فیلمی از پیاده‌روی فضای ۷ ساعته فضانوردان ناسا

فیلمی از پیاده‌روی فضای ۷ ساعته فضانوردان ناسا

دو پیاده‌روی فضای بعدی به رهبری ناسا، برای سه شنبه ۲۹ نوامبر و شنبه سوم دسامبر برنامه‌ریزی می‌شوند.

ماورر آسیبی ندید اما ناسا این حادثه را به عنوان یک تماس نزدیک توصیف کرد و تصمیم گرفت پیاده‌روی‌های فضای ایستگاه فضایی بین‌المللی را به حالت تعلیق درآورد تا تحقیقات را برای کشف دقیق آنچه رخ داده، انجام دهد.

توقف در پیاده‌روی فضایی

توقف توقف ناسا به لغو همه پیاده‌روی‌های فضایی در ایستگاه‌های فضایی بین‌المللی امکان‌پذیر نشد. از ماه مارس در فضای مجازی، پنج پیاده‌روی انجام شده است که «روسکاسموس» (Roscosmos)، همتای روسی ناسا و خدمه روسی آنها شرکت کرده‌اند.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیجیتال ترندز، “فرانک روبیو”(Frank Rubio) و “جاش کاسادا”(Josh Cassada) فضانوردان آمریکایی، بعد از ظهر سه شنبه پس از یک پیاده‌روی موفق به مدت هفت ساعت و 11 دقیقه، به داخل “ایستگاه فضای بین‌المللی”(ISS) بازگشتند.

ناسا اولین پیاده‌روی فضایی خود از ماه مارس را با موفقیت به پایان رساند.

ناسا کل این پیاده‌روی فضایی را به صورت زنده پخش کرد و فورا منظره فوق‌العاده‌ای از زمین را توئیت کرد که با دوربین روی کلاه کاسادا ثبت شده بود.

انتهای پیام



منبع

مقامات ناسا دریافتند که لباس فضایی طبق معمول عمل کرده و هیچ مشکلی از خود نشان نداده است. در عوض، آنها ماندند که به خاطر تلاش فضانوردان و خنک کننده لباس فضای ماورر است. مهندسان ناسا، برنامه‌های آماده‌سازی برای پیاده‌روی‌های آینده را بررسی کردند و می‌توانند اصلاح کنند تا نتیجه‌ای که در طول پیاده‌روی فضای ظاهری می‌شود، به‌طور خودکار انجام شود.

بخوان  تولید انرژی هسته‌ای برای بیش از ۸ سال بدون مصرف آب

ناسا برنامه پیاده‌روی فضایی خود را هشت ماه پیش، پس از یک حادثه رخ داد. طی آن پیاده‌روی، به کلاه “ماتیاس ماورر”(Matthias Maurer)، فضانورد آلمانی نفوذ کرد.

پیاده‌روی فضایی روز سه‌شنبه، دویست و پنجاه و چهارمین پیاده‌روی فضایی در حمایت از مونتاژ، ارتقاء، تعمیر و نگهداری ایستگاه‌های فضایی بود زیرا ایستگاه‌های بین‌المللی کمی بیش از دو دهه پیش به بهره‌برداری رسید.

اولین پیاده‌روی فضایی برای روبیو و کاسادا، کمی بیش از شش هفته پس از رسیدن به آنها به پایگاه مداری با کپسول “دراگون”(Dragon) شرکت “اسپیس ایکس”(SpaceX) به عنوان بخشی از ماموریت “کرو-5″(Crew-5) ) این شرکت انجام شد.