معرفی انواع دوربین مدار بسته و ویژگی های آن

در ضمن، این نوع از دوربین های مدار بسته برای توسعه سیستم های امنیتی و نظارتی از انتخاب های کاربردی به شمار می روند. به عبارت دیگر، دستگاه DVR، وظیفه ضبط تصاویر در سیستم دوربین های مدار بسته را بر عهده دارد. کیفیت تصاویر این مدل از دوربین ها بر اساس معیار مگاپیکسل سنجیده می شود. این مدل از دوربین های نظارتی، معمولا به شکل مکعب مستطیل ساخته می شوند. این نوع از دوربین ها دارای ظاهری به فرم مکعب مستطیل یا استوانه ای می باشند. به همین جهت، انتقال تصاویر در این نوع از دوربین ها، با کیفیت و رزولوشن بسیار بالایی صورت می گیرد. در این نوع دوربین نظارتی نمایش جزئیات و شفافیت و رزولوشن از عامل های تعیین کننده به حساب می آید. نمونه ای جدید از دوربین های مدار بسته آنالوگ قابلیت نمایش تصاویر به صورت HD را دارند. ضمنا، قابلیت مخفی کردن دوربین های مینیاتوری از معرض دید افراد وجود دارد. دوربین های مدار بسته بر اساس تکنولوژی ساخت، نوع بدنه دوربین، نوع لنز و کیفیت و رزولیشن تصویر به انواع گوناگونی تقسیم می شوند. نامگذاری این نوع از دوربین ها بر اساس شکل ظاهری آنها صورت گرفته است. دوربین مدار بسته لنز fix یا ثابت، از فاصله کانونی ثابتی برخوردار هستند.

دستگاه ضبط کننده تصاویر و اطلاعات دوربین های تحت شبکه با عنوان NVR نصب دوربین مداربسته منزل شناخته می شود. این نوع از دوربین های مدار بسته به علت برخورداری از ابعاد کوچک، با نام دوربین مینیاتوری یا مخفی شناخته می شوند. بدنه دوربین های بولت به علت قرار گرفتن در محیط های بیرونی و گردوغبار، غالبا از فلز باکیفیت و بادوام ساخته می شوند. بدنه این نوع از دوربین ها از پلاستیک یا فلز باکیفیت ساخته می شود. برای ضبط تصاویر این نوع دوربین از یک دستگاه مخصوص با عنوان DVR استفاده می شود. قیمت پایین و مقرون به صرفه و سهولت در نصب و راه اندازی، از دیگر ویژگی های دوربین مداربسته نوع آنالوگ محسوب می شود. امدادکاران یکی از بهترین مراکز نصب دوربین مدار بسته در تهران است. اگر قصد خرید یا نصب دوربین مدار بسته را دارید توصیه می کنیم پیش از هر اقدامی اطلاع کاملی از انواع دوربین و کاربردهای آنها به دست آورده و بهترین دوربین مدار بسته را متناسب با نیاز خود خریداری و نصب کنید. را دارید و به دنبال نصاب حرفه ای دوربین مدار بسته هستید کافیست از طریق صفحه نصب دوربین مدار بسته امدادکاران سفارش خود را ثبت کنید.

بخوان  نحوه خرید تکنولوژی جهان با بودجه کفش
عموما دوربین های بولت برای نصب در فضاهای بیرونی مورد استفاده قرار می گیرند. این نوع از دوربین ها برای فضاهای بزرگ و وسیع کاربرد گسترده ای دارند. مهم ترین کاربرد دوربین های باکس در محیط ها و فضاهای صنعتی صورت می گیرد. دوربین مدار بسته صنعتی یا باکس، از دیگر انواع دوربین مدار بسته محسوب می شود. استفاده در فروشگاه ها، اداره ها و منازل، از عمده ترین موارد کاربرد دوربین های مدار بسته مدل دام تلقی می گردد. دوربین های دام غالبا گنبدی شکل می باشند. قابلیت کنترل گردش دوربین از فواصل دور، امکان فوکوس و زوم بدون دخالت اپراتور، دیگر ویژگی های دوربین های اسپید دام یا گردان را رقم می زند. به همین جهت، امکان تغییر زاویه دید پس از نصب نیز وجود دارد. تغییر زاویه دید این نوع از دوربین ها به صورت دستی صورت می پذیرد. این دوربین ها با قابلیت بهره مندی از قابلیت چرخش 360 درجه، زاویه دید گسترده ای را به کاربر ارائه می کنند. دوربین مدار بسته PTZ یا گردان، دسته دیگر از دوربین ها بوده که از قابلیت چرخش بهره می برند. همچنین، به منظور جلوگیری از سرقت و دزدیده شدن، مناسب است که این مدل دوربین مداربسته دور از دسترس و در ارتفاع بالا نصب گردد.

می باشد. نصاب دوربین مدار بسته در امدادکاران، از تخصص و مهارت بالایی برخوردار بوده و در کوتاه ترین زمان ممکن دوربین مدار بسته را برای شما عزیزان نصب و تنظیمات لازم را بر روی آن اعمال خواهد کرد. اگر قصد نصب و راه اندازی دوربین مدار بسته در مغازه، منزل، اداره و یا . دوربین مدار بسته دارای لنز متغیر یا varifocal، از قابلیت تغییر در فاصله کانونی و تنظیم فوکوس برخوردار است. در دوربین دارای لنز متغیر موتورایز، تغییر فاصله کانونی توسط موتور آن اجرایی می شود. برخورداری از کیفیت تصویر بسیار بالا، استفاده از دوربین های مداربسته ip را با سیر صعودی همراه ساخته است. برخورداری از قابلیت فوکوس اتوماتیک و قیمت زیاد، سایر ویژگی های این نوع از لنزها را در بر می گیرد. بهره مندی از قابلیت ها و امکانات هوشمند، مانند تشخیص چهره، قابلیت برقراری ارتباط بیسیم با کیفیت و امنیت بالا و قابلیت ارسال صدا و تصویر همزمان در بستر شبکه، دیگر ویژگی های این مدل دوربین مدار بسته را شامل می شود. همچنین، برای اتصال دوربین به دستگاه از یک کابل کواکسیال بهره می برند. همچنین، اتصال این دستگاه به دوربین از طریق کابل شبکه صورت می پذیرد. همچنین، دوربین های نظارتی دارای کیفیت 4K، تصاویر را با وضوح و کیفیت 2160×3840 مگاپیکسل به تصویر می کشند.

بخوان  راهنمای تکنولوژی