یا «آلتمن» برمی‌گرداند یا همگی استعفا می‌دهیم!


همه شرکت‌های شرکت OpenAI با امضای یک نامه رسمی خطاب به هیئت مدیره تهدید کرده‌اند که اگر هیئت مدیره استعفا ندهد و «سم آلتمن» را به عنوان مدیر بازنگرداند، همگی استعفا خواهند داد.

به گزارش ایسنا، هرج و مرج در مشهورترین شرکت توسعه مصنوعی از صبح روز روز دوشنبه شکل دیگری به خود گرفته است، چرا که افراد متخصص این شرکت را متهم کرده اند که اگر هیئت مدیره استعفا نمی دهند و مدیر عامل سابق، سم آلتمن و رئیس سابق هیئت مدیره، گرگ براکمن را می دهند. به سمت خود بازنگردانند، از کار کنارگیری می‌کنند.

به گفته پایگاه خبری وایرد(Wired)، این شرکت بیش از ۷۰۰ کارمند از جمله چندین مدیر، این نامه را امضا کرده است.

بر اساس گزارش بلومبرگ، تا از ظهر دوشنبه، تعداد امضاکنندگان به بیش از 700 نفر افزایش یافته است. این در حالی است که OpenAI کلا ۷۷۰ کارمند دارد.

چند تن از این شرکت از جمله میرا موراتی مدیر فنی آن (که به مدت کمتر از دو روز به طور موقت مدیر این شرکت را بر عهده داشت)، اوایل روز دوشنبه در X نوشتند که OpenAI بدون افرادش چیزی نیست.

یا «آلتمن» برمی‌گرداند یا همگی استعفا می‌دهیم!

نوشتن این نامه خطاب به هیئت مدیره، آخرین رخداد در مجموعه رویدادهایی است که بعد از ظهر جمعه، زمانی که هیئت مدیره OpenAI سم آلتمن را اخراج کرد، آغاز شد. هیئت مدیره پس از اعلام اخراج سم آلتمن ادعا کرد که او به طور مداوم در ارتباطات خود با هیئت مدیره صادق نبوده و مطمئن است که او سلب شده است. به این ترتیب، هیئت مدیره احساس کرد که برای ادامه رهبری OpenAI اعتماد ندارد.

بخوان  آب دهان انداختن کارشناس در مناظره زنده تلویزیونی! + فیلم

پس از این اعلامیه، گرگ براکمن رئیس هیئت مدیره که در جلسه و تصمیم مبنی بر اخراج آلتمن حضور نداشت، در ایمیلی به کارکنان OpenAI نوشت که بر اساس اخبار امروز، از سمت ریاست استعفا می‌دهد.

انتهای پیام



منبع