اینترنت G۵ تا قبل از جام جهانی به جزیره کیش می‌رسد

شاهکو گفت: اینترنت G۵ تا قبل جام جهانی به جزیره کیش می‌رسد و کاربران این جزیره می‌توانند از این سرویس استفاده کنند.تا پایان سال ۱۴۰۳ برای بیست میلیون خانوار پوشش اینترنت خواهیم داشت.

رییس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: مصرف اینترنت موبایل از ۹۰۰ هزار به یک میلیون ترابایت در ماه رسیده است، این در حالی است که مصرف اینترنت ثابت «نصف» موبایل و برخلاف رویه جهانی ست.

وی تصریح کرد: اگر افزایش تعرفه ای در حوزه سیار نداشته باشیم، در آینده شبکه ای برای سرویس دهی به مردم نخواهد ماند.

عباسی شاهکوه رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی
گفت: در یک سال گذشته دیتای فعال گوشی‌های همراه نود میلیون بود که در حال حاضر به نود و هشت میلیون رسیده است. همچنین مصرف اینترنت موبایل از نهصد هزار ترابابت به یک میلیون ترابایت در ماه رسیده است.

 



منبع

بیشتر بخوانید


 

وی همچنین نجات بخش های ثابت و سیار از چالش های کنونی را در گرو توسعه شبکه فیبرنوری دانست.


او گفت : تا پایان سال بیش از ۶۰۰ سایت می‌توانند از اینترنت G۵استفاده کنند.شبکه مخابرات نیاز به بازسازی دارد. فیبر نوری می‌تواند باعث افزایش کیفیت زیر ساخت شبکه‌‌های مخابرات شود.

شاهکوه هشدار داد تا دو سال آینده شبکه‌های موبایل هم به بحران شبکه‌های ثابت دچار خواهند شد. باید مشکلات زیر ساختی را حل کنیم تا مجبور نباشیم تعرفه‌ اینترنت را افزایش دهیم، اگر این امر را انجام ندهیم شبکه اینترنتی خوبی نخواهیم داشت تا مردم بخواهند از آن بهره ببرند.

بخوان  کاهش وزن ناخواسته در سالمندان سالم باعث کاهش طول عمر می‌شود

رئیس سازمان تنظیم مقررات و ارتباطات رادیویی گفت: در سال‌های اخیر، شبکه ثابت توسعه خوبی نداشته و وضعیت درآمدی اپراتورها نیز خوب نبوده است.

عباسی شاهکوه درباره اقدامات انجام شده در خصوص نسل پنجم تلفن همراه هم عنوان کرد: روی مقوله نسل پنجم ارتباطی کار خوبی شروع شد و اکنون حدود ۱۰۰ سایت روشن در کشور داریم و امیدواریم تا انتهای سال این تعداد به ۶۰۰ برسد و همچنین کیش به جزیره کاملا تحت پوشش خدمات نسل پنجم و فیبرنوری تبدیل شود.

معاون وزیر ارتباطات و فناوری اطلاعات اشاره ای به وضعیت نابسامان تعرفه ها در بخش اینترنت موبایل نیز داشت و گفت: مشکل درآمدی که اکنون اپراتورهای تلفن همراه دارند، به دلیل این است که طی چند سال اخیر در حوزه تعرفه گذاری خوب کار نشد.

تعرفه های موبایل باید افزایش یابد 

او ادامه داد: مصرف اینترنت ثابت حدود پانصد هزار ترابایت در ماه است که در مقایسه با کشورهای دیگر بسیار پایین‌تر است.