خطر جزیرهای شدن جهان تکنولوژی 1 بیتی

دیگر کسی نیست که با وجود اینرتنت، سایت و اپلیکیشنها، بخواهد شماره تلفن رفیقش را دفترچه یادداشت کند یا اینکه بخواهد کسب و کار خود را از طریق روزنامه معروف کند. نحوه ی استفاده از دستگاه هایی مثل تلفن های همراه، کامپیوترها و تبلت ها، به شدت برای بدن مضر است. در این روش حق استفاده از تکنولوژی به وسیله شرکت دیگری خریداری می شود. تکنولوژی ابزاری است که به وسیله آن می توانیم به اهداف خود دست یابیم. تکنولوژی عبارتست از روش انجام کارها به وسیله ما. استفاده ی زیاد از این دستگاه ها می تواند چشم ها را خسته می کند و باعث بروز مشکلی به نام خستگی چشم شود. استفاده از این روش مستلزم برقراری ارتباطاتی مستحکم با عرضه کننده ی تکنولوژی است. اینکار مستلزم وجود کادر فنی قوی و حمایت مالی از فعالیت های تحقیقاتی است.

با استفاده از تقویت زمینی، می تواند به میزان میلی متر برسد. این سیستم به خودروهای خودران کمک میکند که با استفاده از خط عبوری در مسیری صحیح حرکت کنند و میزان ریسک و خطرات را به میزان قابل توجهی کاهش میدهد. ارتباط میان این دو مسأله به قدری قوی است که روانشناسان می توانند از بیمارانی که از افسردگی و اضطراب رنج می برند در مورد میزان استفاده ی آن ها از شبکه های اجتماعی سؤال کنند و به آن ها بگویند که ممکن است نشانه هایی که در آن ها وجود دارد با استفاده از شبکه های اجتماعی مرتبط باشد.

متاسفانه، نقش تکنولوزی در زندگی امروزی ما عمیقتر از چیزی است که فکر میکنیم. گوگل هم ما همواره آنالیز میکند که ببیند چی جستجو میکنیم تا ما را بیشتر از پیش به خود معتاد کند. برخلاف زمانی که هندزفری در گوشتان است، هنگام استفاده از یوفونی هیچ مانعی بین مسافر و خدمه نیز وجود ندارد و در عین حال که درون گوش هیچ چیزی قرار نمیگیرد، صدا را با بهترین کیفیت خواهید شنید. علاوه بر این منابع در پایتون زیاد و اکثر کتابخانه ها برای استفاده در پایتون پیادهسازی شدند. منابع محدود بودند، آموزشها محدود به کلاس درس بود، تجهیزات درسی تقریبا 0 بود، زمان رفت و آمد زیاد بود و … در حقیقت، این مسأله باعث محدود شدن تفکر خلاقانه و خالص ما می شود، چون عادت می کنیم فوراً هر چیزی را در اینترنت جستجو کنیم تا جواب سؤال هایمان را به سرعت پیدا کنیم. زیرا از روی نوآوری ها و ایده ها میتوان به تکنولوژی ها دست پیدا کرد. جان هوگلند این رهیافت ها برای هوش مصنوعی را “Good Old Fshioned AI” (به طور مخفف”GOFA”) نامید. کسانی که روزانه دو ساعت یا بیشتر به طور پیوسته به صفحات دستگاه های الکترونیکی خیره می شوند، بیشتر دچار این مشکلات می شوند.

توسعهٔ پایدار به عنوان یک فرایند در حالی که لازمهٔ بهبود و پیشرفت است، اساس بهبود وضعیت و رفع کاستیهای اجتماعی و فرهنگی جوامع پیشرفته را فراهم میآورد و باید موتور محرکهٔ پیشرفت متعادل، متناسب و هماهنگ اقتصادی، اجتماعی و فرهنگی تمامی جوامع و به ویژه کشورهای در حال توسعه باشد. انسانها این روزها تنها با چند کلیک ساده میتوانند به هر اطلاعاتی یا آموزشی دسترسی داشته باشند، اما کو حال و حوصله این کارها؟ به این ترتیب نیاز به هدست یا هندزفری شخصی را از بین میبرد، فقط باید گوشیهایی که در صندلی تعبیه میشوند را طوری تنظیم کنید که در عین حال که سرتان راحت به صندلی تکیه داده میشود، صدای موسیقی یا فیلم مورد نظرتان را نیز بشنوید.از این تکنولوژی، که نتیجه همکاری شرکت سافران سیت و شرکت Devialet است، در نمایشگاهی با عنوان امکانات داخلی صنعت هوایی رونمایی میشود و عملی شدن آن فعلا فقط برای صندلی های مسافران بلیط هواپیما فرست کلاس و بیزنس کلاس خواهد بود. در ادامه درباره این تکنولوژی جدید در سفرهای هوایی بیشتر بدانید.هیچ پروازی بی سر و صدا نیست! در چنین شرایطی شانس کمتری برای رشد توانایی «شیوایی بی کلام» (Silent Fluency) وجود دارد که در تعاملات رو در رو شکل می گیرد.

