انتقال تکنولوژی چیست؟ | 1biti

از پیراهن‌های هوشمند با قابلیت جمع‌آوری اطلاعات گرفته تا لباس‌های خواب برای بررسی وضعیتِ خواب، کمک به بیمارانِ دیابتی و خطرِ ابتلا به سرطان سینه در زنان فقط بخشی از دستاوردهای این حوزه یعنی لباس هوشمند است. علاوه بر انبوهی از اطلاعات، آن‌ها به ابعاد داده‌ها dimensions of data نیز می‌توانند دسترسی داشته باشند. توجه مجله خبری 1 بیتی داشته باشیم وقتی دربارۀ «تکنولوژی» می‌اندیشیم، نمی‌توانیم از تکنولوژی به منزلۀ صرفاً مجموعه‌یی از ابزارها، به منزلۀ امری صرفاً علمی و تکنیکی، به مثابه امری صرفاً اجتماعی، سیاسی یا امری دارای تاثیرات روان‌شناختی، یا… سخن بگوییم. می خوانند هالت اشتله مکانی که مترو یا اتوبوس ایست می کند تا مسافران پیاده شوند.

  • نوآوری‌ها همیشه بر ارزش‌های یک جامعه تأثیر گذاشته و سوالات جدیدی را در اخلاق فناوری مطرح کرده‌اند.
  • تحقیقات علمی معمولاً در قالب مقالات تحقیقاتی، اسناد پتنت و محصولات نمونه‎ای که برای اثبات ماهیت ابداعی به‌کار می‎روند، تجسم می‎یابد.
  • مهندسان آلمانی قرن نوزدهم فرهنگ محور، لوئیس مامفورد، و منتقدان فناوری دهه 1960 دیدگاه فرهنگی فناوری را داشتند.
  • در این قسمت هرچه سطح گیرنده تکنولوژی بالا برود، هزینه انتقال نیز کمتر خواهد شد و در نتیجه باعث جذب تاثیرگذارترین می‌شود.

او هشدار می دهد که این تکنولوژی ها، چالش های بی سابقه و جدیدی را برای بشر ایجاد می کنند. این نگرانی ها بین فیلسوف های دیگر، دانشمندان و روشنفکران عمومی(مانندFrancis Fukuyama ،Jürgen Habermas ، William Joy وMichael Sandel ) نیز وجود دارد و آن ها نیز مطالبی را در زمینه مسائل مشابه مطرح کرده اند. استفاده از واژه تکنولوژی در طی ۲۰۰ سال گذشته تغییر چشمگیری یافته است. قبل از قرن بیستم، این واژه در زبان انگلیسی متداول به شمار نمی رفت و از آن یا برای اشاره به توصیف و مطالعه هنر های مفید و یا برای اشاره کردن به تحصیلات فنی(مشابه تحصیلاتی که از سال ۱۸۶۱ در MIT ارائه می شد) استفاده می شد. توسینسو مخفف کلمه های Total Single Solutions می باشد و یک مجموعه آموزشی تخصص محور در حوزه فناوری اطلاعات بصورت آنلاین بوده که بیش از ده سال از فعالیت آن به زبان فارسی می گذرد.

بخوان  هوش مصنوعی: یک به‌طور باورنکردنی آسان روش که برای همه کار می‌کند

گروه تکنولوژی و گروههای آموزشی ابرکوه

این‌ جانب در طی بیست و اندی سال تجربه در حوزه‌ی اعطای امتیاز تکنولوژی، به عنوان عضوی از سازمان‎های مطرح حوزه‌ی امتیاز تکنولوژی، به عنوان مشاوری مستقل در دو شرکت نوپا و نهایتاً به عنوان استاد دانشکده‌ی بازرگانی فعالیت داشته‎ام. در تمام این سال‎ها، همواره از من خواسته شده تا مرجعی مناسب در مورد اطلاعات پایه‎ای امتیاز تکنولوژی پیشنهاد کنم، ولی من هیچگاه چنین کتابی که تمامی اطلاعات لازم، به شکلی واضح و مختصر در آن منعکس شده باشد نیافتم. لذا در اینجا دیدگاه‎های خود (و بسیاری از دوستان و همکاران خود) را در مورد مبانی فروش یا خرید امتیاز تکنولوژی به شما عزیزان تقدیم می‎کنم. بنابراین، لازم است تا محدودیت های تکنولوژی و به طور کلی تر دانش علمی، به خصوص در مواردی که با عدالت محیطی و مشکلات مربوط به سلامتی سر و کار دارند، پذیرفته شود.

ضریب فناوری یا بهره فناوری

استفاده از فناوری هایی مانند بلاک چین، داده های بزرگ، بیومتریک. خوب، پس ما نوعی درک از معانی مختلفی داریم که «تکنولوژی» می تواند به خود بگیرد. در زیر به برخی از حوزه‌هایی که توسط مزایای تکنولوژیکی مختل شده‌اند نگاهی می اندازیم. در ماه‌های گذشته، من در گفتگوهای زیادی با افرادی که علاقه‌مندی خود را برای انتقال به حرفه فناوری ابراز کرده‌اند، شرکت کرده‌ام. و آن وسیله را با توجه به علم ، شناخت و دانشی که آموخته ایم به عمل تبدیل کنیم. اگر بخواهیم همزادِ دیجیتالی را معنی کنیم باید بگوییم که این مفهوم Digital Twin یک شمایِ مجازی از یک فرایند یا شیء فیزیکی است که به صورت همزمان می‌تواند آن را شبیه‌سازی کند.

بخوان  تکنولوژی یا فناوری چیست؟ برایتو فروش اینترنتی لوازم التحریر، لوازم تحریر، ملزومات اداری | 1biti

«نظام تکنولوژیک» (نظام فناورانه) یعنی «ابزار مادی و مجموعه‌ای از دانش» که «در اختیار افراد سهیم در یک اقتصاد قرار دارد». از نظر کسانی که با تکنولوژی کار می کنند پدیده ای است که زندگی را بسیار جالب تر و جذاب تر و سالم تر کرده است. و این موضوع را فراموش نکنید که اگر مدیریت تکنولوژی روش درستی نبود، هرگز برای آموختن این مدیریت به صورت تخصصی کلاس‌های حرفه‌ای برگزار نمی شد. البته باید بدانید که برای موفق شدن در این راه به توجه مراکز تحقیقاتی و حمایت‌های اقتصادی و سیاسی نیز نیاز است.

http://118amoozesh.ir