تکنولوژی چیست؟ تکنولوژی و نوآوری | 1biti

بحث های فلسفی زیادی نیز در زمینه استفاده از تکنولوژی مطرح شده اند و در این زمینه اختلاف نظر هایی در مورد این که آیا تکنولوژی وضع انسان را بهبود می بخشد یا آن را بدتر می کند وجود دارد. جنبش هایی مانند Neo-Luddism، anarcho-primitivism و سایر جنبش های اعتراضی، فراگیر بودن تکنولوژی را مورد انتقاد قرار می دهند و معتقدند تکنولوژی باعث آسیب رسیدن به محیط زیست و انحراف مردم می شود. طرفداران ایدئولوژی هایی مانند ترا بشریت یا techno-progressivism، پیشرفت های پیوسته تکنولوژیکی را برای جامعه و وضع انسان مفید قلمداد می کنند. چنین توربین هایی بیشتر برقی را که امروزه مصرف می شود تولید می کنند.

  • فقط برای نمونه بد نیست بدانیم که فقط نام تجاری کوکاکولا را حدود ۴۰ میلیارد دلار ارزش‎گذاری کرده‎اند.
  • چند هويت تکنولوژيک ديگر غير از سخت افزار وجود دارد که از جمله به نرم افزار و مهارت هاي انساني مي توان اشاره کرد.
  • جنبش هایی مانند Neo-Luddism، anarcho-primitivism و سایر جنبش های اعتراضی، فراگیر بودن تکنولوژی را مورد انتقاد قرار می دهند و معتقدند تکنولوژی باعث آسیب رسیدن به محیط زیست و انحراف مردم می شود.
  • اما یک ویژگی مهم دیگر در تمام فناوری‌ها وجود دارد که می‌خواهم آن را شناسایی و بر آن تأکید کنم.

در حالی که من کاملاً با هدف مخالفت با جبر تکنولوژیک همدردی می کنم – و چه کسی این کار را نخواهد کرد؟ – فکر می‌کنم سه پاسخ مهم قابل ارائه است. اولاً، تعریف رویکرد فرهنگی از فناوری آنقدر بزرگ است که تقریباً بی فایده است. به سختی می توان به عملی فکر کرد که در نقطه ای از مادیت چه در خلقت و چه در استفاده از آن درگیر نباشد. آیا واقعاً چیزی وجود ندارد که مجله خبری 1 بیتی بتوانیم برای تیزتر کردن معنای تمرین به گونه‌ای که چیزی به‌ویژه فناوری را در بر بگیرد، اضافه کنیم؟ سرانجام، در حالی که جبرگرایان اغلب ابزارگرا هستند، اینطور نیست که همه ابزارگرایان جبرگرا باشند. یک تعریف ابزاری از فناوری می‌تواند این امکان را فراهم کند که انتخاب وسیله‌ای برای رسیدن به اهداف وجود داشته باشد و هر وسیله خاصی هدف خاصی را تعیین نکند.

بخوان  آیا در موبایل خوب هستید؟ اینجا یک سریع امتحان جستجو

اطلاعات تکمیلی

اینترنت اشیا Internet of Things یا به صورت خلاصه IoT سیستمی در هم تنیده از انواع دستگاه‌های مختلف است که نه تنها برای ارسال دستور می‌تواند کاربردی باشد، بلکه برای سازمان‌ها و دولت‌ها منبعی برای جمع‌آوری داده‌ها می‌باشد. این روزها در بعضی از منازل و آفیس‌ها شاهد چنین تکنولوژی‌هایی هستیم. محصولاتِ متنوعی در این بخش همگام با بروز‌رسانیِ تکنولوژی، تولید می‌شوند.

دسته‌ها

انتقال موفق تکنولوژی نیاز به شناخت اهداف صنعت، منابع تکنولوژی، نحوه ابداع و نحوه انتقال، روشهای انتقال، فاکتورهای تاثیرگذار، نحوه جذب و نحوه توسعه آن دارد و هریک از آن شناختها متکی به تخصص ویژه خود است. بدون استفاده از کارشناسان انتقال تکنولوژی و اصول مدیریت تکنولوژی، معمولاً عمل انتقال یا اصولاً صورت نمی‌گیرد و یا انتقال تکنولوژی مربوطه بصورت ناقص و نیم‌بند انجام می شود. برای درک درستی از فراخوان شاتزبرگ به سلاح، باید به نحوه تعریف او از دو «سنت کاملاً متفاوت» در صحبت کردن درباره فناوری توجه کنیم.

اول، تعریف یک مقوله واضح از «هنرهای زیبا» خلاقیت زیبایی‌شناختی را از مهارت‌های صرف هنرهای مکانیکی جدا می‌کند. دوم، ارتباط «علم» با صنعت، با حرفه ای شدن دانشمندان و مهندسان، دستخوش کار مرزی قابل توجهی بود. برای مهندسان، به‌ویژه مهندسان آمریکایی، «علم کاربردی»، همراه با جایگاه بالاتر آن، می‌تواند به‌عنوان مجموعه‌ای از دانش خود مختار شناخته شود. برای دانشمندانی مانند جان تیندال و هنری رولند، «علم کاربردی» کاربرد علم محض بود، حرکتی که استقلال علم خود را محفوظ می‌داشت و در عین حال مدعی «اعتبار برای شگفتی‌های مدرن عصر صنعتی» بود (ص. 64). همانطور که شاتزبرگ اشاره می کند، پس از سال 1850 فراوانی استفاده از اصطلاح “هنرهای مکانیکی” با افزایش “علم کاربردی” کاهش یافت.

بخوان  تحقیق در باب ذات‌گرایی تکنولوژی پزشکی: دلایل و شواهد2 فلسفه پزشکی | 1biti

http://118amoozesh.ir