پرتاب ماهواره‌های «استارلینک» به نامعلوم لغو شد

لوپن گفت که موشک و ماهواره‌های استارلینک در سلامت کامل هستند و اسپیس‌ایکس قصد دارد به زودی دوباره پرتاب را انجام دهد. این شرکت در یک توییت، تاریخ بعدی پرتاب را همراه با یک مقدار ۲۴ ساعت اعلام کرد که احتمالاً اوایل روز ۲۰ ژوئیه خواهد بود.

«زک لوپن» (Zach Luppen) از شرکت اسپیس‌ایکس در جریان پخش اینترنتی پرتاب برنامه‌ریزی‌شده گفت: هزاران راه وجود دارد که یک پرتاب اشتباه انجام می‌شود و تنها یک راه وجود دارد که می‌تواند انجام شود. با توجه به آن، ما روی زمین بیش از حد محتاط هستیم و اگر گروه چیزی را ببینند که حتی اندکی مشکل‌ساز به نظر برسد، شمارش معکوس را ادامه خواهد داد.

یکی از موشک‌های «فالکون ۹» (Falcon 9) این شرکت قرار بود ۱۵ ماهواره اینترنتی «استارلینک» (Starlink) را از «پایگاه نیروی فضایی وندنبرگ» کالیفرنیا در روز ۱۹ ژوئن ساعت ۱:۲۵ بامداد به وقت منطقه زمانی شرقی پرتاب کند اما گروه پرتاب همه چیز را در حالی که تنها پنج ساعت به ساعت باقی مانده بود.

پرتاب موشک «فالکون ۹» که قرار بود ماهواره‌های اینترنتی «استارلینک» را با خود به مدار ببرد، به نامعلومی توسط «اسپیس‌ایکس» لغو کرد.

انتهای پیام



منبع

به گزارش ایسنا و به نقل از اسپیس، شرکت «اسپیس‌ایکس»(SpaceX) برای دومین بار کمتر از یک هفته پرتاب موشک را انجام داد.

مشخص نیست که چه چیزی باعث توقف پرتاب روز چهارشنبه شد. گروه ماموریت در طول پخش اینترنتی که مدت کوتاهی پس از توقف پرتاب به پایان رسید، این موضوع را مشخص کرد. با وجود مه غلیظ در وندنبرگ، هوا برای پرتاب کردن موشک به اندازه کافی خوب بود.

بخوان  موشک استارشیپ تا ماه آینده پرتاب خواهد شد