آخرین مهلت ارسال طرح به چالش هوشمندسازی معادن و تکمیل فناوریهای وابسته



آخرین مهلت ارسال طرح به چالش طراحی و اجرای هوشمندسازی ۵ معدن کشور و تکمیل فناوری‌های وابسته اعلام شد.

به گزارش ایسنا، معاونت، فناوری و اقتصاد دانش بنیان ریاست جمهوری، وزارت صنعت، معدن و تجارت، سازمان توسعه و نوسازی معادن و صنایع معدنی ایران و شرکت ملی مس ایران در توسعه و تحقق اقتصاد علمی دانش‌بنیان در کشور با عنوان «طراحی و اجرای هوشمندسازی معادن». و فناوری‌های تکمیلی وابسته» پیشنهاد کرده و از طرح‌های فناورانه و نوآورانه در این زمینه حمایت می‌کنند. ۱۵ بهمن ماه آخرین مهلت ارسال طرح به این چالش فناورانه اعلام شده است.

صنعت مس در ایران یکی از صنایع مهم و تاثیرگذار در حوزه های اقتصادی و صنعتی کشور است. برای درک این موضوع می‌توان به ۳۰ درصد از صنعت و معدن در تولید ناخالص داخلی اشاره کرد که بخش‌هایی از این صنعت را شامل می‌شود. از سوی دیگر، به‌کارگیری فرآیندهای هوشمند در صنعت منجر به بهبود عملکرد، کاهش هزینه‌ها، افزایش ایمنی و در مراحل مختلف از کار تا تولید نهایی می‌شود. باتوجه این صنعت باعث افزایش تولید، کاهش مصرف منابع و بهبود انرژی شده و متعاقباً به حفظ محیط زیست کمک می کند.

در اجرای تدابیر و منویات مقام معظم رهبری و سیاست‌های دولت سیزدهم مبنی بر توسعه‌ها، ایجاد هم‌افزایی و ایجاد اقتصاد دانش‌بنیان و به‌منظور توسعه هوشمندسازی و تکمیل فناوری‌های وابسته با استفاده از سیستم‌های پایش و گسیل ناوگان بارگیری و باربری معادن مسعود. و استفاده از شرکت‌های دانش‌بنیان، این چالش برگزار می‌شود.

اصلی واقعی

* نظارت و مدیریت برنامه تولید روزانه معدن، کنترل عیار و تناژ ورودی به سنگ‌شکن در جهت افزایش کیفیت عیار خوراکی به کارخانجات تغلیظ؛

بخوان  عکس خیره کننده «تلسکوپ فضای هابل» از «سحابی روح»

* افزایش راندمان عملیات معدنکاری و باطله‌برداری از طریق استفاده از تجهیزات و ماشین آلات موجود.

* جلوگیری از هدررفت کانسنگ و مصرف انرژی؛

* مدیریت و ارتقاء سطح ایمنی عملیات معدنکاری؛

* افزایش ایمنی نیروی انسانی و تجهیزات موجود؛

* مدیریت زمان تعمیرات و نگهداری تجهیزات و ماشین آلات معدنی؛

* کاهش هزینه‌های عملیاتی، مدیریت مصرف بهینه انرژی و سوخت ماشین آلات معدنی؛

* ثبت اطلاعات تولید بدون نیروی انسانی؛

* تهیه داشبوردهای مدیریتی و گزارشات تولید.

شرایط طرحهای پیشنهادی

لازم است طرح‌های پیشنهادی با شرح خدمات کلی فاز اول پروژه هوشمندسازی (راه‌اندازی سیستم پایش و گسیل ناوگان بارگیری و باربری) در فایل‌های مرتبط با آن. برخی از شرایط عمومی به شرح ذیل است:

* فناوران منتخب ملزم به گارانتی تجهیزاتی که نصب می‌کنند به مدت 3 سال پس از راه‌اندازی بوده و تحویل و نصب آن باید به تأیید دستگاه نظارت برسد. شرایط گارانتی شامل استفاده از تجهیزات اصلی و غیر استوک با بررسی دستگاه نظارت است.

