تحقیق در باب ذات‌گرایی تکنولوژی پزشکی: دلایل و شواهد2 فلسفه پزشکی | 1biti

هرچه بیشتر پیش می‌رویم پیشرفت تکنولوژی ما را بیش از پیش شگفت زده می‌کند.دانشمندان توانسته‌اند سنسورهای الکتریکی را اختراع کنند که در مغز قرار گرفته و بعد از اندازه گیری دما و فشار داخل مغر حل شده و نیازی به جراحی برای خارج کردن آنها نیست. وقتی یک بیمار برای مدت چند ماه یا چند هفته و یا حتی چند روز در بیمارستان و روی تخت دراز می کشد احتمال دارد که به زخم بستر دچار شود. زخم بستر زخم های بازی هستند که به علت فشار بر روی پوست و عدم گردش خون به وجود می آیند.

  • می توان گفت که پیشرفت تکنولوژی در پزشکی ، یکی از دلایل بالا رفتن هزینه های درمان بیماری ها است ٬ در حال حاضر حدود نیمی از افزایش قیمت درمان ها در مراکز درمانی بر گردن تکنولوژی های نوین می باشد .
  • بیمارانی که از این روش درمانی استفاده می کنند بعد از گذشت تنها یک هفته علائم امیدوار کننده ای از بهبود را نشان می دهند.
  • پیشرفت تکنولوژی نه تنها موجب ساخت جدیدترین دستگاه های پزشکی فوق پیشرفته و قابل استفاده در اتاق عمل می‌شود، بلکه در تولید تجهیزات پزشکی جدید جهت تسکین درد عضلات و جلوگیری از تشدید بیماری‌ها در زمینه بیماری‌های عضلانی و مفاصل نیز کاربرد دارد.

دوربین خاص و تکنیک‌های تصویربرداری مورد استفاده در تکنولوژی پزشکی هسته‌ ای شامل دوربین گاما و گسیل تک فوتونی توموگرافی کامپیوتری (‏SPECT) ‏است. ​دوربین گاما، که دوربین درخشان نامیده می‌شود، انرژی رادیواکتیو منتشر شده از بدن بیمار را تشخیص می‌دهد و آن را به یک تصویر تبدیل می‌کند. دوربین گاما به تنهایی از خودش هیچ تابشی منتشر نمی‌کند و از آشکارسازهای تابش، به نام سرهای دوربین گاما، تشکیل شده‌ است که با فلز و پلاستیک احاطه شده‌اند و اغلب مانند یک جعبه، به یک گنتر دونات‌شکل متصل شده ‌اند. این میز، بین دو سر دوربین ​گامای موازی که در بالای بیمار قرار دارند، حرکت می‌کند. گاهی اوقات، سرهای دوربین گاما با زاویه ۹۰ درجه جهت گیری شده و بر روی بدن بیمار قرار می‌گیرند.

بخوان  فصلنامه توسعه تکنولوژی صنعتی | 1biti

مشاوره انتخاب رشته تکنولوژی پزشکی هسته ای

اگر یکی از اعضای بدن از کار بیافتد می توانیم آن را با یکی از بافت های طبیعی ساخته دست انسان، جایگزین کنیم. حال این ایده به سمتی می رود که در آخرین دستاورد خود به ژله ای رسیده اند که می تواند عمل سلول های خاص را به صورت کامل مجله خبری 1 بیتی تقلید کند. همانطور که تکنولوژی های پزشکی به پیش می تازند، روش های قدیمی منسوخ و بلا استفاده می شوند. به همین ترتیب اگر ما به پیشرفت علم پزشکی نگاه کنیم متوجه می شویم که به زودی با جهانی جدید در زمینه پزشکی مواجه خواهیم شد.

سال از دهم

این دیدگاه‌ها به پزشک اجازه می‌دهند تا اطلاعات را از دو آزمون مختلف در یک تصویر، مرتبط و تفسیر کند. واحدهای (‏SPECT/CT)‏ و (‏PET/CT)‏ می‌توانند هر دو آزمون را به طور همزمان انجام دهند. جدیدترین تکنولوژی‌ های پزشکی شامل تجهیزات پزشکی و دستگاه های مدرن برای تسهیل فرآیند درمان انواع بیماری‌ها است.

پزشک و تکنولوژیستی که شما را برای آزمایش آماده می‌کند را از داروهایی که مصرف می‌کنید، از جمله ویتامین‌ها و مکمل‌های گیاهی، آگاه سازید و هر گونه آلرژی، بیماری‌های اخیر و دیگر شرایط پزشکی خود را توضیح دهید. ​همچنین جواهرات و دیگر لوازم جانبی فلزی خود را در منزل بگذارید و یا قبل از آزمایش آن‌ها را از خود جدا کنید. ​بر اساس نوع اسکنی که قرار است انجام گیرد، دستورالعمل‌های خاصی دریافت خواهید کرد. در برخی موارد، برخی داروها و یا روش‌های خاص ممکن است با دستور تصویربرداری تداخل داشته باشند. در تعریفی تخصصی تر، رشته پزشکی هسته ای عبارتست از کلیه اقدامات تخصصی، تشخیصی و درمانی در دو حیطه بالینی و پاراکلینیکی که در آن از چشمه های باز مواد رادیواکتیو استفاده می شود.

بخوان  نانوماده تولیدشده یا نانوماده مهندسی شده 1 بیتی

http://118amoozesh.ir