چه بخواهید چه دوست نداشته باشید دیگر علم و تکنولوژی جدیدی به اسم هوش مصنوعی وارد زندگی بشریت سایت 1biti شده است. از قابلیت های هوش مصنوعی امکان تشخیص احساسات از روی حالت صورت است. بجای گل، با او ویدیو کال برقرار کنید و کلامی احساسات خود را بیان کنید، … نوع 3 یا نظریه ذهن که یک اصطلاح روانشناسی است، از قابلیت درک احساسات برخوردار است. تحقیقات انجام شده در این زمینه، رابطه ای را بین نرخ اتوماسیون و افزایش مرگ و میر ناشی از ناراحتی به فرم خودکشی یا مصرف بیش از حد دارو به دست آورده اند. بلاکچین با الگوریتم های جامع کار می کند که تا حد زیادی نفوذ به آن را غیرممکن می کند. استفاده ی بیش از حد از این وسایل می تواند باعث تاری دید یا دوبینی و افزایش حساسیت به نور هم شود. نمونه ای از یکی از این تراشه ها، Tensor Processing Unit (TPU)گوگل است که آخرین نسخه آن از سرعت بیشتری برخوردار است و در آن از مدل های مفید یادگیری ماشین که با استفاده از کتابخانه نرم افزاری TensorFlow گوگل ساخته شده استفاده گردیده است و آن ها می توانند اطلاعات را از داده ها استنباط نموده و همچنین امکان تفسیر میزان آموزش را نیز دارا هستند.این تراشه ها صرفا جهت آموزش مدل هایی برای DeepMind و Google Brain استفاده نمی شوند ، بلکه از مدل هایی که پایه و اساس Google Translate و تشخیص تصویر در Google Photo است استفاده می شوند ، و همچنین خدماتی به عموم مردم ارائه می دهد که با استفاده از Google TensorFlow Research Google می توانند مدلهای یادگیری ماشینی بسازند.

بخوان  10 بسیار مؤثر نکات برای کمک به شما تکنولوژی Higher

در بیشتر موارد دادههای آموزش، تست و اعتبارسنجی روشهای دستهبندی نباید باید همپوشانی داشته باشند تا میزان کارایی پروژه روی دادههایی بررسی شود که پیش از این شبکه با آنها سر و کار نداشته است. اول اين كه موضوع ادراكی صوت را كاملاً از صورت مساُله حذف كند و اين تست هوشمندی را درگير مباحث مربوط به دريافت و پردازش صوت نكند و دوم اين كه بر جهت ديگری هوش مصنوعی به سمت نوعی از پردازش زبان طبيعی تاكيد كند. ناظرین سازمان فضایی در تمام فرآیندهای مربوط به طراحی، ساخت و تست حضور داشتند و گام به گام اسناد و مدارک تایید شده تست را مشاهده کرده اند. در ماه مه، این شرکت اعلام نمود که آکیلس بالاخره اولین محصول تجاری اش را در ابتدای سال آینده میلادی به فروش خواهد رساند. فروش محصولات اپل در سراسر جهان سیری صعودی دارد. امروزه همهی کمپانی از تغییر در نحوهی فروش محصولاتشان میگویند؛ سئو به داد کسانی آماده است که دانشی در خصوص بازاریابیهای اینترنتی ندارند! کمپانیها بهواسطه اینترنت محصولاتشان را به شما میفروشند. این تبدیلگر متن با استفاده از هوش مصنوعی تصاویر دریافتی را پردازش کرده و سپس متن آن را استخراج میکند.

