رسمی است: مایکروسافت پایان ویندوز 7 و 8 را تایید کرد

“استفاده از مایکروسافت 365 در سیستم عامل های قدیمی تر و پشتیبانی نشده ممکن است به مرور زمان باعث مشکلات عملکرد و قابلیت اطمینان شود. به عنوان یک مشترک ارزشمند مایکروسافت 365، ما می خواهیم به ارائه یک تجربه پایدار مایکروسافت 365 ادامه دهیم. بنابراین، اگر از مایکروسافت 365 در رایانه استفاده می کنید. در حال اجرا ویندوز 7 ما قویاً توصیه می کنیم به ویندوز 10 بروید.”

گوگل کروم 110، که در حال حاضر انتظار می رود در 7 فوریه 2023 راه اندازی شود، آخرین نسخه ای خواهد بود که از نرم افزار قدیمی پشتیبانی می کند.



منبع

مایکروسافت در یک سند پشتیبانی جداگانه در رابطه با نرم افزار جدیدتر نوشت: “به عنوان یادآوری، پشتیبانی از ویندوز 8.1 در 10 ژانویه 2023 به پایان می رسد، در این مرحله دیگر کمک فنی و به روز رسانی نرم افزار ارائه نخواهد شد.”

اگر دستگاه‌هایی دارید که از ویندوز 8.1 استفاده می‌کنند، توصیه می‌کنیم آنها را به نسخه جدیدتر، در حال سرویس و پشتیبانی‌شده‌تر ویندوز ارتقا دهید. اگر دستگاه‌ها شرایط فنی را برای اجرای نسخه جدیدتر ویندوز برآورده نمی‌کنند، توصیه می‌کنیم آن را جایگزین کنید. دستگاهی که از ویندوز 11 پشتیبانی می کند.”

این شرکت اخیراً در نامه ای نوشت: «Microsoft 365 تحت سیاست چرخه زندگی مدرن است که مشتریان را ملزم می کند مطابق با خدمات و سیستم مورد نیاز محصول یا خدمات از جمله استفاده از Microsoft 365 در سیستم عامل ویندوزی که در حال حاضر پشتیبانی می شود، به روز بمانند. -به روز شد سند پشتیبانی ویندوز 7 (در برگه جدید باز می شود).

بخوان  اینترنت G۵ تا قبل از جام جهانی به جزیره کیش می‌رسد

آخرین ناقوس مرگ برای ویندوز 7 و 8.1 چند هفته پیش پس از پایان پشتیبانی مرورگر خود مایکروسافت اج منتشر شد.

هر کسی که از این نرم‌افزار استفاده می‌کند اکنون در معرض خطر حملات سایبری مجرمانی است که از نقص‌ها و آسیب‌پذیری‌های امنیتی فعلی و آینده سوء استفاده می‌کنند و از آنها خواسته می‌شود برای ایمن ماندن فوراً به نسخه‌های جدیدتر ویندوز – به ویژه ویندوز 11 – به‌روزرسانی شوند.

خداحافظ ویندوز 7 و 8

سیستم عامل های قدیمی از امروز، 10 ژانویه 2023 که پایان عمر رسمی آنهاست، دیگر به روز رسانی های امنیتی مایکروسافت را دریافت نخواهند کرد.