چینی ها با استفاده از نور زلزله به ترکیه را می کنند

تیم لی از سال ۲۰۱۷ درگیر خدمات نقشه برداری برای ارزیابی تاثیر بلایا با سنجش فناوری از راه دور برای کمک به بشردوستانه هستند.

نتایج نهایی نشان داد که نور در شب در استان های هاتای، قهرمان مرعش و آدیامان به شدت یافته است. در میان، بیش از 90 درصد نورها در هاتای ناپدید شدند که این امر نشان دهنده آسیب جدی به زیرساخت ها است.

روز پنجشنبه یک ماهواره دانشگاه ووهان تصویری با وضوح ۲۰ متر گرفت و تیم لی اکنون منتظر ارسال داده شده توسط ماهواره هستند.

لی گفت: از دست دادن درمان نور در چنین مناطقی نشان می‌دهد که قطع برق به شدت بر اقتصاد و زندگی روزمره در آنجا تأثیر می‌گذارد.

یک گروه تحقیقاتی دانشگاه «ووهان» در استان هوبی در حال اندازه‌گیری میزان نور دریافتی توسط ماهواره‌ها برای تخمین منطقه در مناطق زلزله‌زده در ترکیه هستند.

لی، مرکز ماهواره‌های سازمان ملل متحد و برنامه جهانی غذا را از نتایج مطالعه‌شان برای کمک به سازمان‌ها در جهت کمک به سیاست‌های امدادرسانی در بلایا مشخص کرده است. پس از زلزله، مرکز ماهواره‌های سازمان ملل متحد، خدمات نقشه برداری اضطراری را فعال کرد و تیم لی را نیز به پروژه دعوت کرد.

انتهای پیام



منبع «لی شی» (Li Xi) استاد علوم سنجش از راه دور از دانشگاه ووهان و رهبر این گروه، تصاویر ماهواره‌ای گرفته شده پس از زلزله توسط سازمان‌ها و مؤسسات داخلی و خارجی را جمع‌آوری کرد. سپس را با عکس‌های قبل از آنها مقایسه کردند.

لی در افزود: از طریق تغییر نور، می‌توانم متوجه شوم که چقدر است و می‌توانم میزان ورودی به شهرها را داشته باشم و کشورهای مختلف را در واکنش به بلایا را محاسبه کنیم. این کار به کمک می‌کند تا امکان انجام دقیق‌تری انجام دهد.

بخوان  تصاویر کالیبره ماهواره خیام را هفته بعد منتشر می‌کنیم

لی گفت که آنها هنگام عکسبرداری با ماهواره‌های نوری به دلیل هوای بارانی و برفی در مناطق آسیب دیده با مشکلاتی مواجه شده‌اند، اما این سه شهر بزرگ به یاد هوای کمتری از ابری و بارانی را تجربه کرده‌اند، بنابراین به نتیجه می‌رسند.

به گزارش ایسنا و به نقل از چینادیلی، بامداد روز دوشنبه هفته گذشته زلزله جنوب ۷.۸ ریشتری شرق ترکیه را لرزاند. این زمین‌لرزه ساعت ۴ و ۱۷ دقیقه دوشنبه در مرز ترکیه و سوریه رخ داد و کانون آن استان «قهرمان‌مرعش» در ترکیه بود. این زمین لرزه مناطقی از سوریه را به شدت به شدت می‌افزاید. این تیم تحقیقاتی عملیات خود را برسی و تجزیه و تحلیل و تحلیل با سنجش فناوری از راه را یک روز پس از زلزله ۷.۸ ریشتری جنوب شرقی ترکیه آغاز کردند.