ایده ها و نوآوری ها نیز در این مسیر بی تاثیر نیستند. جدا از بازار تلفن همراه، دانستن سال تاسیس شرکت های بزرگ تکنولوژی مانند اپل، مایکروسافت، گوگل، آمازون، تسلا و غیره نیز خالی از لطف نیست. این بررسیها نشان میدهد که یکی از مدیران عامل شرکت بزرگ اوراکل عنوان پردرآمدترین مدیر عامل صنعت تکنولوژی دنیا را به خودش اختصاص داده است. یافتههای این پژوهش بینشهای جدیدی هم برای پژوهشگران آکادمیک و هم برای مدیران فراهم کرده است که در ادامه بدان پرداخته میشود. در ادامه به ۹ آفت تکنولوژی برای بشریت میپردازیم. در ادامه به بررسی ویژگیهای زبان برنامه نویسی مخصوص هوش مصنوعی پرداخته میشود. اما در صنایع گوناگون، تقاضای بسیاری برای استفاده از قابلیتها و کاربردهای هوش مصنوعی وجود دارد؛ به ویژه در سیستمهای پاسخگویی به پرسشها که از آنها میتوان در مشاورههای حقوقی، تحقیقات مربوط به ثبت اختراع، اعلام هشدار و پژوهشهای پزشکی استفاده کرد. تحقیقی در آمریکا نشان داد، جوانان بزرگسالی که ۷ تا ۱۱ ساعت از شبکه های اجتماعی استفاده می کردند، ریسک افسردگی و اضطراب در آن ها ۳ برابر بیشتر از کسانی بود که ۲ ساعت یا کمتر از این شبکه ها استفاده می کردند. گاهی مرزهای صنعت را چنان تنگنظرانه تعریف می کنیم که بیشتر بر روی یک محصول یا خدمت خاص متمرکز میشویم و گاه چنان باز تعریف میکنیم که عملاً «صنعت» و «اقتصاد» یک معنا پیدا میکنند.

شرکتها از ابزارهای هوش مصنوعی برای ایمن نگهداشتن اطلاعات کارمندان/مشتریان و جلوگیری از هرگونه ضرر ناشی از حملات امنیت سایبری برای کاهش این خطای استاندارد استفاده کردهاند. در بخش بعدی این مقاله، به شرح و بررسی این موضوع پرداخته شده است که سادهترین و بهترین زبان برنامه نویسی هوش مصنوعی برای یادگیری چیست. از آنجا که انسان انتخاب می کند چه داده هایی باید برای آموزش یک برنامه هوش مصنوعی استفاده شود ، پتانسیل تعصب انسانی ذاتی است و باید از نزدیک مورد بررسی قرار گیرد. استفاده ی طولانی مدت و بی وقفه از دستگاه های دیجیتالی اغلب با نشستن طولانی مدت همراه است، چه پشت میز باشد، چه روی مبل و چه در رختخواب. بد نشستن و ایستادن نه فقط برای پشت و گردن مشکل ایجاد می کند، بلکه اثرات روانی مخربی هم دارد، از جمله کاهش عزت نفس و افت روحیه، کم شدن جسارت و بازدهی و افزایش گرایش به یادآوری چیزهای منفی.

بخوان  معرفی انواع دوربین مدار بسته و ویژگی های آن

مثلاً سیستم گرمایش/سرمایش منزل میتواند با توجه به ساعت ورود و خروج شما، دمای منزل را تنظیم کند تا در هزینهها صرفهجویی شود. چاپ سهبعدی وارد زندگی ما شده و از کفش تا مدل خانه، میتواند توسط چاپگرها، ساخته شود. این بخشها شامل حالت ابتدایی (Initial State)، مجموعهای از اعمال (Actions)، یک مدل گذار (Transition Model) که نتایج آن اعمال را توصیف میکند، یک تابع آزمایش هدف (Goal Test) و یک تابع هزینه مسیر (Path Cost) است. با استفاده از کدهای زیر، مدل بازیابی میشود. برای ارزیابی این نوشتار کوتاه، ما باید روی یادگیری ماشین (ML) به عنوان بخشی که شاخهای از هوش مصنوعی که بیشتر مورد استفاده قرار میگیرد تمرکز کنیم. قرار نیست تاثیر هوش مصنوعی بر آینده تاریک باشد بلکه قرار است آینده ای روشن برای ما به ارمغان بیاورد. AlphaGo نیز قادر به ارزیابی حرکتهای آینده نیست، اما برای ارزیابی پیشرفتهای بازی کنونی به شبکه عصبی خود متکی است و این باعث میشود برتری نسبی نسبت به Deep Blue در یک بازی پیچیدهتر بهدست بیاورد. یوفونی تکنولوژی است که نیاز به هدست شخصی را نیز از بین برده، در عوض اسپیکرها به طور اختصاصی داخل هر صندلی قرار گرفتهاند و کنترل صدای آن نیز به راحتی توسط مسافران انجام میگیرد.

