بهبود برنامه ریزی شهری با واقعیت مجازی

به منظور تعیین چنین تأثیرات ضمنی اقدامات برنامه ریزی شهری قبل از اینکه پول زیادی برای آنها ریخته شود، تیم کارتوگرافی روشی را برای اندازه گیری آنها از قبل ایجاد کرد. برای این منظور، آنها یک محیط شهری را در واقعیت مجازی برنامه ریزی کردند و شرکت کنندگان در آزمون سناریوها را تجربه کردند. در همان زمان، آنها رسانایی پوست آزمایشگرها را اندازه گرفتند که اطلاعاتی در مورد سطح استرس آنها ارائه می دهد.

شهری که در آن زندگی می کنیم باید چگونه باشد؟ تغییرات ساختاری چگونه بر افرادی که در اطراف آن حرکت می کنند تأثیر می گذارد؟ نقشه‌برداران دانشگاه روهر بوخوم از ابزارهای واقعیت مجازی برای بررسی این سؤالات استفاده می‌کنند، قبل از اینکه پول زیادی صرف اقدامات ساختمانی شود. آنها با استفاده از موتور بازی Unity3، سناریوهایی را به صورت سه بعدی ایجاد می کنند که در آن افراد می توانند تغییرات بالقوه را از طریق غوطه وری تجربه کنند و توانستند ثابت کنند که واکنش فیزیکی به این تجربه قابل اندازه گیری است.

کیل که پیشینه اش روانشناسی است، می گوید: «تا کنون ساکنان و سایر ذینفعان در مرحله برنامه ریزی اقدامات ساخت و ساز مشارکت داشته اند، اما فقط به صورت نظرسنجی، یعنی بیان صریح. روش ما برنامه ریزان فضایی را قادر می سازد تا اثرات ضمنی اقدامات احتمالی را ارزیابی کرده و آنها را نیز در برنامه ریزی لحاظ کنند.

جولیان کیل و مارکو وایسمن از تیم پروفسور فرانک دیکمن یافته های خود را در KN – مجله نقشه برداری و اطلاعات جغرافیایی در 1 مه 2023 و در علوم کاربردی در 13 مه 2023.

بخوان  چین ژنراتور مافوق صوت نظامی خود را معرفی کرد

اقدامات ساختمانی که محیط‌های شهری را متحول می‌کند، هم محیط زندگی افرادی را که به طور دائم در آنجا زندگی می‌کنند و هم افرادی که به طور موقت از آنها بازدید می‌کنند، تغییر می‌دهد. همیشه نمی توان اثرات را از قبل پیش بینی کرد. در چنین مواردی، به بازسازی تنظیمات در یک مدل سه بعدی که افراد می توانند از طریق غوطه وری آن را تجربه کنند، کمک می کند. برای این منظور، نقشه‌برانی که با مارکو وایسمن کار می‌کنند، از نرم‌افزاری استفاده می‌کنند که در ابتدا برای برنامه‌نویسی محیط‌های بازی رایانه‌ای طراحی شده بود.

مارکو وایسمان و همکاران، ایجاد یک سیستم ترافیک شهری تعاملی برای شبیه سازی سناریوهای مختلف ترافیک، علوم کاربردی (2023). DOI: 10.3390/app13106020

ارائه شده توسط Ruhr-Universitaet-Bochum


این برگه یا سند یا نوشته تحت پوشش قانون کپی رایت است. به غیر از هرگونه معامله منصفانه به منظور مطالعه یا تحقیق خصوصی، هیچ بخشی بدون اجازه کتبی قابل تکثیر نیست. محتوای مذکور فقط به هدف اطلاع رسانی ایجاد شده است.





منبع

بهبود برنامه ریزی شهری با واقعیت مجازی

در محیط مجازی می‌توانید یک تقاطع جاده‌ای برنامه‌ریزی شده و جریان‌های ترافیکی احتمالی آن را مشاهده کنید، حتی اگر هنوز به این شکل وجود نداشته باشد. اعتبار: Marco Weißmann

آزمایش‌ها برای هر دو مطالعه به روشی سازگار با آب و هوا و با استفاده از برق از یک سیستم خورشیدی متحرک در سقف ساختمان مؤسسه انجام شد.

Weißmann توضیح می‌دهد: «ما نوعی کیت آزمایشگاهی ایجاد کرده‌ایم که در آن می‌توانید یک محیط را به صورت مجازی و با ترافیک شبیه‌سازی کنید. محققان می توانند از آن برای تجسم مستقیم اثرات تغییرات ساختاری برنامه ریزی شده استفاده کنند: ترافیک چگونه جریان می یابد؟ آیا خودروها و عابران پیاده سر راه یکدیگر قرار می گیرند یا خیر؟

علاوه بر این، فضایی که ما را احاطه کرده است بر رفاه ما تأثیر می گذارد. ما گاهی اوقات متوجه آن می شویم، اما نه همیشه. جولیان کیل می‌گوید: «مثلاً افرادی که برای مدت طولانی در یک خیابان پر سر و صدا زندگی می‌کنند، ممکن است فکر کنند که دیگر حتی صدا را نمی‌شنوند. اما ما می دانیم که از نظر عینی، ساکنان چنین خیابان هایی نسبت به دیگران سطوح استرس به طور قابل توجهی بالاتری را تجربه می کنند.

نقل قول: بهبود برنامه ریزی شهری با واقعیت مجازی (2023، 14 جولای) بازیابی شده در 14 جولای 2023 از

آنها نشان دادند که حجم ترافیک بالاتر در یک خیابان به وضوح آزمایش کنندگان را ناراحت می کند، همانطور که با رسانایی پوست آنها اندازه گیری می شود. برای تأیید یافته‌های آنها، مطالعه‌ای برنامه‌ریزی شده است که اندازه‌گیری‌های فیزیکی بیشتری را انجام دهد که اطلاعاتی در مورد سطح استرس و احساسات مختلف شرکت‌کنندگان از جمله ضربان قلب، فشار خون و اندازه مردمک ارائه می‌دهد.

اطلاعات بیشتر:
جولیان کیل و همکاران، اندازه گیری پاسخ های فیزیولوژیکی به تجسم سناریوهای برنامه ریزی شهری در واقعیت مجازی فراگیر، KN – مجله نقشه برداری و اطلاعات جغرافیایی (2023). DOI: 10.1007/s42489-023-00137-7