دارد.

خون رسانی ضعیف می تواند به هر قسمتی از آسیب بدن آسیب برساند و با این بیماری های خاص، شبکیه تخریب شده و رسوبات دروسنوید زیر شبکیه های باقی مانده همان آسیب هستند. آسیب شبکیه به معنای دست دادن بینایی است و می تواند به نابینایی شود.

بخوان  مشخصات کلیدی و رندر Galaxy Tab A۷ ۲۰۲۲ فاش شد

دکتر دانشکده پزشکی آیکان در مانت ساینای آمریکا اظهار کرد، ضعف بینایی ممکن است یکی از علائم هشدار دهنده حمله قلبی یا سکته باشد.

انتهای پیام



منبع

در حال حاضر، هیچ درمان نشده ای برای رسوبات دروسنویید زیر شبکیه وجود ندارد. و ناتوانی در 200 بیمار بیمار به تباهی لکه زرد مبتلا به بیماری های قلبی شدید و سکته مغزی نشان داد که احتمالاً به تجزیه رسوبات در زیر شبکیه در آنها 9 برابر بیشتر است. به پزشک مراجعه کند. این می‌تواند از یک رویداد عامل ایجاد کننده زندگی جلوگیری کند.

از دست دادن بینایی می تواند به دلیل گردش خون ضعیف ناشی از بیماری بیماری رخ دهد. این می تواند یک زمینه بیماری را نشان دهد. این یافته‌ها، پیام‌های مهم بر سلامت عمومی را برای غربالگری در راه بیشتر باز می‌کنند.

پزشکان دانشکده پزشکی آیکان در مانت ساینا در نیویورک می گویند، افرادی که دارای نوعی دژنر ماکولا وابسته به سن (AMD) هستند، بیشتر در مورد بیماری های بیماری های مختلف هستند. با این حال، محققان این کشف امیدوار هستند که پزشکان یک برنامه غربگری را برای مشکلات ایجاد کننده بیماری ایجاد کنند.

رسوبات دروسنویید زیر شبکیه ها حاوی کلسترول هستند و در بالای بخشی از شبکیه به نام اپیتلیوم رنگدانه شبکیه (RPE) تشکیل می شوند.