کشف فسیلهای زنده ۵۵۰ میلیون ساله در ایالت آریزونا!

ویدیوی لیبوویچ، چهار تریوپس را نشان می‌دهد که در یک حوضچه کم‌عمق درون ساختار سنگی خیره‌کننده‌های شنا می‌شود.

به دنبال این باران، صدها شبیه به نعل اسب از تخم‌های ریز بیرون آمدند و در اطراف دریاچه‌ای بودند که در منطقه «یادبود ملی ووپاتکی»(Wupatki National Monument) در حدود ۳۰ مایل از شهر فلگستف ایالت آریزونا شکل گرفته بودند. این منطقه در یک پست فیسبوکند: آنها در عرض یک هفته به نوشتن بزرگسالان می‌رسند، مثل می‌سازند و تخم‌های بیشتری می‌گذارند تا این چرخه تکرار شود.

لیبوویچ در توضیح این ویدئو: ما خیلی خوش شانس هستیم که در زندگی جهانی می‌کنیم که مانند این تریوپس‌ها، قدیمی‌ترین‌های موجود شناسایی‌شده روی سیاره است.

دیدن تریوپس به ندرت اتفاق می‌افتد اما مشاهده دیگری نیز در سال گذشته و دوباره در آریزونا گزارش شد. یک باران موسمی در ماه اکتبر، سخت‌پوستان عجیب و غریب را از خواب چند دهه‌ای بیدار کرد.

کشف فسیلهای زنده ۵۵۰ میلیون ساله در ایالت آریزونا!

تریوپس‌ها به عنوان «میگوی دایناسور» نیز بیرون می‌شوند زیرا ظاهری آنها نسبت به فسیل‌های مربوط به دوره «دوونین» (Devonian) کمی تغییر کرده است.

انتهای پیام



منبع این موجودات دارای دو چشم مرکب بزرگ و یک چشم کوچک یا چشم ساده وسط سر هستند که به دستگاه های نورکامل هستند و به تشخیص دادن نور کمک می کنند.

لیبوویچ در حساب اینستاگرام خود، ویدئویی را به اشتراک گذاشت و نوشت: من گیج شده بودم که چرا در وسط بیابان و در یک گودال، موجودات زنده‌ای وجود دارند. چگونه چنین چیزی ممکن است؟ تخم‌های این موجودات را می‌توانم به حال خود رها کنم. هر چه آب به آنها برخورد کند، فعال می‌شوند و زندگی آنها آغاز می‌شود.

بخوان  هابل برای اولین بار جرم یک ستاره مرده را اندازه گرفت

گروهی از فسیل‌های زنده که از حدود ۵۵۰ میلیون سال پیش در این سیاره وجود داشت، توسط یک گردشگر که در حال بررسی یک ساختار سنگی برجسته در آریزونا بود، مشاهده شد.

تریوپس که آن را از یک اصطلاح یونانی برای «سه‌چشم» گرفته است، گاهی اوقات به خاطر دم بلند آویزان خود، «میگوی بچه‌قورباغه‌ای» و گاهی اوقات به خاطر پوسته روی سر خود، «سپرمیگو» نامیده می‌شود.

کشف فسیلهای زنده ۵۵۰ میلیون ساله در ایالت آریزونا!

کشف فسیلهای زنده ۵۵۰ میلیون ساله در ایالت آریزونا!

موج، یک ساختار 100 میلیون ساله است که از تپه‌های ماسه‌ای ساخته شده و به مرور زمان تبدیل شده است. تپه‌های ماسه‌ای روی هم قرار می‌گیرند و با رسوب نمک‌های کلسیم که لایه‌های عمودی و افقی را می‌کند، صاف می‌کنند.

«آدار لیبوویچ» (Adar Leibovitch)، گردشگر 29 ساله، در حال بازدید از یک ساختار سنگی بود که یک موجود عجیب و غریب و سه‌چشم را در یک گودال دید.

به گزارش ایسنا و به نقل از دیلی میل، گروهی از اسپرمیگوهای موسوم به «تریوپس» (Triops) که قدمتشان به ماقبل تاریخ می‌رسد و قبلاً در کنار دایناسورها زندگی می‌کنند، هنگام شنا کردن در حوضچه‌های آب درون ساختاری سنگی موسوم به «موج» (The Wave) دیده می‌شوند و از آنها می‌بینند. فیلم گرفته شد.