* فناوران منتخب ملزم به ارائه خدمات راهبری، اجرا و آموزش سیستم به مدت یک سال از راه‌اندازی می‌شود.

* فناوران منتخب ملزم به ارائه خدمات پشتیبانی و پس از فروش به مدت 10 سال هستند و در این مدت، پشتیبانی و توسعه نرم افزارهای نرم افزاری و الگوریتمی همراه با خدمات پس از فروش سخت افزاری را انجام می دهند.

* گزارش‌های پیشرفت پروژه در دوره‌های زمانی موردنظر کارفرما و بر اساس موارد مندرج در شرح خدمات، به کارفرما ارائه می‌شود.

* انجام مراحل اجرای پروژه شامل طراحی، تامین، نصب و راه‌اندازی، تست، آموزش، تحویل، پشتیبانی و مستندسازی باید برای دستگاه‌های کنترل قرار گیرد.

بخوان  تغییر در نحوه گفتار زنگ خطر بروز پارکینسون

* در صورتی که اجرای قراردادی مشخص می‌شود که برای پروژه راه‌اندازی، مانیتورینگ، دیسپاچینگ تجهیزات و یا خدمات مربوط به پیمانکار در نظر گرفته نشده است، فناور ملزم باید به‌موقع باشد که متعاقباً باید به نظارت دستگاه نظارت برسد.

* فناوران منتخب موظف به تحویل کلیه نرم‌افزارها و همچنین لایسنس‌های (بدون محدودیت زمانی) موردنیاز به دستگاه نظارت بر انجام پروژه‌ها هستند.

* فناوران منتخب موظف همه اسناد و مدارک و طرح‌های اجرایی را علاوه بر ارائه مکتوب، به‌صورت الکترونیکی (نسخه Word و PDF) نیز به کارفرما ارائه‌دهنده می‌دهد.

پروژه تحویل گرفتن: باتوجه‌به وجود ارتباط هر یک از نوده‌ها با شبکه یک، از نظر فنی این پروژه‌ها به دستگاه‌های نظارتی تحویل داده می‌شوند که در هر زمانی تمام تجهیزات (تمامی ماشین آلات) به شبکه متصل و پایدار می‌مانند و از لحاظ نرم‌افزاری تمام اطلاعات مورد نیاز دریافت می‌شوند. و پردازش شده باشد و همچنین الگوریتم‌های موجود در محاسبات موفق عمل کنند.

حمایت ها از طرح های برگزیده

* در صدور مجوزهای علمی قانونی مرتبط با معاون برای طراحی و اجرای پروژه های هوشمندسازی معادن و تکمیل فناوری های وابسته شامل تولید اولین بار بهمنظور حذف تشریفات قانون مناقصات و ارائه زیرساخت جهت آزمون های آزمایشگاهی و میدانی ضوابط موجود؛

* حمایت از هزینه‌های تحقیق و توسعه تا سقف 10 درصد و بیش از صد میلیون ریال و همچنین اعطای اعتبار مالیاتی تا سقف 300 میلیارد ریال از محل ماده 11 «قانون جهش تولید دانش‌بنیان».

* تخصیص ارز موردنیاز جهت واردات تجهیزات گلوگاهی مورد این موضوع نامه؛

* ارائه معافیت از پرداخت حقوق دولتی موضوع ثبت ۵ ماده ۱۴ به «قانون اصلاح قانون معادن کشور» به میزان ۴۰ درصد از منابع مالی مورد نیاز برای اجرای طرح در هر معدن؛

بخوان  کتابی را که می‌بینید استشمام کنید!

* تسهیلاتگری در اجرای زیرساخت و امکانات لازم برای پروژه‌های هوشمندسازی؛

*خدمات تضمینی و خرید ۵ معدن در صورت موفقیت پروژه معدن مس سرچشمه و تاییدیه‌های مورد نیاز.

انتهای پیام



منبع