تحول در رانندگی با یک صفحه نمایش جدید در خودروها

صفحه‌نمایش هاد را ارائه می‌کند که در نمایشگر سرنشینان نیز قابل مشاهده است و یک تصویر مجازی بسیار عالی را من می‌کند که برای همه عکس‌هایی که در خودرو حضور دارند می‌توانند مشاهده کنند. معرفی چنین نمایشگری راه را برای سازندگان خودرو در زمینه توسعه نوآوری‌های بیشتر در طراحی داشبورد هموار می‌کند.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی، کانتیننتال آگ (Continental AG) که با نام «کونتی» نیز به عنوان بزرگترین خودرو شناخته می‌شود و از شرکت‌های تولیدکننده قطعات سبک و سنگین در کشور آلمان می‌شود برای دریافت جایزه نوآوری برای صفحه‌نمایش روبرویی (HUD) خود در نمایشگاه CES ۲۰۲۳.

انتهای پیام



منبع

کانتیننتال آگ، شرکتی با بیش از یک و نیم قرن قدمت، فناوری‌هایی را توسعه داده است که امکان جابجایی ایمان، کارآمد و افراد هوشمند و وسایل نقلیه را می‌کند. بر اساس اخبار وب سایت این شرکت، فناوری‌های توسعه یافته توسط این شرکت به طور مستقیم در خودروهای الکتریکی (EV) برندهای محبوب فولکس واگن، بی ام و و فورد استفاده می‌شود.

نمایشگاه CES یک نمایشگاه تجاری فناوری است که در ژانویه هر سال در لاس وگاس برگزار می شود. نمایشگاه فناوری CES امسال از روز سه‌شنبه سوم ژانویه (۱۳ دی) آغاز می‌شود و دو روز اول آن به خبرنگاران اختصاص داده می‌شود. در روز پنجشنبه پنجم ژانویه(۱۵ دی) در این نمایشگاه به روی عموم باز خواهد شد. این نمایشگاه تا روز یکشنبه هشتم ژانویه(۱۸ دی) ادامه خواهد داشت.

یک شرکت آلمانی بعدی جلوا یک صفحه‌نمایش-سری یا نمایشگر روبرویی یا هاد(Head-up display) است که این فناوری را می‌تواند رانندگی افراد را در آینده تغییر دهد.

بخوان  اوبر توسط گروهی از نوجوانان هک شده است

در نمایشگاه CES ۲۰۲۳، کانتیننتال آگ به دلیل نوآوری در فناوری خودرو و فناوری پیشرفته برای صفحه‌نمایش روبرویی(HUD) جایزه دریافت خواهد کرد. نمایشگر روبرویی، نمایشگر فرانما است که اطلاعات را در جلوی دید و منظر بیننده قرار می دهد، بدون اینکه بیننده باید جایی دیگر را بنگرد، نمایش می دهد. نمایشگرهای هاد در آغاز برای هواپیماهای نظامی طراحی شده بودند، ولی هم‌اکنون در هواپیماهای تجاری، تانک و وسایل دیگر از جمله خودروها نیز می‌شوند. این راه برای ایجاد زاویه درست نگاه عین راننده است تا رانندگان طراحی تمام اطلاعات حیاتی در مورد ایمنی خودرو را در جلوی چشم خود دریافت کنند و در حال حاضر نیز همچنان حواس‌شان به جاده و رانندگی باشد.

سال است که فناوری‌های توسعه‌یافته کانتینتال آگ وارد بخش جایزه نوآوری در CES شده‌اند. در نمایشگاه امسال از برگزیدگان (شرکتهای برگزیده) در 28 تقدیر می‌شود و کانتیننتال آگ نیز برای هفتمین سال متوالی برای دریافت این جایزه انتخاب شده است.