الگوریتمهایی که برای تحلیل بازار آموزش دیدهاند میتوانند لحظهبهلحظه بازارهای مالی را رصد کنند و با اطلاعاتی که جمعآوری میکنند تصویر واضح و دقیق از وضعیت هر سهم در بازار ارائه دهند. بزرگترین و موفقترین شرکتهای جهان امروزه از هوش مصنوعی برای بهبود عملکرد و کسب مزیت نسبت به رقبای خود استفاده میکنند. فقط یادتان باشد که چطور از تکنولوژی استفاده میکنید؛ چونکه تکنولوژی بعد از جنگ، گرسنگی و کرونا، بدترین آفت قرن 21 هم هست! یادتان هست که حتی امروزیها میگویند که اگر قدیمیها به مشکلی بر میخوردند، همهی اطرافیان به کمکشان میآمدند. اگر در صنایع نوآوری و ابتکار ها بکار گرفته شوند این نوآوری ها با فراهم سازی زمینه ها به تکنولوژی خلق می شوند و تاثیر ویژه و بخصوصی در صنایع و صد البته اقتصاد می گذارند. ما امروزه در دنیایی زندگی می کنیم که جوانان آن همه جا با خود یک گوشی هوشمند و لپ تاپ به همراه دارند و از سن کودکی ساعت ها از طریق دستگاه های الکترونیک به یکدیگر پیغام می دهند. را بهیاد میآورند. بههرحال هوش مصنوعی امروزه در ذهن و فکر بسیار از ما کاربران دنیای فناوری جا خوش کرده است و تا آیندهی نامعلوم هم جزوی از زندگی ما خواهد بود.

در هر حال هواپیما برای همه این مسافران جا دارد، ولی سایرین نیز مجبور نیستند در پرواز طولانی با این سر و صداها کلافه شوند. طبق اعلام سازمان جهانی بهداشت، ۶۰ تا ۸۵ درصد از مردم دنیا – هم در کشورهای توسعه یافته و هم در کشورهای در حال توسعه – سبک زندگی بدون تحرکی دارند. اگر به این مباحث توجه ویژه ای شود شرکت ها و سازمان ها جهت یافته و به سمت ایجاد تکنولوژی های جدید روانه می شوند. مدیریت تکنولوژی از دیدگاه تخصصی رشتهای است که علوم پایه، مهندسی، علوم انسانی و دانش و روشهای مدیریت را یکپارچه میکند و بر تکنولوژی به عنوان عامل خلق ثروت توجه میشود.

متاسفانه این خدمات فعلا در پروازهای کلاس اکونومی در دسترس نخواهد بود، اما در آیندهای نزدیک این اتفاق نیز ممکن است رخ دهد. از سوی دیگر، نگرانی بابت صداهای اضافی نیز وجود نخواهد داشت.همچنین در طول پرواز، مسافران صدایی جز آنچه خودشان تمایل دارند، نخواهند شنید. اگر تا به حال در فروشگاه های آنلاین خرید کرده باشید، حتما دیده اید که در هنگام خرید یک محصول، محصولات دیگری نیز به شما پیشنهاد می شود تا در صورت تمایل آن ها را خریداری کنید. شناسایی و ارزیابی این تکنولوژیهای در حال ظهور کمک شایانی به درک تحولات دنیا خواهد کرد ضمن این که امکان تجزیه و تحلیل متخصصان عرصههای مختلف را در آمادهسازی این بسترها فراهم میکند.

