مایکروسافت به ما می گوید که موتور جستجوی بینگ آن به بالاترین حد خود رسیده است و اکنون 100 میلیون کاربر فعال روزانه دارد.
این خبر از طریق پستی در مایکروسافت بینگ منتشر شد وبلاگ (در برگه جدید باز می شود) سایت با مشاهده تفاوتی که هوش مصنوعی مبتنی بر ChatGPT در اولین ماه وجود خود در ترافیک Bing ایجاد کرده است، و برای اولین بار این آمار را به بیش از 100 میلیون رساند.
این شرکت خاطرنشان می کند که بیش از یک میلیون کاربر از هوش مصنوعی جدید Bing (در پیش نمایش) وجود دارد و این به افزایش ارقام موتور جستجو برای درک نقطه عطف جدید کمک کرد.
مایکروسافت سپس ادامه میدهد که یک سوم از «میلیونها کاربر فعال» هوش مصنوعی بینگ تازه وارد بینگ هستند، که نشان میدهد ربات چت مردم را به سمت موتور جستجو سوق میدهد، اگرچه به نظر میرسد در اینجا یک عنصر سردرگمی وجود دارد.
آیا این یک میلیون نفر از کاربران هوش مصنوعی است یا «میلیون ها»؟ در حالی که از نظر فنی این اظهارات متناقض نیستند، ما نمیدانیم که چرا مایکروسافت در هر دو مورد آن را «میلیونها» نامیده است، زیرا به وضوح بیشتر به نظر میرسد. مثلاً چند میلیون یا چند؟ شانه بالا انداختن را در اینجا وارد کنید.
به هر حال، مایکروسافت همچنین به این حقیقت بدیهی اذعان کرد که بینگ در مقایسه با گوگل هنوز فاصله زیادی با سرعت خود دارد: «این [100 million] رقمی بهطور شگفتآور قابلتوجهی است، و با این حال ما کاملاً آگاه هستیم که یک سهم کوچک، کمرقمی و تک رقمی باقی میمانیم. گفتنی است، حضور در رقص احساس خوبی دارد!»
تجزیه و تحلیل: آیا این رشد می تواند پایدار باشد؟
بیایید با آن روبرو شویم: هوش مصنوعی بینگ فقط یک ربات چت نیست. این وسیله ای برای کمک به بینگ برای به چالش کشیدن گوگل است، و مایکروسافت امیدوار است به سرعت از طریق چرخ دنده ها حرکت کند تا شتاب بیشتری به دست آورد.
این فقط در مورد فشار آوردن به سهم بازار با موتور جستجوی Bing نیست، بلکه خط حمله ای برای مرورگر Edge است، همانطور که قبلاً با اجرای نوار وظیفه هوش مصنوعی Bing در ویندوز 11 دیده ایم: نمادی که پیوند داده شده است. به صفحه Bing بروید و آن را در Edge باز کنید.
(توجه داشته باشید که پس از ناامیدی پیرامون این موضوع، و روشی که مایکروسافت نشان داد هوش مصنوعی به جای اینکه فقط یک پیوند باشد، در نوار وظیفه ادغام شده است، نماد Bing در حال حاضر از کادر جستجو ناپدید شده است، اگرچه به ما گفته شده است. به صورت دوره ای بازخواهد گشت).
به هر حال، میتوانیم ببینیم که طرح مایکروسافت تا کنون کار میکند، با پیشنمایش هوش مصنوعی Bing با موفقیت کاربران عادی را برای افزودن به رتبههای جستجوگران Bing – و تعداد زیادی از آنها – جذب میکند، اما آیا این وضعیت ادامه خواهد داشت؟
ما مشکوکیم ببینید، ربات چت بینگ در حال حاضر براق، جدید است و هنوز هم بسیار مورد کنجکاوی است. همانطور که از فناوری جدید انتظار دارید، برای شروع یک کشش جدی داشت، و این علاقه با اقداماتی مانند معرفی اخیر سه شخصیت برای آزمایش، و همچنین محدودیتهای مختلفی که مایکروسافت قبلاً بر آن اعمال کرده بود، انجام شد. چت ها برداشته می شود
و بدون شک هنوز هم سرگرمی هایی وجود دارد که هوش مصنوعی را برانگیزد، تلاش برای درگیر شدن با آن با استفاده از زوایای مختلف – طنز ناگزیر یکی از آنهاست – و به طور کلی با چت بات به هم ریخته است. هر چند این دوام نخواهد داشت.
ما را اشتباه نگیرید، مطمئناً کاربران جدی ربات بینگ وجود خواهند داشت، اما ما تصور می کنیم که بخش قابل توجهی از جذابیت اولیه ناشی از افراد کنجکاو یا شیطون است.
و از این نظر، ارقام اولیه واقعاً معیاری برای تأثیرگذاری «بینگ جدید» آنطور که مایکروسافت میخواند نیست. اگر رشد پایدار باشد و هوش مصنوعی طی چند ماه آینده به طور معناداری بهبود یابد، میتوانیم برگردیم و در مورد موج جدیدی از پذیرش بینگ صحبت کنیم.
تا آن زمان، ما همچنان مشکوک هستیم و احساس کلی ما این است که مایکروسافت خیلی زود درها را در این مورد باز کرده است. ما هنوز مطمئن نیستیم که هوش مصنوعی به اندازه کافی تنظیم شده باشد که به طور جدی به روشی که باید برای مدتی تحت تأثیر قرار دهد، اما به راحتی می توان فهمید که چرا مایکروسافت مشتاق راه اندازی بود. این شرکت به تمام تسلیحاتی که می تواند در نبرد با گوگل (و کروم برای آن موضوع) جمع آوری کند، نیاز دارد و این شرکت دوم با فناوری هوش مصنوعی خود (Bard) پیش می رود.
از طريق MS Power User (در برگه جدید باز می شود)