تبدیل درختان کریسمس به سوخت تجدید پذیر

دکتر مک گرگور، مدرس ارشد گروه مهندسی شیمی و بیولوژیکی در دانشگاه شفیلد می‌گوید: یکی از کارهایی که ما برای جذب کربن دی اکسید می‌کنیم، استفاده از یک فلز برای حرکت و تسریع واکنش است. این کار می‌تواند ناکارآمد و پرهزینه باشد، بنابراین ما به برخی از کارهایی که قبلاً با برگ‌های سوزنی درخت کاج انجام داده بودیم، بازگشتیم، زیرا متوجه شدیم که به طور بالقوه می‌توانیم از آنها برای تحریک و تسریع تبدیل کربن دی اکسید به اسید فرمیک استفاده کنیم .

دانشمندان می‌گویند درختان کریسمس قدیمی و مورد استفاده قرار می‌گیرند به سوخت‌های چند پذیرنده و سایر محصولات مفید بازیافت کرد و دیگر به نظر می‌رسد دفع و دفن میلیون‌ها درخت از جشن سال نوی میلادی لزومی ندارد.

به گزارش ایسنا و به نقل از آی‌ای، بر اساس بیانیه مطبوعاتی دانشگاه شفیلد، یک پژوهش جدید نشان می‌دهد که برگ‌های سوزنی درخت‌های کاج را که برای جشن کریسمس استفاده می‌کنند و دور ریخته می‌شوند، می‌توان برای تولید سوخت‌های غیرقابل پذیرش و مواد شیمیایی با ارزش آن را هم فقط با استفاده از آب به عنوان حلال مورد استفاده کرد. بهره‌برداری قرار داد.

فرناندز در پایان گفت: این پژوهش با این نتایج، یک استراتژی جدید برای ارزش گذاری CO2 و زیست توده باقیمانده (فرآیند استفاده از مواد زائد و تبدیل آنها به محصولات مفیدتر) برای تولید سوخت‌های غیر پذیرنده و مواد شیمیایی با ارزش فقط با استفاده از آن افزوده می‌شود. آب به عنوان حلال تعیین می‌کند. واکنشی همزمان که روند را ساده تر و کارآمدتر می کند.

این اسید فرمیک به دست آمده از این روش، کاربردهای مفید زیادی دارد. به عنوان مثال، می‌توان به طور قابل توجهی در سلول‌های سوختی برای و انتقال هیدروژن استفاده کرد که می‌تواند به عنوان منبع انرژی مورد استفاده قرار گیرد.

بخوان  رباتی که به سالمندان قدرت کوهنوردی می دهد

ماریا آندرز-فرناندز، دانشجوی دکترای دانشگاه وایاد و سرپرست این پژوهش جدید می‌گوید که پژوهشگران به جای واکنش فلز و کربن دی اکسید می‌توانند کربن را برای واکنش با برگ‌های سوزنی کاج و آب در بالا جذب کنند.

پژوهش‌های گذشته نشان می‌دهند که ساختار شیمیایی برگ‌های سوزنی کاج را می‌توان به یک محصول مایع (روغن زیستی) تجزیه و تحلیل کرد و می‌توان آن را در تولید شیرین‌کننده‌ها، رنگ، چسب‌ها و سرکه و یک محصول جانبی جامد موسوم به بیوچار (bio-char) استفاده کرد. کرد که می‌تواند در سایر روش‌های شیمیایی صنعتی استفاده شود.

تولید اسید فرمیک

انتهای پیام



منبع

وی افزود: در این فرآیند، کربن دی اکسید به عنوان بی‌کربنات سدیم معرفی می‌شود که معمولاً به عنوان جوش شیرین یا بی‌کربنات سودا شناخته می‌شود. این تبدیل با ترکیبی از کربن دی اکسید شده است که در پژوهش های قبلی روی برگ سوزنی کاج وجود ندارد، نشان داده می شود که این دو ماده تولید شده را تبدیل می کند و آن را تولید می کند و در این مورد، محصول را که اسید فرمیک است، بیشتر می کند. .

موارد دیگر از آن عبارتند از استفاده به عنوان نگهدارنده غذا و یک عامل ضد دارو در خوراک دام. علاوه بر این، می‌توان از آن برای تولید چرم مصنوعی و لاستیک نیز استفاده کرد.

علاوه بر هزینه‌ها، دفع و دفن این درختان، هر یک از تولید گازهای گلخانه‌ای آزاد می‌کند که شامل گاز متان می‌شود.

می‌گویند تنها در بریتانیا تخمین زده می‌شود که ۷ میلیون درخت در پایان فصل تعطیلات به محل‌های دفن روانه می‌شوند.

بخوان  یا «آلتمن» برمی‌گرداند یا همگی استعفا می‌دهیم!
پژوهش‌های جدید نشان می‌دهند که نیازی به این کار نیست، زیرا درختان کاج را می‌توان بازیافت کرد. این بر اساس پژوهش‌های سال ۲۰۱۸ است که نشان می‌دهد می‌توان محصولات مفیدی را از مواد شیمیایی تولید شده از برگ‌های سوزنی درخت کاج تهیه کرد.

انتشار گاز خطرناک متان