بخوان  نقشه دانش فناوری های هوش مصنوعی و دسته بندی آنها - راهنمای جامع 1 بیتی

تکنولوژی همه جا سرک کشیده است؛ از هوا، آب، آموزش و تحصیلات عالیه، تجارت و بیزنس، برق، مارکتینگ، ذخیره سازی دیتا، آفیس، ارتباطات، ماشینها، پارک کردن سفر کردن، غذا، خرید کردن، بانک و هر چیز دیگری که فکر را بکنید. ما انسانهای رباتیکی هستیم که بجای فکر کردن و درک و تحلیل مسائل ساده روزمره امروزی به سراغ گوگل میرویم. فکر میکنم که با وجود تبلیغات اینترنتی رایگان و محتواهای جذاب اینترنتی دیگر کمتر کسی وجود دارد که بخواهد از طریق پیامک یا کاغد بازاریابی کند. بزرگ یا کوچک هم ندارد، تقریبا شاید همه دیگر بعد از یک روز ست کاری، سرشان تو گوشی هوشمند و گشت و گذار کردن تو سوشال مدیا هستند! در این نقشهبرداری اطلاعاتی مانند توپوگرافی زمین و بررسی خاک وجود دارد که کار را برای آنالیز کردن خاک راحتتر می کند. همچنین شما عزیزان میتوانید فایل مقاله بررسی مهم ترین تفاوت های هوش مصنوعی و یادگیری ماشین را به صورت رایگان دریافت کرده و در فرصت دیگر نیز به مطالعه آن بپردازید. این الگوریتم پس از دریافت یک مساله جدید بر اساس نحوه حل معادلات قبلی، راه حل آنرا پیش بینی می کند.

به حدی که هیچ تعریف واحدی از این رشته به طور کلی پذیرفته نشده است. به گزارش خبرنگار ایمنا، در تعریف هوش مصنوعی(Artificial intelligence) باید گفت که شاخهای از علوم کامپیوتر است و در آن به ساخت ماشینهایی هوشمند پرداخته میشود که مانند انسانها عمل میکنند و واکنش نشان میدهند. اولین مرحله برای پیادهسازی یک پروژه هوش مصنوعی انتخاب زبان و ابزار مناسب برای آن است. به گزارش “ورزش سه”، استرالیا اولین کشور آسیایی در فوتبال خواهد بود که از تصاویر ویدیویی برای تشخیص صحنه های مشکوک فوتبال استفاده خواهد کرد. اولین بار در سال ۱۸۶۳ میلادی بود که شیمیدانی به نام جولیوس ویلبراند تلاش کرد تا رنگ زردی برای لباس بسازد. به همین دلیل هر بار شرکت های مختلف تکنولوژی ساخت و تولید تجهیزات هواپیمایی به دنبال راهکارهایی برای راحتتر سفر کردن مسافران هستند. ابتکار و فناوری می توانند نقش بخصوصی در پیشرفت استراتژی شرکت ها و سازمان ها و حتی صنایع باشند.

یعنی از آنچه که دریافت میکند، یاد بگیرد. کابینهای هواپیما شلوغ هستند، چه بخواهد سر و صدای ناشی از گفت و گوی مسافران یا صدای یک کودک کلافه از پرواز که شروع به گریه میکند، شما را درگیر خود خواهد کرد. این مسأله می تواند نشانه هایی مثل سردرد، سخت شدن تمرکز، آبریزش، خشکی، سوزش، درد یا خستگی چشم ها داشته باشد. یکی از بحث برانگیزترین مباحثی که این روز ها در فناوری و تکنولوژی بسیار از آن یاد می شود، درس هوش مصنوعی است. هوش مصنوعی فنآوری است که رفتار انسان را شبیهسازی کرده و دادههای مربوط به رفتار و واکنشهای انسان را می­آموزد تا به این سوال پاسخ دهد که چگونه میتوان کار و زندگی انسان را بهینه کرد. این یعنی پرواز شما بدون سر و صدا و باکیفیت هرچه تمامتر به مقصد خواهد رسید.حتی میتوانید از طریق دستگاه خود با بلوتوث به سیستم متصل شوید، بلندگوهای صندلی را تنظیم کنید و از آنچه میخواهید بشنوید و تماشا کنید، لذت ببرید. به این ترتیب وقتی بلیط هواپیما خود را به یک مقصد دور خریداری میکنید، دیگر صداهای اطراف در پروازهای طولانی شما را آزار نخواهند داد. این شرکت که تولید کننده صندلی های هواپیمایی برای مسافران و خدمه پرواز محسوب میشود، برای اینکه حین پروازهای طولانی مسافران از راحتی و آرامش بیشتری برخوردار باشند، راهکار جدیدی را ارائه میدهد.